Kaartlezer inbouw instructie voor MPC2000XL

probleem met de cardreader

probleem met de cardreader

net een card reader in gebouwd. m'n mpc ziet 'em vervolgens wel en kan ook sampels save. Maar als ik ze vervolgens wil laden zegt ie: wrong file format. en als ik 'em vervolgens aan een uitzet zijn de samples etc. weg??
Iemand hier ervaring mee??
 
yep, maar ging wel verdacht snel da formateren

dat zegt niks. Echter:

* gebruik alleen kaarten van Sandisk of Kingston. Gerenommeerde merken dus.
* de MPC gebruikt alleen kaarten tot 1 Gb. Groter kan wel maar daar ziet 'ie maar 1 Gb van, plus dat je data corrupt kan raken...
 
heu, ik heb er altijd een goedkoop apacer kaartje inzitten, nooit problemen mee gehad. ik heb dezelfde cardreader als Sander trouwens.

en formatteren gaat inderdaad heel snel, paar tellen hooguit.
 
is dus een SanDisk kaartje van 1 gb. Compactflash type I Ultra II om precies te zijn. Dus.......?????????
 
ik had ook scandisk.. ik kreeg problemen nadat ik die cf kaart in een reader op de MAC met osx 10.3 had gestopt
10.4 was helemaal ellende
al de folders zag ie niet meer, alleen nog wat ie zelf gesampled had en een naam aan gegeven
bladeren binnen de folders ging altijd al lastig tot niet
er zijn mensen die nul problemen hebben gehad, maar de mpc2000xl<>cf card houden niet erg veel van elkaar
ik had ook dezelfde als sander
op het eind ging zelfs het os crashen vaak enzo
en dan heb je gezeik, want dan moet je je floppy terugbouwen om een bootdisk te kunnen draaien
:okdan:
overigens wel een tijd fijn mee gewerkt hoor, maar t ging steeds slechter lopen
ik gebruik het zelfde kaartje nu probleemloos in de mpc2500, dus aan het kaartje lag het niet

succes iig, en wie weet tot snel in het hogere koninkrijk der 2500 bezitters :P
 
mijn cf cardreader werkt ook nog steeds niet, ik neem aan dat het aan het model ligt. op de website stond vermeld dat hij geschikt is voor de mpc2000xl maar dat is hij dus blijkbaar niet. een kennis van me heeft dezelfde reader eveneens zonder succes.

dus nu wil ik een andere reader proberen, heeft iemand er nog een liggen toevallig die getest is en dus werkt?
of weet iemand waar ik er een kan kopen die zeker zal werken?
 
Hoppa, gewoon in de 2000 classic en hij werkt perfect.
Wel de SCSI modificatie uitgevoerd en een IDE2SCSI op de IDE cardreader
gemonteerd.
Heb OS 1.72 op CF card gecopieerd dus boot de 2000 direct (snel) van CF card.
Draait als een dolle, temeer ik nu ook weet dat de 2000 ook track mute heeft wat niet in de handleiding staat maar ook net als de XL echt wel heeft.

28mk6tk.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Mikemix
hoe heb je dat precies gedaan in die mpc2000?
heb je stap voor stap photos?
 
Deze operatie helaas niet, maar kan wel bij gelegenheid foto's van de binnenkant maken hoor.

Scsi modificatie staat hier beschreven:
http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=67154

Het makkelijkst is om een SCSI cardreader te gebruiken, echter ik had nog een SCSI to IDE adapter liggen vanwaar ik een IDE exemplaar kon gebruiken.

Zorg dat je OS 1.72 op de CF card zet, kan de 2000 meteen booten vanaf de CF card.

Ik kan nu gewoon vanaf mijn Mac samples overgooien op de CF card en meteen in de 2000 laden. Werkt allemaal perfect.
Die 2000 krijgt nog meer waarde dan ie al had bij mij, perfect gewoon.

Wist jij BTW dat die MPC2000 kan track muten?
 
ik zit eraan te denken om die mod ook te doen bij 1 van mn 2 2000;s
lijkt me idd wel handig (hoewel ik die 2000 niet echt zoveel meer gebruik omdat de 4000 toch wat makkelijker werkt voor me)
 
Back
Top