Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Origineel geplaatst door The Q
Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken, 't is vooral de FX die de CPU opvreet. Op mijn Mac Mini krijg ik de CPU net over de 60% met die test.
Het is maar net wat je wilt doen met Ableton Live. Voor mij zou het niet genoeg zijn. Ik gebruik het om complete nummers te maken, inclusief een hoop VSTI's en FX. Dan wordt het toch snel zeuren.
 
Ben ik wel met je eens, in jouw geval is de behoefte aan een G5 groter, zelf gebruik ik meestal outboard voor de dynamics en FX en dan kan je met op je sloffen af op een G4.
 
...Toch nog even rondgekeken op de mac site en heb een relatief goedkoop alternatief gevonden voor een goeie hoofdtelefoon uitgang.

Het is een M-audio transit mobiele interface. Heeft analoog en digitaal uit en.... een hoofdtelefoon aansluiting. Ga die gewoon proberen.
 
Origineel geplaatst door SoLiS
Het is maar net wat je wilt doen met Ableton Live. Voor mij zou het niet genoeg zijn. Ik gebruik het om complete nummers te maken, inclusief een hoop VSTI's en FX. Dan wordt het toch snel zeuren.


bouncen in live4 gaat supersimpel :duivels:
 
Origineel geplaatst door olafmol
bouncen in live4 gaat supersimpel :duivels:
Het is maar net hoe je ermee wilt werken.....Ik vind dat persoonlijk zeer irritant. Ik heb alles graag 'real-time' en 'tweakbaar'.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Pardon?? Jij noemt JD-800 grof vuil?? Haal pek en veren! :maffia:

Enne... JD-990 is niet bepaald gebruiksvriendelijk, JD-800 wel. Maar misschien is justin wel een menu-man, ieder zijn meug natuurlijk.

De JD800 grof vuil noemen vind ik ook redelijk sterk. Maar je moet wel beseffen dat de JD990 een heel stuk beter klinkt dan de 800 en bovendien expansionboard uitbreidingen toelaat.
Als je dan naar de prijs van de 800 kijkt (+/- 800 euro) en je dan beseft dat je voor dat geld 2x JD990 mét expansion boards hebt, dan is mijn keuze snel gemaakt.
Want uiteindelijk betaal je dan wel flink geld voor een keyboard met knopjes (+/- 500 euro !!!).
Als er al een overzichtelijk en makkelijk te editeren synthrack is die bovendien één van de beste romplers is ooit gebouwd, dan is het de JD990 wel...
De JD 990 niet gebruiks vriendelijk noemen is net zo erg als de JD 800 als grof vuil bestempelen.

Weet je wat grof vuil is ? Een (... ) en ik kan het weten want heb het aan 'den lijve' ondervonden :
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=41453&highlight=Gevonden+808
 
Origineel geplaatst door Vlex
ai daar schrik ik wel ff van :( ben druk aant sparen voor een nieuwe ibook g4, maar als ik die performance zie... (is namelijk vooral voor ableton) Als ik thuis ben ff de test op mn pc checken.

En?

Ik zou namelijk een 12" 1.5ghz G4 powerbook willen aanschaffen, en hem gebruiken met ableton Live 4...
 
Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Origineel geplaatst door Acid Man
* Laptop DTMPC 4U2Move (15" breedbeeld, Pentium M processor (M 745), 60GB drive, 1GB memory, ATi 9700 128 MB en Win XP)

Hi, ik heb een paar reply's gelezen maar niet alles, werd me een beetje te omslachtig allemaal,
dus misschien is mijn opmerking al een keer gemaakt.

Laptop ok! Intel ok!
Pentium M niet ok
Centrino niet ok

Pentium 4 ok!

Die andere 2 proccesors zijn namelijk afgestemd op zuinig gebruik van de batterij en niet op prestatie.
Je kan ook nog even wachten en kijken naar de nieuwere lichting CPU's voor laptops, dat worden namelijk ook cual-core proccesors.

Succes :L
 
Re: Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Re: Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Origineel geplaatst door bionrg
Hi, ik heb een paar reply's gelezen maar niet alles, werd me een beetje te omslachtig allemaal,
dus misschien is mijn opmerking al een keer gemaakt.

Laptop ok! Intel ok!
Pentium M niet ok
Centrino niet ok

Pentium 4 ok!

Die andere 2 proccesors zijn namelijk afgestemd op zuinig gebruik van de batterij en niet op prestatie.
Je kan ook nog even wachten en kijken naar de nieuwere lichting CPU's voor laptops, dat worden namelijk ook cual-core proccesors.

Succes :L
Helemaal niet mee eens.

Pentium M en dan de Dothan variant met 2 MB cache doet het erg goed in audio applicaties. Let wel even op de speedstep instellingen. Je moet geloof ik in Windows je energiebeheerinstellingen op 'always on' zetten. Dan draait ie op volle snelheid.

Centrino is trouwens de naam van een concept en niet van een processor. De bijbehoorende processor heet Pentium M.

Pentium 4 in een laptop vind ik persoonlijk niet zo handig. Als je een beetje hard wil gaan met de Pentium 4 zal je aan zeer hoge kloksnelheden moeten en dan wordt een Pentium 4 zo heet, dat wil je echt niet in een laptop.....

En wachten kan altijd. Er staat altijd wel wat moois op ons te wachten in de toekomst. Dat is het hele principe van die technologiebedrijven. Maar dan kan je dus altijd wel wachten. Gewoon accepteren dat wat je koopt al snel weer verouderd zal zijn.
 
Origineel geplaatst door Maks
En?

Ik zou namelijk een 12" 1.5ghz G4 powerbook willen aanschaffen, en hem gebruiken met ableton Live 4...

Ben zo ongeveer 20 min thuis geweest, welke ik gebruikt heb mezelf te voeden 8o)

zal t vanavond ff doen.
 
Re: Re: Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Re: Re: Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Origineel geplaatst door SoLiS
Helemaal niet mee eens.

Pentium M en dan de Dothan variant met 2 MB cache doet het erg goed in audio applicaties. Let wel even op de speedstep instellingen. Je moet geloof ik in Windows je energiebeheerinstellingen op 'always on' zetten. Dan draait ie op volle snelheid.

Centrino is trouwens de naam van een concept en niet van een processor. De bijbehoorende processor heet Pentium M.

Pentium 4 in een laptop vind ik persoonlijk niet zo handig. Als je een beetje hard wil gaan met de Pentium 4 zal je aan zeer hoge kloksnelheden moeten en dan wordt een Pentium 4 zo heet, dat wil je echt niet in een laptop.....

En wachten kan altijd. Er staat altijd wel wat moois op ons te wachten in de toekomst. Dat is het hele principe van die technologiebedrijven. Maar dan kan je dus altijd wel wachten. Gewoon accepteren dat wat je koopt al snel weer verouderd zal zijn.

Je hebt alle recht om het er niet mee eens te zijn...

Dat je energiebeheer kan wiizigen in windows dat is een feit, maar dat staat dus helemaal los van prestatie vermogen van de CPU en is enkelt voor levensduur van de batterij :D
 
Re: Re: Re: Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Re: Re: Re: Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Origineel geplaatst door bionrg
Je hebt alle recht om het er niet mee eens te zijn...
Dat je energiebeheer kan wiizigen in windows dat is een feit, maar dat staat dus helemaal los van prestatie vermogen van de CPU en is enkelt voor levensduur van de batterij :D

:confused: Hoe denk je dat de levensduur van de batterij aangepast wordt ? Dat gebeurt o.a. juist door de CPU minder snel te laten lopen.

Die andere 2 proccesors zijn namelijk afgestemd op zuinig gebruik van de batterij en niet op prestatie.
Maar dat is instelbaar. Verder is de Pentium M beter geoptimaliseerd en hoeft ie maar op een lagere kloksnelheid te lopen om dezelfde prestatie te leveren als een PIV. Lagere kloksnelheid-->minder warmte ontwikkeling--->lager batterijverbruik.
Intel is niet voor niets afgestapt van de MHz type aanduidingen.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Re: Re: Re: Re: Re: Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Origineel geplaatst door Backdrop
:confused: Hoe denk je dat de levensduur van de batterij aangepast wordt ? Dat gebeurt o.a. juist door de CPU minder snel te laten lopen.

juist o.a., en dat laatste heeft nou net helemaal niets te maken met het gedeelte energiebeheer instelling in windows....
 
Origineel geplaatst door bionrg
juist o.a., en dat laatste heeft nou net helemaal niets te maken met het gedeelte energiebeheer instelling in windows....

Sorry, maar dat is niet waar. Die energie instellingen hebben invloed op de manier waarop je Pentium M processor schakelt tussen verschillende kloksnelheden.
Als je het interessant vindt hoe dat werkt kan je dat hier lezen: http://www.intel.com/design/intarch/papers/30117401.pdf
Pas op, dit is een vrij technisch verhaal. Op pagina 8 wordt echter wel vrij duidelijk de relatie tussen power mangement settings in Windows en de 'snelheidsinstelling' van de Pentium M uitgelegd.
 
Back
Top