Budget: 2500 tot 3000 Euro. En nu?

Acid Man

Wie kent acid niet?
Lid sinds
20 juli 2002
Berichten
65
Locatie
Leiden
Hi Jongens,

Een tijdje geleden voor mij dat ik hier ben geweest, maar voor goed advies moet je hier zijn. Dus nu maar weer eens een thread over het eeuwige budget en hoe het uit te geven...

Ik krijg van een muziekhandel 2.500 tot 3.000 Euro (moet nog uit onderhandeld worden) om uit te geven in hun shop.

Nu ben ik al enige tijd tevreden met mijn setup en moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd niet meer erg actief geweest ben op muziekgebied vanwege verschillende redenen. Ik heb echter wel al enige tijd zitten nadenken over een mobiele studio om op plekken buiten de studio te kunnen musiceren.

Nu weet ik vrij veel van apparatuur, maar kan niet precies mijn vinger leggen op een "mobiele studio". Nu weet ik dat ik replies zal krijgen over welke merken en wat nog meer, echter ben ik meer benieuwd naar "wat je precies nodig hebt om een goede mobiele studio te krijgen".

Het doel van de mobiele studio: creatief te kunnen zijn op welke plaats dan ook. Als er iets staat, moet ik op eenvoudige wijze de informatie in mijn studio (andere DAW) krijgen om verder te bewerken en af te mixen. Mijn studio is volledig op Windows gebaseerd. Dus advies op apple gebied wordt gewaardeerd, maar daar zal ik geen investering in doen.

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden;

* Laptop DTMPC 4U2Move (15" breedbeeld, Pentium M processor (M 745), 60GB drive, 1GB memory, ATi 9700 128 MB en Win XP)
* Novation RMT25 of evolution MK 425C
* Contour Shuttle Pro V2 (muis met instelbare knoppen, dus geen extra numeric pad nodig)
* RME PCMCIA card.
* Sony hoofdtelefoon

...En software is volledig afgedekt (cubase SX 3.0, wavelab, etc)

Volgens mij zou dit de lading moeten dekken, maar ja, zoals ik al zei is dit een relatief nieuw gebied voor mij.

Laat maar horen!

Cheers,

Acidism

P.s. Ik heb nog een Virus C (1.050,00 Euro) en een DBX 1066 XL comp/lim/gate (325,00 Euro) te koop staan.
 
misschien ipv de Novation een Korg MicroKontrol. Heb je pads, keys, paar schuiven en draaiknoppen in één.

Maar hoe komt het dat jij 3000euro krijgt aangeboden van een muziekwinkel? Prijs gewonnen?
 
3.000 Euro? Nou das eigenlijk een triest verhaal.

Ik heb in december 2002 1 van de laatste Novation Supernova's gekocht. Vanaf die tijd niets anders als problemen met die synth. Nu eindelijk na twee jaar krijg ik mijn geld terug.

....Uiteraard de nieuwwaarde van de synth *D

Nu ben ik toch aan het minderen met mijn analoge verslaving (begin meer aan digitale verslaving te raken) en heb nog wat extra spulletjes die ik in de verkoop wil gooien. Bij elkaar zou dat 3.000 euro moeten zijn.

Dan maar meteen goed investeren in mobiele technologie als het er toch is? Niet?

Ik zit nu toch de denken (na wat verder gegraven te hebben in de mac mogelijkheden) om over te stappen op een G4 powerbook met ableton live. Volgens de verhalen moet dit toch een must zijn. Alleen nog een remote controller en muis dr op en gaan.

Hmmm, toch nog maar even goed nadenken.
 
Akai MPC2000XL-MCD met de 8 outs. 1400.
Akai MFC42. 200.
TC M300. 200.
Mackie VLZ1604. 900.
Kabels om het geheel aan te sluiten. 150.

2850 kost dit. Ik ging wel uit van Thomann prijzen, zal wel wat duurder zijn in die winkel...

En dan nog een tweedehands synth. JD-800 bvb.

Ik zou in ieder geval geen PC kopen. Zeker niet nieuw, die dingen zijn niet waardevast, binnen twee maand is je gloednieuwe laptop een kwart minder waard. 't Ja ik ben ook geen PC-man...

Sucses.
 
Ik zou in ieder geval geen PC kopen. Zeker niet nieuw, die dingen zijn niet waardevast, binnen twee maand is je gloednieuwe laptop een kwart minder waard.
Deze opmerking raakt echt kant nog wal. Waarom zou je een laptop kopen om die twee maanden later weer te verkopen. Helaas zijn er mensen die het doen. Maar zover offtopic.

En eff ontopic. Het meest ideale zou toch gewoon een laptop zijn met een klein controller keyboard. Gezien het feit dat je redelijk wat te besteden hebt, heb je keuze uit veel controller. Ik moet eerlijk toegeven dat de Novation X-station er wel heel aantrekkelijk uit ziet en erg compatible lijkt met verschillende software.

Ik denk dat als je puur voor de lol een leuke mobiele setup wilt hebben je een heel eind komt. Wil je echter veel mogelijkheden, hoge kwaliteit en makkelijke toegangelijkheid tot alles dat het dan of erg duur wordt of minder mobiel. Keuze moet je zelf maken.

Zelf ben ik ook een tijdje soft gegaan omdat ik verhuisde en niet veel mee kon nemen. Mijn oxygen 8 met laptop en wat gratis softsynths (a-synth, superwave, stringer) was echt een ideale uitkomst. Kostte me allemaal niet zo heel erg veel (ok, op de laptop na dan, maar die had ik toch nodig) maar bracht erg veel plezier.

Succes.
 
Nou dit wordt weer wat!.. Is altijd weer leuk om te lezen wat voor adviezen er worden gegeven mbt. het uitgeven van een bepaald budget. Doel verder niet op de mensen hier in deze thread,maar er word zo nu dan echt rotzooi aangesmeerd en dan vraag ik mij weleens af...

Maar goed.. voor dat budget zou ik in ieder geval geen oude rotzooi gaan kopen wat je na 2 maanden al niet meer kwijt kan voor een rechtvaardig bedrag,omdat het toch niet je van het is. Mits je werkelijk geinteresseerd bent in bepaalde synths of modules.

Voor 3000euro zou ik wat nieuw/2ehands goed spul kopen en evt je tekortkomingen in je studio ermee aanvullen. Snap trouwens ook niet wat je met een jd800 moet,bij het grof vuil bedoel je zeker.Koop dan jd990 met een vintage card. Zou echt zelf eens rustig rond kijken en het geld liever in een paar waardevolle spullen steken dan op een zondag kriskras door Nederland oud vuil op gaan halen. Bedoel er verder niets mee maar het is alleen zonde van die mooie centen.

Kun je het geld alleen bij de winkel uitgeven,zou ik eens rustig op het net wat leuke spullen gaan opzoeken en hier en daar wat research gaan doen.

Succes en besteed het geld nuttig,mijn tip.
 
twee woorden : Alesis Andromeda!

i'll second that (e)motion :dj:
 
Origineel geplaatst door justin
...
Zelden zoveel onzin gelezen als hieboven, alsof je nieuwe apparatuur ook weer voor dezelfde prijs verkoopt.

Een JD800 bij het grof vuil? Jij bent echt niet lekker...

Q zegt: *PLOINK*

Topic starter; ik zou toch nog serieus kijken naar een Apple oplossing, het is meer compatible met Microsoft/Intel dan je zou denken.
 
Origineel geplaatst door The Q
Zelden zoveel onzin gelezen als hieboven, alsof je nieuwe apparatuur ook weer voor dezelfde prijs verkoopt.

Een JD800 bij het grof vuil? Jij bent echt niet lekker...

Q zegt: *PLOINK*

Topic starter; ik zou toch nog serieus kijken naar een Apple oplossing, het is meer compatible met Microsoft/Intel dan je zou denken.

Nee daar staat inderdaad niet veel nee...

Maar meneer heeft toevallig een JD800 in de verkoop staan,kijk aan dat is nou mooi. :duivels:

Ontopic,Ik zeg dus tegen hem dat ie voor het geld beter 1 / 2 mooie synths,modules,randapp. kan aanschaffen dan allemaal rotzooi wat je na een week aan de straatstenen niet kwijt kan en dan ook nog eens 3000euries na de haaien.

Koop niet blind omdat iedereen maar wat aandraagt,denk er rustig over'na en besteed het nuttig destemeer plezier. Je wenst die jongen toch niet nog eens een paar jaar elende toe omdat de rotzooi het begeeft na 1 jaar. Zorgvuldig je geld uitgeven en je hebt er veel meer plezier van,zou niet in opwelling maar wat kopen.. Denk er rustig over mijn zoon,tijd zat.
 
Acid Man:

Je heb je wensen en je oplossing zelf al genoemd. Datgene wat je overweegt is datgene dat je mooi vindt en goed kan gebruiken. Ik zal je verder niet lastig vallen met mijn persoonlijke smaak...want dat is toch niet jouw ding.

Volg je hart....muziek maken is geen wiskunde.
 
Nou, als ik bovenstaande allemaal lees, zal ik sterk op mijn eigen gevoel af moeten gaan.

Het enige wat ik wil weten is wat je nodig hebt voor een mobiele setup. Ik ben namelijk overtuigd dat het tijd is mijn studio uit te gaan om te kunnen musiceren wanneer mij dat uitkomt, zonder fysiek in de studio te zitten.

De vraag is alleen: Hoe?

Toch met collega producers gesproken en deze geven nagenoeg allemaal aan dat een overstap van Windows naar MAC een gewenning is, maar dat je er veel meer mee wint door die overstap te maken. Ik denk dat ik koudwatervrees heb.

Als ik kijk wat de mogelijkheden zijn op een Powerbook in combinatie met een ableton live licentie, dan dek ik eigenlijk al mijn behoefte af. Volgens mij hoef ik dan alleen nog een midi controller (ik denk dat het een RMT25 Novation wordt) te hebben om de live omgeving te controllen en eventueel de plugins/software.

Verder geen hardware nodig, wel (aanvullende) software.

Bij elkaar zou dat een investering van 2947,00 Euro zijn, volgens feedback.

Nou, dat zal de lading wel dekken. Ga vanmiddag i.i.g. naar Feedback om het hardware tijdperk (grotendeels) af te sluiten. Ben benieuwd wat ze geven voor de Virus en DBX samen.

mzzlz
 
Origineel geplaatst door Acid Man

Bij elkaar zou dat een investering van 2947,00 Euro zijn, volgens feedback.

Nou, dat zal de lading wel dekken. Ga vanmiddag i.i.g. naar Feedback om het hardware tijdperk (grotendeels) af te sluiten. Ben benieuwd wat ze geven voor de Virus en DBX samen.

mzzlz

denk eerlijk gezegd dat je die laatst genoemde twee beter hier of op marktplaats etc kunt verkopen want dan krijg je waarschijnlijk de helft meer!
 
Ableton 4 is geweldig, ben zelf helemaal verkocht.
Super flexibel in zowel pattern mode (Session) als song mode (Arrangement).
Zorg in ieder geval dat je alle tutorials van hun site download en goed doorleest.
Zodra je de ware power leert kennen wil je niets anders meer.

Misschien als alternatief voor je geluid een Echo Indigo PCMCIA, ben zeer te spreken over de kwaliteit.
Een MAC is natuurlijk heel leuk, maar een goed geconfigureerde windows laptop hoeft zeker geen verkeerde keuze te zijn.

Ronald.
 
Chielos:

Dat zou idd het geval zijn (zoals bij elke shop), ware het niet dat ik twee jaar lang met een k.u.t (kwalitatief uitermate teleurstellende) synth gezeten heb.

De novation supernova gaat terug tegen nieuwwaarde, maar wat mij betreft mogen zij het leed verzachten door de virus en DBX af te tikken voor 1200 Euro. Mooie deal toch?

De novation was zeg maar een "maandagochtend" model. Vanaf de eerste dag heb ik problemen gehad met deze synth. Ruis op de uitgangen, verlichting die niet goed werkt, powerswitch werkt niet goed.

hij is twee keer naar Novation geweest, waarbij de synth gemiddeld 4 (!) maanden weg was. De derde keer reageerde novation maar niet meer. Nu zit feedback met die synth in hun maag.

Dus mensen, mochten jullie binnenkort een nieuwe (of tweedehands) Novation Supernova Pro-X te koop zien staan bij Feedback, dan weet je dat je gewaarschuwd bent. bij deze!

Spreek jullie laterzzzzzzz.
 
Roonan:

Dat is precies wat mij verteld wordt over ableton. Nu heb ik het genoegen gehad met ableton te werken tijdens een producers cursus en moet zeggen dat er een aantal features zijn waar ik erg content over ben.

Het is dan ook niet nodig nog eens extra Cubase Sx te installeren, want dat laat ik gewoon op mijn DAW staan. Dus, met de mac lekker creatief zijn en in de studio afwerken...

Als ik op met mac/ableton ga werken, heb ik toch geen geluidskaart nodig?
 
Als je het geluid van Live goed uit je powerbook wilt krijgen heb je wel een geluidskaart nodig. Het kan natuurlijk ook prima met de interne kaart, maar die is kwalitatief gewoon ietsje minder.
Het gaat dus niet om ingangen en dergelijke, maar gewoon om een goede output.
 
Dus mensen, mochten jullie binnenkort een nieuwe (of tweedehands) Novation Supernova Pro-X te koop zien staan bij Feedback, dan weet je dat je gewaarschuwd bent. bij deze!

Zoals deze?

Novation module - Supernova rack 1 800,- Rotterdam: 1
 
Back
Top