Namm: Sony Soundforge 8

Eindelijk Vst support:

Sound-Forge-8-CD-sm.jpg


Info

Hier
 
Nu ook de audio drivers die ASIO gaan gebruiken.

Vind het een beetje geldklopperij hoor.
Iedere update weer een ding erbij extra.
Da's net an genoeg om weer die upgrade te doen, maar ze doen van die laffe kleine stapjes.
 
Origineel geplaatst door fuse
Nu ook de audio drivers die ASIO gaan gebruiken.

Hopelijk gaat Adobe nu ook overstag om ASIO ondersteuning te voorzien voor Adobe Audition. De huidige Wavelab is me toch net te duur en ik hoef ook al die DVD en video toeters niet. Ik ben geen filmregisseur :D

SoundForge zou ongeveer 500 DOL kosten.

Voorlopig wacht ik nog even af en doe ik mijn ding met SQ1. Kost niets maar dat merk je dan ook aan de 'rijke' featurelijst. ;)

Trouwens, vroeger had Steinberg toch een light versie van Wavelab die goedkoper was? Ik kan nu in ieder geval geen light edition terugvinden in hun gamma.
 
Heb even met die demo zitten pielen maar het is er wel wat op vooruit gegaan.

Zit nu zwaar te twijfelen of die upgrade van 145$ het waard is of niet.
De performance op de plugins is tenminste zwaar verbeterd en dat weegt voor mij heel zwaar. Zat ik vroeger op 90% te hikken is hij nu maar 50%. Waarschijnlijk is v7 gewoon te brak.

En de link met CD architect is ook erg handig want dan kun je veel makkelijker een CD samenstellen.

Maar realtime inputs processen zoals wavelab kan niet nee. Maar hoeft wat mij betreft niet.
Je kunt wel realtime plugins gebruiken tijdens mastering.
 
Heb even met die demo zitten pielen maar het is er wel wat op vooruit gegaan.

Zit nu zwaar te twijfelen of die upgrade van 145$ het waard is of niet.

Zelfde probleem hier. Ik zit nog op v5. Vooral de ASIO support is voor mij wel aantrekkelijk, want wat betreft input is dat het enige dat echt lekker werkt op de E-MU 1212m. 96k via de WAVE IN doet hele rare dingen met SF5. Vraag is alleen of ik $150 ga betalen om dat in SF te krijgen of gewoon voor die paar 96k opnamen even de Wavelab Like pak die bij de E-MU zat... Die heeft ook geen ASIO, maar de 96k via de windows drivers is daar wel prima.

Gelukkig is de upgrade-prijs voor alle versie hetzelfde en heb ik nooit 6 en 7 gedaan, anders was ik inmiddels $450 lichter :erm:

Lekkere marketingtruuks trouwens weer. "New! Batch conversion" terwijl er bij mijn SF5 ook al een batchconverter zit. Okay, niet geintegreerd, maar om dat nu als totaal nieuwe feature aan te kondigen...
 
Back
Top