Sherman Filterbank VST?

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Ik vroeg me af of er ook zoiets is als de Sherman filterbank alleen dan in VST vorm.
Ik weet dat de sherman iets unieks is wat je niet zomaar even na bouwt, vooral niet in VST vorm.
Maar iets wat daar in de buurt komt lijkt me toch wel even grappig om mee te spelen :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Tja...

Wat maakt de sherman bijzonder? Dat is de vraag..


Volgens mij vooral de distortion en routing van filters. De filters zijn IMO niet echt super qua klank en die distortion wordt ook meestal enkel in hardcore gebruikt :D

Neem een distortion plugin en route de audiotrack naar 2 mono groups met bv. een filterplugin of zet 2 filters achter mekaar op de audiotrack.
 
Shareman staat niet meer online.... Kan iemand mij misschien shareman filterbank sturen? ..... iig bedankt voor de tips!
Als iemand nog wat leuke filter plugins weet hoor ik t graag :)
 
De shareman is in dat opzich zwaar gehyped naar mijn mening. Als je kijkt wat er werkelijk in dat ding zit. Als je een beetje handig hebt dan is het makkelijk een filterbak na te bouwen. Een maat van me Jelle heeft ook een tijd geleden zelf iets gebouwd nou daarmee zet je de shareman in kwaad daglicht helemaal als je ziet hoeveel je voor zon custom made filterbank moet betalen.
 
Even voor de duidelijkheid want volgens mij zijn er een paar de kluts kwijt....



Sherman = De Analoge Filterbak (Hardware)

Sharman = VST Filterbankje (Software)

Saruman = 1 of andere Hans Kazan uit Lord of the Rings
 
Origineel geplaatst door Kevin
Even voor de duidelijkheid want volgens mij zijn er een paar de kluts kwijt....



Sherman = De Analoge Filterbak (Hardware)

Sharman = VST Filterbankje (Software)

Saruman = 1 of andere Hans Kazan uit Lord of the Rings

Ja Kevin maar dat is niet wat Resonance bedoelt:confused: War heeft Sherman er nou weer mee te maken Resonance bedoelt de sherman filterbank als je even leest.

:W
 
Hmmmm moet toch eens kappen met die rotzooi :D (Ik bedoel hiermee wijnballen en refereer hiermee aan de wijnballen thread)

Verkeerd gepost hoort eigenlijk in die link die Dhr.Busca aangaf...
 
Origineel geplaatst door Kevin
Hmmmm moet toch eens kappen met die rotzooi :D (Ik bedoel hiermee wijnballen en refereer hiermee aan de wijnballen thread)

Verkeerd gepost hoort eigenlijk in die link die Dhr.Busca aangaf...

Snap dus ook niet wat er zo bijzonder is aan de Filterbak,gezien de prijs vind ik hem nog redelijk prijzig zo een bak is toch ook wel 2ehands te krijgen niet?

(Algemeen)Ik weet wel dat er ook nog een filterfactory bestaat van Electrix mischien heb je daar wat aan Resonance er staan genoeg threads op het forum erover als je de Zoek functie gebruikt.
 
Origineel geplaatst door Jan VS. Jaap
De shareman is in dat opzich zwaar gehyped naar mijn mening.

Over wat heb je het nu Sherman of softsynth brol?
 
Origineel geplaatst door Jan VS. Jaap

(Algemeen)Ik weet wel dat er ook nog een filterfactory bestaat van Electrix mischien heb je daar wat aan Resonance er staan genoeg threads op het forum erover als je de Zoek functie gebruikt.

Electrix met Sherman vergelijken is echt Appels en Peren vergelijken. Wil je een filter koop dan geen Sherman, wil je een ranzig masjien (goed bedoeld), koop een Sherman.

Over de prijs, Sherman is eigenlijk de enigste die zoiets aanbiedt en in de prijs zit ook de ontwikkeling van volgende toestellen in. Het is zo goed als een éénmansbedrijf , qua elektronica zit er waarschijnlijk niet zoveel in maar in een LA2 of Distressor of ... zit ook voor geen 1500€ elektronica hoor.
 
Origineel geplaatst door Toon
Over wat heb je het nu Sherman of softsynth brol?

Hey Toon bedoelde de sherman,tenminste dat is wat Resonance bedoelt als je even de moeite neem terug te lezen.

roel.
 
Sorry Toon:o: had je laatste post niet zo gauw gezien:W Moet zeggen dat ik ook weleens de Gt3 pak om een pak melk te halen:D
 
Origineel geplaatst door Jan VS. Jaap
Sorry Toon:o: had je laatste post niet zo gauw gezien:W Moet zeggen dat ik ook weleens de Gt3 pak om een pak melk te halen:D

Heb jij een Sherman?
 
Andere, meer muzikale filter (minder aggressief dan Sherman):
mut.gif


Wel stevige prijs...
 
Even voor de duidelijkheid, want volgens mij raakt iedereen kompleet in de war hier 8o)

Ik ben van plan (ooit) nog wel eens een sherman filterbank (hardware) te kopen.
Maar tot die tijd lijkt het me wel leuk om gewoon met software versies of andere methodes (waarvan er al 1 genoemt is door Toon) het effect van de hardware sherman na te maken. En dan heb ik het juist over het verkrachten van geluid.
 
En even voor de duidelijkheid:

De Sherman filterbank hoeft niet perse gebruikt te worden
als "puree-stamper"... maar het is een hoop werk om te leren
om hem subtiel te gebruiken.

En da's nou het leuke van de Sherman filterbank: Als je echt
weet wat je aan het doen bent, heb je een veel wijder
geluids-palet dan ik mag geloven na het lezen van de meeste
posts hier!
Aan alle mensen met een Sherman filterbank die denken dat
dit niet waar is: leer je input-control, je envelope controls en
de "correctie"-knop van het filter-type nou eindelijk eens
fatsoenlijk te gebruiken! En ja, je hoeft trouwens ook niet
altijd je filters serieel te zetten! Als je dit nou eindelijk eens
echt leert, dan zal je dus ook een subtiele kant aan je Sherman
filterbank ontdekken...

Sorry, moest dit ff kwijt :D

Mvg.

CoolRunning
 
Origineel geplaatst door CoolRunning
En even voor de duidelijkheid:De Sherman filterbank hoeft niet perse gebruikt te worden
als "puree-stamper"... maar het is een hoop werk om te leren
om hem subtiel te gebruiken.

Zeerrrr duidelijk Cool !

De filterbank is niet meer dan een top klasse pré amp, eq, lfo, ...en laat zich enkel "bestieren" door zeer subtiel gebruik.
Maar dat geldt eigenlijk voor elk high-end apparaat.
 
hehe ik kwam met de zoekfunktie deze oude topic weer tegen ..

sorry fuse volgens mij heb ik je reply nooit gezien ..... ik zal die plugin direct eens proberen :)

Ondertussen ben ik niet meer op zoek naar een filterbank VST heb net een echte besteld 475 euro (half jaar oud) met een jaar garantie :halleluja


====

Die plugin is niet echt bruikbaar voor het verkrachten van geluid ...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top