Te brave sound

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.665
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik kwam er met de zoekfunctie niet uit, daarom maar zo. Als ik nummers maak klinken ze bijna altijd te braaf. Ik gebruik goede samples, de beats lopen maar het mag allemaal wat rauwer (in dit geval gaat het om club/progressive).

Nou heb ik al flink geëxperimenteerd met distortion, maar dat is vaak te lomp. Zijn er (bij voorkeur gratis) vst-effects die een rauw randje aan je sound geven? Of moet ik het zoeken in extremer eq'en?

Alles tips zijn meer dan welkom, want 2005 moet maar eens een productief jaar worden :)
 
Misschien niet voor jou van toepassing, maar voor verruwing (in de samenleving of muziek) gebruik ik, afhankelijk van m'n bui en in wisselende combinaties:

Gate
Saturation
EQ / filter
Sample rate / bit reductie
Pitch shifting

Hoop dat je hier wat aan hebt.

-diskonext
 
ehh.. als je synths gebruikt (wat wel t geval zal zijn), detune dan de oscillators met een verschil van 20 cents ongeveer. dan dáárna nog chorus to the max, dan heb je wel zo'n "vet" geluid.

wat diskonext hierboven zegt is ook wel aan te raden :okdan:

distortion is af te raden vind ik.
 
ik gok dat je een compressor mist
 
ik zou wat spelen met harmonics.... dingen als buizen en tape voegen extra harmonischen toe, die als een soort van rauw randje maar veel subtieler dan distortion/overdrive werken.... probeer eens voxengo analogflux tapebus, of NonLin, of datube, of magneto, of silverspike rubytube...
 
Ik heb hier 2 woorden aan toe te voegen: Sherman Filterbank.


Dit is extreme ranzigheid in een witte doos. Voor je het weet post je dan een nieuwe thread : "Geluid te ranzig, hoe kan dit minder?". ;)
 
Origineel geplaatst door DJ41
Ik heb hier 2 woorden aan toe te voegen: Sherman Filterbank.


Dit is extreme ranzigheid in een witte doos. Voor je het weet post je dan een nieuwe thread : "Geluid te ranzig, hoe kan dit minder?". ;)

sterker nog, meneer bombario post hierboven al dat distortion en overdrive te ranzig voor hem zijn :duivels:
 
Ik neem wel eens wat te hard op, op m'n Yoko cassettedeck, om het vervolgens weer te samplen. :)
 
Back
Top