Vroeger was alles toffer....

dione

hardkoor
Lid sinds
23 december 2002
Berichten
5.687
Voor de liefhebbers van de classics en oude hardcore :

ASSIMILATION THE ‘VROEGER WAS ALLES TOFFER’ EDITION

Vroeger was alles toffer!

We horen het al jaren, de mensen die ‘vroeger’ parties bezochten weten het, het was allemaal beter, toffer, gezelliger. Dat kwam natuurlijk door de muziek van toen, mede daarom is er besloten om Assimilation weer in het leven te roepen. We begonnen in 2004 en na de editie van september 2005 was het even rustig maar we zijn terug! De 100% early rave party in de Peppermill die vooral gekenmerkt werd door meezingend publiek, gezellige sfeer en veel mensen in early rave shirts en aussies. Het leukste van de Assimilation serie is dat er nog al veel dames op deze parties afkwamen dus moet het voor de heren helemaal een toffe avond worden.

Wat kan je verwachten?

Voor deze editie is dj Partyraiser uitgenodigd om een early rave set te draaien waaruit blijkt dat een collectie van ruim 4000 ouwe hardcore platen een brute performance tot gevolg zal hebben. Ook is Bass D aanwezig, hij is vooral bekend als mixmaster en steunende kracht achter Bass D en King Matthew. Met een onberispelijke staat van dienst en meer dan 15 jaar ervaring als turntablist zal hij ook weer knallen als vanouds. Als live act is gekozen voor Bulldozer Project. Tijdens hun laatste Assimilation optreden vorig jaar gingen de mensen vooral uit hun dak op de eary rave klanken van toen en de hits als ‘Arise’ de TMC en Dennis zijn dit jaar ook weer op de grotere parties geboekt en staan daardoor flink in de schijnwerpers. Van MoH komt Re-style wat plaatjes opzetten, Re-style is ook al weer aardig lang bezig en heeft ook een aardige hoeveelheid aan klappers in huis. Vanuit Belgie komt dj Bass van het Danger Hardcore Team weer eens om de hoek kijken. Deze resident van verschillende discotheken is de laatste tijd weer flink aan het produceren maar zijn hart ligt ook nog steeds in het verleden. De tijd van ‘Alone’ en ‘Jumping time’ is hem nog steeds zeer lief en hij zorgt voor de Belgische slagroom over de Early Rave taart die Assimilation heet.
Ook residents Distortion en Reflect zullen de bekende Peppermill hits over het publiek heen strooien maar de grote verrassing van de avond is dj Dione. Dione zal een 3 uur durende speciale dj set draaien met alle grote hits van 1990 tot 2000. Dit zal nogal een klus worden want er zijn iets van 12000 hardcore, rave en old school vinyls uitgekomen in die periode.

Thom K draait nog even een vage early rave set met de sound van PCP, Lost en meer van dat soort ‘Early Darkcore’ sounds.

De extra’s

Voor het eerst zal er in zaal 2 een nieuwe geluidset gepresenteerd worden, dit op veler verzoek. De eerste 500 bezoekers krijgen een gratis Early Rave shirt en natuurlijk staat de beukset in de hoofdzaal weer op de dansvloer. Ook zal het terras geopend zijn om zo af en toe een luchtje te scheppen na het jumpen. Tijdens de party staat een exclusieve early rave en old school stand waar dit keer ook moeilijk te vinden vinyls uit het verleden te vinden zijn alsmede ‘echte’ old style kleding uit de negentiger jaren. Dit keer zijn er ook danseressen om de sfeer te verhogen en wordt er weer een speciale videoshow gepresenteerd. Ook worden er opnamen gemaakt voor www.hardcoreradio.nl zowel film als muziek dus na het feest kan je nog even nagenieten. Ook is er een speciale voorverkoopprijs van 12,50 euro onder het motto het leven is al duur genoeg.


LINE UP

Zaal 1 Early Rave

Partyraiser
Bass D
Distortion
Bulldozer Project (live)
Re-Style
Bass
Distortion


Zaal 2 Early Bass and Earlier Rave

Dione 1990 to 2000 Solo solo journey 3 hours
Thom K
Reflect
Distruktie
 
Volgens mij verwar je old skool met classics..

Oude classics waren inderdaad beter.. wat betreft old skool.. sommige nummertjes..
 
ENTRANCE : presale €12.50 (ex fee) doorsale €17.50

DOORS OPEN : 22.00 till 05.00

www.assimilation.nl

fijn dat je dit ff op tijd post ... een dag van te voren 8o)

als ik t eerder had geweten was ik denk ik wel heen gegaan..

Dione, hoe laat moet je eigenlijk draaien?
 
Origineel geplaatst door Jazper
Volgens mij verwar je old skool met classics..

tja,ik draai gewoon lekkere plaatjes uit de negentiger jaren...Beltram,B-sides,Joe Inferno,Sequential,Ramirez,enz.enz...
zowel old skool als classics dus...en zowel early rave als old skool hardcore...verdeeld over twee zalen...
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ENTRANCE : presale €12.50 (ex fee) doorsale €17.50

DOORS OPEN : 22.00 till 05.00

www.assimilation.nl

fijn dat je dit ff op tijd post ... een dag van te voren 8o)

als ik t eerder had geweten was ik denk ik wel heen gegaan..

Dione, hoe laat moet je eigenlijk draaien?

Wat maakt het nou uit hoe laat hij moet draaien als je toch niet komt. Net of het hem wat uitmaakt of jij of andere forum gasten nu wel of niet komen. Anders had dione zelf wel even de moeite genomen een datum en tijden te noemen. Hij kwam gewoon even patsen met dat verhaaltje :dubbel:
 
Origineel geplaatst door Jan L
Wat maakt het nou uit hoe laat hij moet draaien als je toch niet komt.

last minute wijzigingen etc. je weet maar nooit... of misschien dat ik later op de avond of beter gezegd in de ochtend nog kan komen, we komen van ver, dus dan wil ik wel ff weten of t de moeite nog is die kant op te gaan...

al is de rest van de line up ook zwaar ok, alleen jammer dat ze er geen tijden bij hebben gezet...
 
[30-06-2006]

[30-06-2006]

Och kut...ben vergeten de datum en tijd te copy/pasten...:stupid

Nah ja...het is dus vanavond...:D



En Jan L : zo'n opmerking slaat natuurlijk nergens op...ik plaats het juist ook hier omdat ik weet dat er hier een hoop liefhebbers van oude house en hardcore zitten...
 
Veel plezier. Zal wel een hete boel daar worden. :)
 
Draaitijden :

ASSIMILATION - 30 JUNE 2006 - PEPPERMILL - HEERLEN

EARLY RAVE
HOSTED BY MC RTSIER
22.00 - 23.00 DISTORTION
23.00 - 00.00 RE-STYLE
00.00 - 01.30 BASS D
01.30 - 02.00 BULLDOZER PROJECT
02.00 - 03.30 PARTYRAISER
03.30 - 04.30 BASS
04.30 - 05.00 DISTORTION

BASS AND EARLIER RAVE
23.00 - 00.00 REFLECT
00.00 - 03.00 DIONE 1990 TILL 2000 SOLO 3 HOURS
03.00 - 04.00 DISTORTION
04.00 - 05.00 THOM K
 
He klinkt goed, maar weet je wat het is, vroeger was ik jonger! (Je meent het) En ging ik nog wel op vrijdag en zaterdag naar feesten. Nu is één avond meer dan slopend genoeg.

En morgen is Ground Zero! Whoeha! Lekker op het Busslo terein weer! (Mysteryland 97 flashback) Laten we hopen dat de bagger mee valt...

Gaan er nog meer mensen?
 
Vroeger, toen de lucht nog schoon was en de seks nog vies :)
 
Ik luisterde vroeger al naar oldschool en classics :confused: :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door spdk
Ik luisterde vroeger al naar oldschool en classics :confused:

Ik luister nu ook naar toekomstige oldschool en classics...
 
Origineel geplaatst door Syntax Terror
En morgen is Ground Zero! Whoeha! Lekker op het Busslo terein weer! (Mysteryland 97 flashback) Laten we hopen dat de bagger mee valt...

Gaan er nog meer mensen?
Ja, ikke. :)
 
Origineel geplaatst door 1pauluzz1
Dione:

"Beltram"

Als in Joey Beltram? maakt leuke dingen tegenwoordig, zn oudere werk ken ik niet, mocht het hem zijn.

Als in Joey beltram ja...ken je z'n oudere werk niet ? Schande....:D
(ik noem even 'Energy Flash','Mentasm','My Sound'...)
 
Back
Top