Quadraverb display

crx303

VTECTurbo.nl
Lid sinds
24 augustus 2002
Berichten
601
Locatie
mijn Gearpaleis
Ik heb hier een Quadraverb waarvan het display het wel doet, alleen de verlichting is kapot, of in ieder geval deze doet het niet meer. Erg lastig om zo het apparaat te bedienen.

Weet iemand toevallig wat voor soort backlight hierop zit? En waar ik zoiets kan krijgen?

Ik zoek niet iemand die het voor me kan repareren want ik heb het ding al uit elkaar gepeuterd en vervangen is simpel zo te zien.

Zie foto, het witte blokje is de verlichting neem ik aan?

Qverbdisplay.jpg
 
Ik heb dit probleem ooit eens met een Akai S2800i gehad.. Totdat bleek dat je een draaiknopje in kon drukken dat als aan uit schakelaar voor de backlight diende.. :)

Ik hoop dat dat bij de Quadraverb niet het geval is... Succes.
 
Origineel geplaatst door Danny
Ik heb al 8 jaar dat probleem. Heb het sympel opgelost met een spotje op het display te richten ;).

Maar kijk eens op deze site http://www.backlights.co.uk/

Misschien vind je er wel info over.

Succes :doei:

Die site doet niks helaas.

En een knopje zit er niet op voor het display :)

Verder nog knutselaars met tips?
 
Re: Quadraverb display

Origineel geplaatst door crx303
Weet iemand toevallig wat voor soort backlight hierop zit? En waar ik zoiets kan krijgen?

Ik zoek niet iemand die het voor me kan repareren want ik heb het ding al uit elkaar gepeuterd en vervangen is simpel zo te zien.

Zie foto, het witte blokje is de verlichting neem ik aan?

Die oude Quadraverbs maken gebruik van een LCD met LED backlight. Dat is dat witte blokje inderdaad. Het alleen vervangen zou op zich wel kunnen, maar ik heb in de praktijk die witte blokjes nog nergens te koop gezien (die blokjes zijn dus niet hetzelfde als de EL-folie die ook wel als achtergrondverlichting gebruikt wordt). Ik denk, dat je daarom beter voor een paar tientjes een nieuw display met backlight erin zou kunnen zetten. Het is dan wel even rommelen met de aansluitingen, want de positie en funktie en het aantal pinnen kan per display verschillen. Meestal is aan de hand van het type chips achterop het display wel te bepalen of de aansluiting goed past of dat er hier en daar iets aangepast moet worden.
 
Back
Top