Yamaha DX-7 onderdelen

Anton

liefhebber
Lid sinds
25 december 2004
Berichten
371
Zijn er nog ergens Yamaha DX-7 onderdelen te krijgen?
Het gaat me met name om een A5 toets (hoogste A op de DX-7)
Zijn hier eventueel ook andere toetsen voor te gebruiken?
De toets doet het nog wel maar is beschadigd.=(
 
Da's mooi! Nou nog alleen kijken waar ik er eentje kan krijgen.
Zijn er op dit forum nog DX-7 gebruikers die een adresje weten?
:confused:
 
Die toets zou je makkelijk bij een Yamaha dealer moeten kunnen bestellen. Het klavier van de DX7 wordt nog steeds geimplementeerd in nieuwe synths zoals een Motif 6/ES6. Het klavier is zelfs een van de populairste ooit, je vindt het ook nog terug in een Roland D50,Korg M1,...

Als je natuurlijk een heleboel onderdelen nodig hebt kan je misschien beter gewoon een 2de DX7 kopen die je dan stript.
 
In de D50 zit een ander toetsenbord :geslaagd:
Roland en Yamaha zullen niet zoveel samenwerken wat design betreft.
Het toetsenbord zit inderdaad wel ook in de Korg M1 en in een aantal andere Korgs (o.a. 01W/Trinity/Tritin etc.) en Yamaha's (o.a. SY serie / EX serie).

Origineel geplaatst door Hover
Die toets zou je makkelijk bij een Yamaha dealer moeten kunnen bestellen. Het klavier van de DX7 wordt nog steeds geimplementeerd in nieuwe synths zoals een Motif 6/ES6. Het klavier is zelfs een van de populairste ooit, je vindt het ook nog terug in een Roland D50,Korg M1,...

Als je natuurlijk een heleboel onderdelen nodig hebt kan je misschien beter gewoon een 2de DX7 kopen die je dan stript.
 
toetsen

toetsen

Bedankt voor de hulp. Toch erg fijn zo'n forum. Ik heb de berichtjes ontvangen en het komt denk ik wel goed met m'n DX-7.

Stukje nostalgie he, dat ding wou ik vroeger al hebben maar dat ging niet van zo'n krantenbaantje. =(
Het werd toen een FB-01. Nou bijna 20 jaar later heb ik er eindelijk eentje. :luv:
Verder in prima staat, alleen een sigarettenbrandplek op die toets.....

Ik heb toevallig ook een D-50 en het toetsenbord voelt inderdaad toch wel wat anders aan dan m'n DX-7.
Hij is ook een stuk zwaarder. Zou wat zijn als ze de DX-7 ook nog eens met gewogen toetsen hadden uitgevoerd!! ;)
 
Ik heb een vorige week een paar emailtjes verstuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
Is er nog iemand die me aan een DX-7 toets kan helpen? Alvast bedankt!
 
Re: toetsen

Re: toetsen

Origineel geplaatst door Anton
Bedankt voor de hulp. Toch erg fijn zo'n forum. Ik heb de berichtjes ontvangen en het komt denk ik wel goed met m'n DX-7.

Stukje nostalgie he, dat ding wou ik vroeger al hebben maar dat ging niet van zo'n krantenbaantje. =(
Het werd toen een FB-01. Nou bijna 20 jaar later heb ik er eindelijk eentje. :luv:
Verder in prima staat, alleen een sigarettenbrandplek op die toets.....

Ik heb toevallig ook een D-50 en het toetsenbord voelt inderdaad toch wel wat anders aan dan m'n DX-7.
Hij is ook een stuk zwaarder. Zou wat zijn als ze de DX-7 ook nog eens met gewogen toetsen hadden uitgevoerd!! ;)

"Stukje nostalgie he, dat ding wou ik vroeger al hebben maar dat ging niet van zo'n krantenbaantje."

nou...dat ik heb dus wel gedaan, zo'n 20 jaar geleden, en heb jaaaren krantengelopen(+distributie) om het ding af te betalen aan m'n ouders....wat ik dus tot op de laatste cent gedaan heb....de volle 5000 gulden :engel:

o ja...de DX heb ik nog steeds, alhoewel ie eigenlijk overbodig is na aanschaf van een TX-802...
 
Back
Top