MOTU 896 MK3 reparatie mogelijkheden

RapidAdjustment

Nieuwkomer
Lid sinds
2 augustus 2021
Berichten
7
Locatie
Zoetermeer
Goedemorgen beste foumleden,

Een jaar of 10 geleden kocht ik deze jongen bij BAX en het is een maandagochtend model gebleken. Na een korte rekensom heb ik er effectief 4 maanden gebruik van kunnen maken.
Na 2 maanden gebruik ging er iets verkeerd met de firmware update. Zo lastig is het niet maar omdat de unit eruit klapte tijdens de write bleek het verder onmogelijk om hem nog aan de praat te krijgen of om opnieuw een write uit te voeren. Er was leven maar geen beeld. Nadat de interface opgestuurd (naar BAX) en terugontvangen werd heb ik er een maand of 2 van kunnen genieten want na een enorme plof uit mijn Genelec's bleef het daarna stil. De 896 was dus weer dood maar nu echt. Er gebeurt dus echt helemaal niets als ik de 896 aanzet nu, ook geen geknetter of rookpluimpjes.

Ik heb de 896 wel opengemaakt om te kijken (en ruiken) of ik ergens doorbrandschade kon vinden. Helaas niets van dat. Ook heb ik op Youtube gekeken of er een oplossing voor handen was maar helaas, niet voor dit issue. Wel heb ik gekeken of er zaken loszaten en heb ik een en ander aangedrukt maar ook daarna geen leven in het ding te krijgen. Nu heb ik MOTU al gecontacteerd maar die doen niets meer voor dit oude apparaat als het gaat om omruilen. Dat hebben ze een tijdje wel gedaan, gewoon een nieuwe unit geven wat mij dan weer doet vermoeden dat er een fout in he ontwerp zit. BAX wil hem best repareren maar dan wordt de 896 toch opgestuurd naar MOTU en aan de kennis en kunde van de reparatie afdeling twijfel ik dus enorm. Ook over de eventuele kosten die gemaakt moeten gaan worden want het standaard tarief geldt en daarna begint de rekensom naar wat ik verwacht.

Misschien kan het ook anders en weten jullie een adres, bedrijf, persoon, die kan helpen om er weer leven in te krijgen. Zelf ben ik niet handig en daarnaast door een aantal lichamelijke ongemakken beperkt in het werken aan precisie zaken. Ik woon in de regio Den Haag maar zolang ik niet in het uiterste Noorden, Oosten of Zuiden hoef te zijn is langsrijden geen probleem. Opsturen kan natuurlijk ook maar goed, eerst maar eens iemand vinden met onderdelen voor de 896 MK3 en die hopelijk ook het geweldige ambacht van elektrotechniek beheerst.

Alvast bedankt voor het meedenken en ik hoop echt dat het gaat lukken.
 
en ondanks zo'n verhaal wil je er nog geld in investeren om te riskeren dat 't weldra weer mis loopt?
Ik heb een 828 mkII en die kreeg wat nieuwe caps en deed 't terug, alweer jaren, maar soms heb ik gekraak (en uiteraard tijdens een opname) verpest dat alles...
Dus ik denk dat de volgende géén motu wordt.
 
Hier net omgekeerd.
Heb 6 oudere Motu´s.
2x traveler, 2x 24io, 2408mkii en 896HD.
Allen werken ze nog dat het een lieve lust is.
Ooit een probleem gehad met een voeding en weerstand en dat heeft Dennis @nmnn snel en goed opgelost 👍

Cheers,
Exo. :mega:
Het duurde even voordat ik reageerde zeg... Maar beter laat dan nooit, dank Exo, dat is precies de informatie die ik zoek.
 
Back
Top