Behringer DDX 3216

Origineel geplaatst door etaoin
Nee, dat is een misverstand. Die +12 is de schaal van de fader, niet van de meter. De meter heeft dezelfde schaal als de grote meter rechtsboven en loopt dus tot 0.

Ok duidelijk.

Maar die +12dB van de fader wordt dus wel bij het digitale signaal van het betreffende kanaal opgeteld?

Stel ik regel een kanaal met behulp van de gain naar -12db max, dan resulteert die +12dB van de fader in een 0dbFS van dit kanaal.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Dan zou de DDX naast een 32-kanaals digitale mixer ook nog een volledige 32-kanaals analoge mixer bevatten?



Inderdaad. Wat op 15+16 binnenkomt gaat eerst door de AD en wordt dan pas gemixt.

Ja thnks dat is waar duidelijk.
 
Is er trouwens een manier om je analoge inserts te gebruiken op je digitale mix dus wel een ad. da conversie te maken en dat weer op te nemen?
 
Origineel geplaatst door Exzit
Is er trouwens een manier om je analoge inserts te gebruiken op je digitale mix dus wel een ad. da conversie te maken en dat weer op te nemen?

Daar heb ik ook al naar gezocht. Als je (hier ben ik xweer) het schema bestudeerd zie je dat dat niet kan.


mvg

lcasei
 
Ok thnks.
Nu heb ik een MPX100 lexicon met Spdif die ik terug wil routen viaa SPDIF naar de DDX3216 en niet analoog.
Dus wordt track 13 /14 gebruikt voor de returns.
Echter de SPDIF van de Lexicon is 44Khz maar ik neem op met 48Khz en de setup staat ook op 48Khz.

Als ik nu een Mp3 44khz afspeel via SPDIF dan is de boel dus versneld. Dus als ik de MPX100 aansluit ga ik datzelfde denk ik krijgen met de galm.

Is hier iets aan te doen? Zou jammer zijn dat ik alleen vanwege de galm naar 44Khz zou moeten gaan of de analoge outputs van de MPX100 moet gebruiken.
 
Dus als ik de MPX100 aansluit ga ik datzelfde denk ik krijgen met de galm.

Nee, op de S/PDIF ingang zit een traploze samplerateconversie. Alles van 32 tot 57 kHz ofzo kan erin en wordt automatisch omgezet naar waar de DDX zelf op draait. Ik heb er zelf een MPX110 op staan (ook op 44,1 kHz).
 
Origineel geplaatst door etaoin
Nee, op de S/PDIF ingang zit een traploze samplerateconversie. Alles van 32 tot 57 kHz ofzo kan erin en wordt automatisch omgezet naar waar de DDX zelf op draait. Ik heb er zelf een MPX110 op staan (ook op 44,1 kHz).

Maar dat is raar, waarom wordt een wav van 44Khz afgespeeld op mijn PC via SPDIF uitgang van mijn hammer fall en aangesloten op de ingang van mijn DDX3216 een donald duck versie?

Oeps ik snap het al zal waarschijnlijk liggen ergens in de driver panel van de hammerfall.
 
Kan niet de hammerfall zijn die heeft niet zo'n instelling moet toch iets zijn op de DDX3216.
 
Maar dat is raar, waarom wordt een wav van 44Khz afgespeeld op mijn PC via SPDIF uitgang van mijn hammer fall en aangesloten op de ingang van mijn DDX3216 een donald duck versie?

Welke clock staat de hammerfall op?
 
Origineel geplaatst door Exzit
auto sync moet ook want de DDX3216 is de master

Dus dan staat er op S/PDIF uitgang van de Hammerfall ook 48 kHz, dat kan niet anders.
Oftewel: het probleem ontstaat tussen de applicatie die de wav staat af te spelen en de Hammerfall.
 
Dat laatste is het waarschijnlijk heb ik ook last van.

Als ik met rme in wavelab iets opneem, en in cubase afspeel heb ik ook dat het iets sneller afgespeelt wordt.
Maar geen donald duck,

Ik weet wel waar dat aan ligt, cubase bij mijn bijv. staat op 44.1 khz en het word opgenomen in 48 khz.

Maar cubase pikt het op een of andere manier geen 48 khz. Ook al zet ik de settings goed!

Wazig probleem!

Heb trouwens ook een DDX3216. Top apparaat!:okdan:
 
Inderdaad moet het liggen aan de hammerfall maar hoe stel je daar apart de SPDIF in op 44Khz en dat de adta blijft op 48 Khz. Ben bang dat dat dus niet gaat.
 
Origineel geplaatst door Exzit
Inderdaad moet het liggen aan de hammerfall maar hoe stel je daar apart de SPDIF in op 44Khz en dat de adta blijft op 48 Khz. Ben bang dat dat dus niet gaat.

Je hoeft de S/PDIF toch helemaal niet op 44 kHz te zetten? Het lijkt erop dat het programma dat je gebruikt om die WAV af te spelen niet naar de clock van de geluidskaart kijkt en gewoon keihard de samples naar buiten gooit. Dus of het programma kan niet anders (en dan moet je wat anders gebruiken), of je moet dat programma nog even vertellen dat je geluidskaart op 48 kHz draait.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Je hoeft de S/PDIF toch helemaal niet op 44 kHz te zetten? Het lijkt erop dat het programma dat je gebruikt om die WAV af te spelen niet naar de clock van de geluidskaart kijkt en gewoon keihard de samples naar buiten gooit. Dus of het programma kan niet anders (en dan moet je wat anders gebruiken), of je moet dat programma nog even vertellen dat je geluidskaart op 48 kHz draait.

Moet ik kijken het is gewoon de windows media player
 
Origineel geplaatst door Exzit
Moet ik kijken het is gewoon de windows media player

Dan heb je daar geen setting denk ik. Lijkt erop dat de hammerfall drivers dan op de WDM geen samplerate conversie heeft? Mijn E-MU 1212m staat ook op 48 kHz externe clock maar ik ben nog nooit tegengekomen dat WAVs op andere samplerates raar werden afgespeeld.

Momenteel staat hier iTunes te spelen en volgens mij is dat ook allemaal 44 kHz.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Dan heb je daar geen setting denk ik. Lijkt erop dat de hammerfall drivers dan op de WDM geen samplerate conversie heeft? Mijn E-MU 1212m staat ook op 48 kHz externe clock maar ik ben nog nooit tegengekomen dat WAVs op andere samplerates raar werden afgespeeld.

Momenteel staat hier iTunes te spelen en volgens mij is dat ook allemaal 44 kHz.

Maar die samplerate conversie is ook niet nodig dat doet de SPDIF van de DDX3216 toch? Dus als de DDX3216 44Khz aangeboden krijgt moet hij dat toch naar 48Khz zetten. Dat doet hij ook bij jouw lexicon.
Want hoe zit het dan met de lexicon moet je daar dan een clock of master slave etc instellen?
 
Maar die samplerate conversie is ook niet nodig dat doet de SPDIF van de DDX3216 toch?

Dat kan de DDX inderdaad, maar je hammerfall heeft niet een soort magische 44kHz "pass through" van Windows Media naar S/PDIF (neem ik aan). Als hij op 48 kHz staat is de clock op de S/PDIF ook 48 kHz. ASIO applicaties gaan dan ook vrolijk op 48 kHz draaien maar WDM moet volgens mij in de driver geconverteerd worden.

Dat doet hij ook bij jouw lexicon

Precies, maar daar komt de samplerate uit die eruit moet komen.

Want hoe zit het dan met de lexicon moet je daar dan een clock of master slave etc instellen?

Nee, dat is gewoon 1 enkele uitgang die hard op 44 kHz staat.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Dat kan de DDX inderdaad, maar je hammerfall heeft niet een soort magische 44kHz "pass through" van Windows Media naar S/PDIF (neem ik aan). Als hij op 48 kHz staat is de clock op de S/PDIF ook 48 kHz. ASIO applicaties gaan dan ook vrolijk op 48 kHz draaien maar WDM moet volgens mij in de driver geconverteerd worden.



Precies, maar daar komt de samplerate uit die eruit moet komen.



Nee, dat is gewoon 1 enkele uitgang die hard op 44 kHz staat.

Mijn sequencer gebruikt Asio. Maar doet windows media player dat wel.
 
Back
Top