Drum & Bass trackje in wording

Het begint veelbelovend
De beats zijn goed, het synth geluid is op zich wel ok
Het gaat wel heeeeel lang door, en dan op 1:50 komt er ineens een of andere zaadbas in. Zonde.
Ik denk dat die bas bedoeld is als hele heftige bas, maar daar is hij te licht voor.
En hij is te lelijk om een echt muzikale bijdrage te leveren.

Ik dacht bij de break voor die bas er in kwam dat er nu een of ander koel geluid zou komen.. een pad, een raar geluid. Maar die bas was een inzinker. Even aan laten staan en daarna elke keer met 10 seconde vooruit spoelen de rest van het nummer doorgescand.

Als je voortbouwt op wat je voor 1:50 hebt dan kan het een hele goede track worden, maar gooi alles dat daarna komt maar weg als het aan mij ligt.

Voor het stuk voor 1:50 krijgt de track een 8.5. Zou meer kunnen worden door variatie aan te brengen en misschien het synthgeluid iets te tweaken zodat hij iets minder breed is.

Voor het stuk erna geef ik een 5.5.

:)

Wouter
 
Mooie intro, de diepe sine bas vind ik goed erbij passen. Alleen zou ik dat syntharppegiogeluid naarmate de track vordert veranderen, dus filters erover misschien. Drums mogen ook wat spannender, misschien soms wat van die korte stops ertussen. De track is nog wat leeg, maar zoals je zegt het is een basis idee, dus...uitwerken!
 
o yeah.. dit is goed. Lekker rauw en kil:duivels:
Mooie diepe bas. Het 'arpeggiootje' is natuurlijk nog wel te statisch.
Een lekkere pad zou wellicht leuk zijn?
Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
 
volgens mij moet je er nog iets bij doen om de track iets spannender te maken
ik heb even een voorbeeldje opgenomen

is maar een idee
 

Attachments

  • nd3.mp3
    458,2 KB · Bekeken: 24
als basis idee is dit best OK,
het is wel een beetje langdradig opgebouwd, mag misschien wat spannender in het begin
de beat klinkt wel cool....

extra sfeer-geluiden in NiFF z'n versie vind ik wel vet, wordt het geheel wat levendiger
van.

En ja, nu is het tijd voor dat ongelofelijke dikke lead-geluid wat heel de dansvloer
omver blaast ;)
 
Ik vind het heel mooi moet natuurlijk wel wat bij bijv. minimoog en en sfeer element met een fm styl ..en ik zal na de break hem er in een keer inknallen met een vette bassline (tb 303) waarschijnlijk voor spelbaar maar we zijn allemaal voorspelbaar dus dat lijkt me het gaaft met een vette bass maar jij ben de createur. lekker begin 90s gevoel. 8>
 
Back
Top