Verkoopgeleuter, hoe doen jullie dat?

Dirk_Hendrik

Ingeburgerd
Setting: Je hebt een onlinedeal gemaakt voor een stuk speelgoed en gaat dat ophalen.
Hoe gaan jullie om met, en wat was je extreemse ervaring;
- De verkoper die vreselijk om een praatje verlegen zit
- De verkoper die graag een hele uitleg geeft van het speelgoed waarvan je van tevoren al weet dat je er niets van gaat leren,
- De verkoper die het allemaal netjes voor je heeft aangesloten terwijl je al weet dat het ding toch meteen een servicebeurt nodig heeft en meteen op de werkbank terecht gaat komen (hij gaat aan en daarmee weet ik genoeg)
- De verkoper die z'n gehele muzikale carriere wil bespreken en ook dievan jou wil weten (of juist helemaal niet)
- De verkoper die aanneemt dat jij/zij en jij precies dezelfde smaak hebben.
- De verkoper duidelijk niet weet dat de parkeerkosten in zn straat skyhigh zijn (en jij dacht het risico wel aan te durven om ff snel in en uit die auto te wippen zonder parkeerbeheer te spekken)
- De woning van de verkoper een verziekte atmosfeer heeft als gevolg van sigaretten/"huisparfum"/totsnotgekooktespruitjes/kattenzeik.

etcetera etcetera, alles waardoor even vlot aanwaaien duurt en duurt en je graag aardig wil blijven meer intussen ook merkt dat je een "get me oute here!" gevoel krijgt!

Laatst gewijzigd:
Als jij geen zin hebt in praatje enz maak je duidelijk dat je m even snel ophaalt en direct verder rijdt, voor er heen te gaan. Zo zou ik t doen.
Ik heb vaak geen zin in praatje maar soms blijken de mensen die k ontmoet geweldig. Soms zijn t de hoogtepunten vd dag. @mv30 bijvoorbeeld gisteren. Maar in dit lezen had je als topicstarter mss al geen zin :D
Soms opent een praatje een weg naar zoveel meer (gear)

Laatst gewijzigd:
Lekker bij Bax online kopen. 0,0 menselijke interactie, en denk dat je van Jochanan ook 0 gelul krijgt… tenzij door megafoon… dan gewoon ophangen ;)

Ik vind het nooit zo erg om een praatje te maken, vaak zelfs wel leuk. Maar iemand die maar door blijft lullen, dan moet je idd gewoon wat haast veinzen ... 'Sorry, maar ik moet echt gaan rijden nu, ik moet zo in [plaats] zijn', eventueel voorafgaand door wat 'ik vertrek' lichaamstaal van je spullen bij elkaar pakken, checken of je telefoon in je broekzak zit etc. Lastiger vind ik het als ik een koper over de vloer heb die er even serieus de tijd voor neemt. Maar ja, als iemand uitgebreid wil testen dan kun je moeilijk zeggen ... 'schiet es op'. Wel inderdaad 1x iemand gehad die bleef maar lullen en testen en lullen, dat was even op de tanden bijten en het uitzitten. Gelukkig kocht 'ie het ding uiteindelijk wel :D

Mijn vriendin heeft menig gear dealtje zitten kuchen van " gaan we nog ????" :D:stupid

Ik denk dat 9 van de 10 gear deals ik wel langer blijf hangen dan nodig, omdat er idd nerd geklets loskomt die je met niemand anders kan delen. Of dat nou dj gear of muziek gear is. Ook een paar keer bij toeval bekende NL dance producers ontmoet op die manier, of mensen die mijn werk kenden en meer wilden weten, wat ik geen probleem vind :okdan:

Toen ik mijn Hammond bij de verkoper ophaalde hebben we gezellig, onder het genot van een kop thee, zitten keuvelen over live optredens en het probleem van de zware instrumenten uit de jaren '70 en '80.
Maar op momenten dat ik geen zin heb in een lang verhaal dan zeg ik dat ik de boot moet halen (woonachtig op Texel).
Dat excuus wordt altijd geaccepteerd

Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik denk dat er in dat geval een ambulance in de straat zal zijn.
ik had ooit een klepper binnen die zwaar afbood en niet tegen "neen" kon, hij wandelde de deur uit en deed de voordeur niet eens dicht toen hij wegging (wegliep eerder) . Wat zal dat een zure tankbeurt zijn geweest erna.
Sindsdien zeg ik tegen kandidaten 'prijs is vast, onderhandelen hier is geen optie, het is graag of niet'

Ik vind het ook atlijd wel gezellig om even te kletsen, maar soms heb je er meer tijd voor dan de andere keer. De ene keer kom je heel gave gasten tegen en de andere keer komt iemand mij tegen. Tjsa. Het kan alle kanten op.

Mijn vriendin heeft menig gear dealtje zitten kuchen van " gaan we nog ????
Zo heb ik wel eens de ‘sorry, vergeet helemaal dat m’n vriendin in de auto zit te wachten’ truuk gebruikt. Overigens ook gemeend, omdat het gewoon een gezellig gesprek was :).

Daarom zie ik duidelijk verschil in een muzikale ontmoeting of een zakelijke transactie ivb garantie `tot-de-deur` .
Verder heb ik particulier nog nooit iets gekocht of verkocht. Op enkele uitleen dingen uitgezonderd die weer terug kwamen bij de eigenaar (hij of mij)
Zelf nieuw gemaakte spullen heb ik wel verkocht (+/-15). Garantie was nooit een probleem omdat ik wist wat alle onderdelen deden.

Back