Dorian Urac - The Ark (lost in space)

Dorian Urac

Aaaaaarrghhhhh!!!
Soort van jaren ’70 psychedelische gitaarmeuk inspired.
Twee jaar geleden opgenomen en deze herfst nog eens flink verbouwd.

Lyrics gaan over de stervende aarde, voorgesteld als een op hol geslagen Ark van Noach, met de laatste uitstervende diersoorten aan boord, op drift geraakt door het heelal, rechtstreeks een zwart gat in. ‘k Ben zelf wel content met de laatste 1,5 minuut, waarin de aarde langzaam uitdooft en je nog een laatste noodsignaal hoort bliepen.

Synths
  • Arp Odyssey (original orange face 1978 )
  • Arturia Microbrute (the cute babyblue one)

VST instruments
  • M-tron pro (rhodes & trombone)
  • XLN AD2 (drums)
  • Klevgrand Skaka (shaker)
  • Chau (gong)
  • Bird samples

Gitaren
  • Les Paul elektrische gitaar
  • Fretloze Cort basgitaar

Zang, lyrics, compositie, uitvoering, opname & mix
Dorian Urac

Nergens AI gebruikt.

Lyrics
Noah’s ark, on a collision course
Adrift through unknown space
We might have caused the flooded lands
No one truly cared for this place

Are we still here to see the day
when the ship arrives back home
Will there be singing birds in Eden
Or have they gone extinct

Drifting beyond the event horizon
Where it all comes to an end
The memory slowly fading
With every new born child

Are we still here to see the day
when the ship arrives back home
Will there still be an Eden
Or did we dim the light

The ship
Lost in space
Adrift

Lost, lost in space

Last edited by a moderator:
Mooi nummer! Een heel avontuur. Jammer van de hoeveelheid galm op de vocal. Ben benieuwd hoe de track zou klinken als die wat ‘droger’ zou zijn.. dit maakt het voor mij momenteel lastig om er echt van te genieten. Terwijl ik het wel wil, want de track is te gek!

Ik kan me helemaal vinden in wat Void Pointer & P-Nutz zeggen, zowel in het positieve als het kritische. Het lijkt me dus ook zeer de moeite deze track eens opnieuw te mixen & masteren. --- Succes!

OMG! Ik word hier helemaal stil van. Zoveel emoties die jij weet te triggeren. Prachtig stuk muziek met een flinke boodschap erachter. I like it! Succes en een productief 2025 toegewenst. Gloomy.

Wauw tof zeg, zowel sound, feel als compositie!

Er is een sound die vecht met de vocal om bepaalde frequenties, volgens die theremin achtegige 'wiewiewie'. Ook de overvloedige reverb en delay op de zang (die wel goed is!) maakt de mix muddy. Dus mooi nog iets om aan te sleutelen en dan is ie geweldig :)

Dank iedereen voor de fijne reacties tot nu toe. Leuk om te lezen dat het hier en daar een emotionele snaar raakt.

‘k Wil ‘m waarschijnlijk nog wel eens remixen. De oorspronkelijke instrumenten- en zang-stems zijn twee jaar oud, toen ik echt net begonnen was met me verdiepen in mixen. ‘k Zou het nu al heel anders aanpakken. De galm zit bijvoorbeeld helaas vastgebakken in zo’n stem, wist toen niet beter, en had ook te maken met m'n oude mac die toen niet veel CPU aankon, dus wie weet een keer opnieuw inzingen dan maar :erm:

Over een week tijd om me eens te verdiepen in wat anderen hebben opgestuurd :okdan:
Momenteel even doorwerken aan een pittige werk deadline... wel leuk :)

Tot schnnnnellll allen en fijne jaarwisseling gewenst! :W

Laatst gewijzigd:
Vaak vind ik de eigen zang bij de contest niet het beste, maar hier is die gewoon goed. Themamuziek bevalt mij wel, geeft toch wat meer richting aan een nummer. Alleen je bent wel erg zwartgallig: én de aarde sterft én de ark legt het loodje, dus er blijft niks over! Maar muzikaal vind ik het geheel zeer te pruimen.

Alleen je bent wel erg zwartgallig: én de aarde sterft én de ark legt het loodje, dus er blijft niks over!
Haha, er staat geen tijdbepaling bij he!
Het kan allemaal net zo goed over een miljard jaar plaatsvinden ;)
:duivels: :engel:

vette track!
idd de stem droger zodat die meer over de mix heen ligt ipv nu verdrinkt.

iig hele mooie track verder

De Bowie-vibe is ook mij niet ontgaan. Ondanks dit niet echt mijn stijl is, vind ik het toch goed gemaakt. De opmerkingen over de te "wette" reverb zijn al dikwijls genoeg aangehaald. 👍 .
Het einde is inderdaad héél tekenend voor het beeld dat je met dit nummer op wil hangen 👍 .

Eigenlijk jammer dat het teloorgaan van onze eigen leefomgeving de inspiratiebron moet zijn ;{ ... ik heb altijd een gevoel van mede-lijden over dit thema.

Bijzondere, opvallende inzending.
Ook een welkome afwisseling in het overwegend electronische synth geweld.

Vocals vind ik best wel goed. Die 'extra' reverb geeft het voor mij een wat rauw gevoel van underground rock uit vroege 80's.

Ik moest denken aan de cure hun ouwe werk, maar ik ben geen kenner, en die nummers (ik moest trouwens denken aan "one hundred years") zitten niet enorm in mijn hoofd dus misschien gaat die vergelijking scheef als ik ze naast elkaar zet.
Het was gewoon een verder ongefundeerde associatie in mijn brein.

Ook de rest van de muziek bevalt me best wel en ook de door jezelf beniemde 70's sfeer hoor ik er wel in trouwens, maar ook dat is niet iets waar ik heel erg in thuis ben dus mij associaties slaan misschien nergens op.

Moeilijk te beoordelen voor mij (geld eigenlijk voor het gros van de inzendingen 😂),
Maar het laat als geheel een positieve smaak achter. Ik heb geen negatief commentaar en heb het met plezier geluisterd.

na alles te hebben beluisterd vind ik dit de winnaar .
het is gedurfd ,apart zit veel doordacht werk in en klinkt super
heb nog niks op deze planeet gehoord (bowie niet meegerekend)wat er op lijkt
heel het nummer heeft een goede balance
deze track doet iets met een mens

Back