Dorian Urac - The Ark (lost in space)

Echt een liedje met goede opbouw en meeslepende zang en begeleiding. Tikkie minder reverb/delay had ik mooier gevonden, ik ben wel benieuwd naar een meer rockende, NIN-achtige mix van dit nummer.

Er zijn zaken die altijd beter kunnen maar daar moet je doorkijken het gaat om de creativitiet
op elke track hier in de contest is wel wat aan te merken .

Zit heel knap in elkaar, heel mooi arrangement en goed gezongen. De mix maakte het voor mij wel wat onprettig om te luisteren. Vooral de vocal is erg scherp/schel. Als je dat vergelijkt met het eerder genoemde "major tom" dan hoor je daar hoe het ook zou kunnen zijn qua vocal, dat is wat prettiger voor de oren. Maar neemt niet weg dat het een prachtig kunstwerk is!

Ik dacht ook dat dit release ready kunnen worden, als dat nog niet het geval is. Misschien zouden de vocalen iets beter in de mix kunnen zitten, maar qua stijl zou dit ook goed kunnen werken als een meer retro synth-pop benadering.

Goeie vocal! Mooie sound. Maar eens met de kritischere commentaren. Ik zette het geluid ergens zachter. Dat wil je natuurlijk eigenlijk niet. Met het nodige mixing werk kun je er een geweldige mix van maken denk ik!

Wat. Een. Prachtig. Nummer.

Ik lees kritische noten, terechte wellicht - maar ik vond 't zelf een goeie mix. Die heb ik wel eens scheller van je gehoord. Nu totaal geen last van. En daarbij klinkt het nu als één geheel - in je vorige producties vond ik het soms lijken alsof de stem en de rest van de muziek in twee werelden zaten. Hier niet. Je hebt 'm te pakken, dacht ik zo. Gaaf.

Fantastich! Mooie bowie vibe, past allemaal perfect in elkaar. Wellicht zijn er rauwe randjes glad te strijken, maar wil je dat wel bij een track als deze? (ik zou zeggen van niet) Volgens mij hoor je deze het best vanaf 7" te luisteren op een stel mooie ouwe ronde speakers :)

Ook ik herken Bowie er wel in, wat positief is. De mix is helaas te veel uit balans voor mij, nauwelijks laag en het hoog af en toe te schel.

Back