Bigsky en eventide Modfactor bypass problemen.

Vic

Soldeerprofeet
Lid sinds
30 januari 2008
Berichten
3.771
Locatie
Belgische Kust
Ik probeer een Eventide Modfactor en Strymon Bigsky op een synth aan te sluiten en heb de grootste moeite om dat goed te krijgen.

Beide effecten werken prima op zichzelf
SYNTH --->Effect--->Mixer
Geen enkel probleem.

SYNTH--->Modfactor--->Bigsky--->Mixer
Modfactor werkt niet, Bigsky werkt prima.

SYNTH--->Bigsky--->Modfactor--->Mixer
Werken beiden samen, zodra je de Bypass van de Bigsky indrukt dan gaat de Modfactor ook in Bypass (geen midi aangesloten)

Op de één of andere manier wil de Eventide niet normaal werken rond de Strymon.

Wat doe ik fout???

Vic
 
kun je is meten wat er uit de output van de bigsky komt als je die in bypass schakelt?
 
kun je is meten wat er uit de output van de bigsky komt als je die in bypass schakelt?
Morgen even doen, nu slapen de kids.
Nu staat alles op aux send en aux return. Dry signal hoor je dus altijd via mixer. Ga een alles als insert schakelen morgen.
 
Ik heb beide pedalen die je noemt, ik zal morgen eens testen of ik ook heb wat jij ervaart.
 
Intussen is het gelukt, send op de mixer stond veel te stil voor de modfactor, de Bigsky is guitar level only? Modfactor line level mogelijk.

Ga ze parrallel zetten met elk een eigen send van de mixer. Niet echt wat ik wil maar goed genoeg voor nu.

Thnx
 
mono kabels

Ik heb nu, mixer send3 monokabel naar strymon, 2x monokabel naar mixer return 3 (stereo).
Send4 monokabel naar Modfactor en ook stereo terug naar return4.

Dit is niets trouwens, nog niet het effect/sound dat ik wil, morgen gaat de synth rechstreeks in de modfactor en dan naar de mixer--->send3--->strymon--->Return.

't Is een Hobby 8D
 
Ik heb nu de modfactor als insert effect op de mixer staan, zo komt ie beter tot zn recht en doet wat ik horen wil :okdan:
Ik ben eruit, thnx all.
Heb ook EHX Smallstones (de oude versies) en die werken niet met stereo jacks. Alleen met monos.
ik gebruik zelden TRS jacks, dat "balanced" zal me een worst wezen.
XLR kabels gebruik ik ook zelden rond mn synths. TS jack spul is goedkoper.....

Die oude Smallstones zijn nog steeds toppertjes 8~:{:okdan:
 
Back
Top