Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Vind jij de multi/poly ook zo goed klinken vergeleken met andere synths? Heb zelf alleen filmpjes gezien
ik vind hem zelf erg fijn klinken met erg veel mogenlijkheden in sound design alhoewel het soms dus ook wel wat moeite kost. hij is erg divers in geluiden die je er uit kan toveren, zeker als je er een poly-AT of MPE controller achter hangt
ik heb zelf echter nog nooit echt analoge synths gebruikt als oberheims/sequential ect (op een minitaur na) dus hoe hij zich daarmee vergelijk kan ik niet zeggen

Ik vind 'm hier wat netjes klinken. Ik kreeg altijd ruwere klanken uit mijn OG Mono/Poly.
hij kan ook best wel vies zijn hoor :P

@Septic nu je alleen nog plug-in verslaafd bent :D welke controllers gebruik jij?
SSL UC1, SSL UF1, SSL UF8, Soundforce SFC-8, Soundforce SFC-60, Soundforce SFC-OB, Dtronics DT-300, Korg microKEY air

IMG_0307.jpeg

luister eens wat ik onder mijn faders vond :) 808 state achtig iets

Een 909 sample (Samples from Mars pack) in Atlas met eroverheen Coil Audio CA-70, Uad Distressor en SSL 4K8, Softube Tape en dan mijn masterbus erover (SSL BC2, Hazelrigg VNE, TC VSS3, WA Production DeRes, TC MD4 HD, SSL X Limit.

Screenshot 2025-08-26 at 16.06.07.png

Ik ben deze rakker verder aan het uitdiepen. Je kunt alles offline instellen. Er is volgens mij niet eens een editor voor, maar die heb je ook niet nodig. Midi routing werkt prima, inclusief midi clock. De USB slots hebben 4 virtuele kanalen. De PC host 12. Het combineren van meerdere hardware en plug-in sounds is appeltje eitje. Bv een OB-X8 patch combineren met een NI kontact patch. Is mis mijn MIO XL niet 🙂
1756226858725.png

Laatst gewijzigd:
Ik heb die eens bekeken en totaal onnodig hier. Ik gebruik 7 patchbays die een in hebben en 8 outs, vaak doorgelust naar n volgende. Alle andere mogelijkheden worden nooit gebruikt. Maar wel n mooi speeltje

Een laserharp sound gemaakt op een prophet600.

Was een track aan het maken in cubeest met een wavestation en de P600 maar toen ging het fout met een behringer s16 stagebox. Dus niet kunnen afmaken.

Gelijk een andere besteld, de defecte kan terug onder garantie en zal dan later een reserve zijn.

Een 909 sample (Samples from Mars pack) in Atlas met eroverheen Coil Audio CA-70, Uad Distressor en SSL 4K8, Softube Tape en dan mijn masterbus erover (SSL BC2, Hazelrigg VNE, TC VSS3, WA Production DeRes, TC MD4 HD, SSL X Limit.

Bekijk bijlage 3864461
Das een aardige lijst haha. Ik had niet gedacht dat het itb was. Klinkt goed. Vooral dat kalender stukkie met modulatie!

Nieuwe dag, nieuwe track(s)
Old skool house/rave/techno, Amiga / Rave Generator III, OpSix, SQ80, SDS-V, Atlas

Screenshot 2025-08-27 at 11.39.19.png

Laatst gewijzigd:
Ik heb een spreadsheetje gemaakt, om mijn karrenvracht aan onafgemaakte nummers inzichtelijk te maken.

1756319749370.png

Ik mag van mezelf kiezen uit:

WORK IN PROGRESS → ruwe schets, goed genoeg om uit te werken
DEMO → eerste volledige versie, nog niet afgemixed
PITCHED → afgemixt en naar labels gestuurd / aan collabs of vocalisten laten horen
SIGNED → labelcontract binnen (of ik breng hem zelf uit)
RELEASED → track staat online / officieel uitgebracht

ARCHIVED → niet doorgegaan of voorlopig on hold

Kijken of ik dan wat meer overzicht heb, want het liefste maak ik 3 nieuwe opzetjes per week 😅

En oh ja, Noordwijk-V2 zit inmiddels op V3.

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
o de motu tel ik niet mee :) die ligt te wachten op n verlossende a880 of zo hehe

Vandaag de polysix getest voor verkoop en deze werd opgehaald. Als t een beetje meezit volgende dagen nog de studio in - of op zijn ergst volgende week: ben alleen thuis en ik wil gaan reampen om te zien wat dat geeft (al dan niet met tape) - vast n heel slecht idee om 'vlot' tot n resultaat te komen.

Back