Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.624
Ok. Topic geleend van GS, maar toch ook leuk om hier te delen wat je met je synths hebt gedaan vandaag of in je studio of daarbuiten.

Zelf heb ik vandaag oa met m'n Odyssey en UBXA zitten freaken. Een sequence in gespeeld op de Odyssey waarmee je makkelijk een baslijntje live kan spelen en mee kan laten lopen met akkoorden die ik op de UBXA speel. Aan de UBXA hangt de Big Sky met een Shimmer reverb over een dikke stringpad. De baslijn heeft een beetje delay er op zitten en tegelijk loopt de Korg Volca drum mee met een epic opzwepende beat waaraan ik nog wat extra drama meegeef door er een plate reverb over heen te gooien uit mijn Zoom MS70. (Die Volca is ook vet)

Behoorlijk uit mijn plaat met het resultaat hiervan, ik zou t eigenlijk moeten opnemen, maar de geluidskaart staat ergens niet aangesloten te zijn, dus dat komt nog wel eens een keer.

Plan voor na de vakantie, de boel eens opruimen en aan gaan sluiten wat nu niks staat te doen.

20240421_153221.jpg
 
Ik ga vanavond weer aan de slag in mijn studio, als mijn parkietjes zijn gaan slapen in de huiskamer. Dus vanaf een uurtje of half negen op de studio achter mijn klavieren.
 
Factory reset op m'n gisteren gekochte V-Synth gedaan en best (te) lang presets gecheckt. Eerste voorzichtige edits opgeslagen en delen van de handleiding gelezen om zelf met een init patch aan de slag te gaan.
 
Matriarch arpeggiater opgenomen, Prophet-10 bass gemaakt en aan het klooien met riedeltjes componeren met de Barp 2600 en een flinke bak effecten.
 
Ik ben momenteel op reis dus geen toegang tot mijn spullen, maar het laatste wat ik heb gedaan was een poging om de functie van de Doepfer A196 Phase Locked Loop na te bootsen met losse modules. Ik gebruikte de sequential switch, twee slew limiters en een VCA. Het werkte ook nog zelfs :D
 
ik heb 4 volca modulars in poly bespeelt met een layer van de Arturia Easel V door middel van de midihub.
Heel appart een poly west coast synth met lpg en wavefolders.
Het klinkt geweldig. Snap niet dat ze dat niet op de markt brengen.

Ook heel cool hoe je individuele volca's af kan stellen of juist via 1 alle 4 tegelijk besturen.
Dan ben ik ook nog met envelopes uit de ableton modulators aan de slag gegaan.

Nu moet ik mijn midihub pijp uitbreiden zodat iedere voice zijn eigen modulators krijgt.
Wellicht ooit polyAT of MPE

4 voice best wel baas.
 
Gekloot met een Anyma Phi die ik redelijk gunstig op de kop kon tikken. Tussenstand: gaaf qua geluid (behalve dan: monofoon en veel te beperkt qua processor), klote qua interface.

Wakkert wel het GAS aan richting de Omega...
 
Beetje improviseren en wegspacen op de Novation Summit met een zweverige mono patch en veel reverb - heeft ietwat weg van Blade Runner Blues - terwijl het avondzonnetje ondergaat, mooi te zien vanuit m'n zolderraam. Wat een mooie reverb heeft die Summit toch.
 
Vandaag weer helemaal niks..
 
In mijn geval wel... zit te kijken en nadenken wat ik weg ga doen... wil 'stroomlijnen'... te veel spul en dat is echt een issue voor mij.
Kan niet zomaar zeggen... het is prima dat het in een case staat....
 
Gekloot met een Anyma Phi die ik redelijk gunstig op de kop kon tikken. Tussenstand: gaaf qua geluid (behalve dan: monofoon en veel te beperkt qua processor), klote qua interface.

Wakkert wel het GAS aan richting de Omega...
ja vind hem wel goed klink wat je via de beperkte kanalen hoort..


Zelf ben ik vandaag aan de voor mij ultimate ableton template begonnen en bus groepen met eigen eq aan het uitvogelen, en proberen mn loudness war in balans te brengen.
 
gister avond willekeurig beetje horror achtig presetje "threatening loneliness" gemaakt op mijn modwave, en vandaag nog wat aan zitten tweaken
 
In mijn geval wel... zit te kijken en nadenken wat ik weg ga doen... wil 'stroomlijnen'... te veel spul en dat is echt een issue voor mij.
Kan niet zomaar zeggen... het is prima dat het in een case staat....
ja dat punt zit ik ook. en moet zeggen dat het goed voelt nu er best een hoop verdwijnt.
ik snap niet helemaal waarom ik dingen zolang houd. terwijl ik weet dat ik met een paar synths net zulke leuke dingen kan doen.
het heeft wel echt een aantal jaar geduurd voor ik de knoop kon doorhakken.

nu is het hier steeds meer opgeruimd en is het best een tijd geleden dat ik wat heb gekocht.
 
Ik heb ze zelfs niet gezien. Hele week veel in de studio gezeten en dat heb ik vandaag meermaals mogen horen want o die klusjes lijst wordt niet korter… dus deed ik zondag maar wat anders
 
dit een beetje, kom net uit de nachtdiensten, dus extra zweverig :D
 

Attachments

  • Sunday.mp3
    1,1 MB
Geluid gedeconstrueerd dat mijn partner heeft gemaakt.
Ik worstel nog met het maken van interessante klanken met wavetable synthese.
Het blijft bij mij altijd wat blikkerig, maar zij presteerde het om met een kwartiertje pielen iets moois uit de Iridium te halen.
 
Back
Top