Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Met mijn synths dit weekend niet veel gedaan, maar na veel uitstel zaterdag toch maar alles aangezet om unfiltered audio batallion uit te proberen, en daar kwam gelijk wat heel tofs uit. Lekker overstuurd met de mixmaster en dominator. Daarna om gelijk de hipheid vast te houden met de Amigo sampler wat pads/stabs gemaakt, en binnen no time was er een track (hier ben ik trouwens heel blij mee hoe ik daarmee omga, ik blijf niet meer hangen in loops en ga direct uitwerken in bitwig). Na een eetbreak op mijn 'monitoring' systeem beluisterd en toch het gevoel dat er iets miste, gelukkig zijn er dan de freaksessies die ik opneem met synths, gelijk de eerste die ik pakte, een opname van de Waldorf M met wat fx paste hier super bij.

Gisteren hiermee nog verder gegaan om wat kleine dingen te tweaken, de intro moet nog even wat meer gelaagd, nu komen de stabs er gelijk in en dat wordt dan over zo'n hele track wat vermoeiend.
 
Geluid gedeconstrueerd dat mijn partner heeft gemaakt.
Ik worstel nog met het maken van interessante klanken met wavetable synthese.
Het blijft bij mij altijd wat blikkerig, maar zij presteerde het om met een kwartiertje pielen iets moois uit de Iridium te halen.
klinkt bekent zelf ook wel regelmatig last mee, truukje wat ik veel gebruik om er wat leven in te brengen is iets van 0.3 random pitch op note press en 0.3 free running hele langzame pitch lfo toe te voegen
 
ja vind hem wel goed klink wat je via de beperkte kanalen hoort..


Zelf ben ik vandaag aan de voor mij ultimate ableton template begonnen en bus groepen met eigen eq aan het uitvogelen, en proberen mn loudness war in balans te brengen.
Ben benieuwd....
wat heb je gehouden?? wat heb je weggedaan?? en waarom??
 
SUB MASTER 1. kick, sub, bass in 1 group met eigen OTT, filtering low/high, para eq en limiter
SUB MASTER 2. midgroup leads, pads, strings noem maar op. eigen OTT filtering low/high, para eq en limiter
Direct naar MASTER, high percussie en vocalen. EQ en Limiter

Veel preciezer
Met name de scaler eq van pluginboutique heeft me hier toe gezet.
dit is de eerste test L'uomo Spiritualis
Veel te hard, maar zit nog in mn loudness war. :D
 
Ik zit de afgelopen dagen elke dag wel wat te klooien met nanoloop op de Analogue Pocket en probeer er ietd bruikbaars mee te genereren. Met matig succes, maar leuk is t wel. Ook leuk icm live granular op de waldorf quantum.
 
De spullen uitgepakt na optreden dit weekend en de set geoefend voor a.s. donderdag. Vanavond generale repetitie, kleinsschaliger, dus weer deels inpakken. Ik word daar wel steeds handiger in, dat dan weer wel.
 
O&C nieuwe firmware phazerville erop gezet
 
Kabels en racklatten besteld voor de nieuwe mixersetup. Als dat allemaal op punt staat ga ik eens een raar bromprobleem uitpluizen zodat mijn noisefloor eindelijk wat acceptabel is.
 
Ik heb vanavond vooral met mijn gitaar over mijn synthopnames van afgelopen weekend heen lopen jammen, telt dat ook? :D
 
Alweer presets spelen op de V-Synth, supersaws en time-trip zijn crack. De librarian geïnstalleerd op weg naar een eerste .prj met eigen samples.
 
Ik heb een Roland boutique jamsessie gehouden met een vriend. Ik heb echt zo goed als alles staan, maar grijp vaak naar die kleine rakkers.
 
Back
Top