Toevallig dat ik dit lees.. maar Music Store is een van de weinige EU winkels waar ik ondanks dat ik mijn BTW nummer heb opgegeven de BTW pas maanden/jaar later pas terugkrijg.. Laatst meer dan een jaar zelfs.. toen maar aan de bel getrokken en een overzichtje gemaakt.. liep aardig op. Eerder zat er altijd een periode van een maand of wat langer tussen.. Op de factuur staat geen BTW maar ik moet wel degelijk BTW betalen daar (21% als Nederlander).
Bij Thomann en andere winkels buiten Nederland is dit idd niet als je een geldig BTW nummer hebt overlegd.
Is alles uiteindelijk goed gekomen voor je?
Herkenbaar, hier ook recent een zakelijke bestelling bij MusicStore.de gedaan, product dient retour te gaan, binnen de 14 dagen periode.
Driewerf onhandig:
(1) afschrijving is incl. BTW, dus wachten op teruggave,
(2) geen refund maar een tegoed,
(3) retour-verzendkosten voor rekening vd klant
Als ik het goed begrijp is niet-zakelijk bestellen bij hen dan gewoon simpeler m.b.t. (2) & (3): je kunt zonodig je geld retour krijgen, en geen retourkosten.
(1) tackle je dan door in NL de BTW terug te vragen.
Nou, nog eens in de kleine lettertjes duiken, en waar relevant eens tegengas gaan geven.
Ik snap dat MusicStore ook hun Bratwurst moet zien te verdienen, maar de verschillen tov particuliere klanten zijn dan wel meervoudig.