Musicstore waarschuwing

Waar ik meer op doelde is dat je bewust bent wat wel en niet onder de voorwaarde valt. Bij Music Store weet ik dat ze in hun voorwaarde hebben staan dat een hoofdtelefoon niet retour gestuurd kan worden. Heeft te maken met hygiene, iets wat ik goed snap. Heb toentertijd aangegeven tijdens de aanschaf, dat ik eerst beide hoofdtelefoons uit de wat duurdere prijsklasse wilden testen, en dat ik er eentje zou houden. Ze hebben toen een uitzondering gemaakt. Maar goed, dit zijn van die kleine dingetjes die je, als je een wat hogere uitgave gaat doen, niet verkeerd is om te weten.
In de voorwaarden kijken is zeker verstandig. Voorkomt een hoop gedoe achteraf. Overigens is die uitzondering voor koptelefoons niet rechtmatig verwacht ik. Je mag vanwege hygiëne het herroepingsrecht uitsluiten maar een paar jaar geleden is er een uitspraak geweest van het hof van justitie van de Europese unie waarin matrassen zelfs niet uitgesloten mochten worden op deze grond omdat dit schoon te maken is. Een koptelefoon schoonmaken lijkt mij eenvoudiger dan een matras.
 
Omdat de bedenktijd om iets retour te zenden binnen 14 dagen alleen voor consumenten geldt.
Bijzonder dat ze mijn geld dan toch op m'n accounttegoed lieten staan en het ging niet om hygiënereden, ik ben consument, daar worden dan schijnbaar toch fouten mee gemaakt of moedwillig misschien.
In ieder geval was het voor mij het signaal dat wanneer andere winkels hetzelfde artikel ook verkopen om dan daar te gaan kopen.
 
Kan best iets misgegaan zijn, of zelfs moedwillig, kan ook zijn dat jezelf een fout het gemaakt bij de retour procedure, ik kan dat niet beoordelen.
Ik stuur zelf in ieder geval nooit wat terug, als ik iets koop dan hou ik het of ik verkoop het door, ik heb geen zin in een streepje achter mijn naam bij de grote shops.

Toevallig heb ik afgelopen week een kapot product ontvangen via Amazon, die gaat wel terug, maar ik ga niet iets terug sturen omdat het product me niet bevalt omdat je gewoon ergens kan weten dat het allemaal geregistreerd wordt en op een gegeven moment ondervind je er nadeel van. Of het nu eerlijk is of niet.
 
Kan best iets misgegaan zijn, of zelfs moedwillig, kan ook zijn dat jezelf een fout het gemaakt bij de retour procedure, ik kan dat niet beoordelen.
Ik stuur zelf in ieder geval nooit wat terug, als ik iets koop dan hou ik het of ik verkoop het door, ik heb geen zin in een streepje achter mijn naam bij de grote shops.

Toevallig heb ik afgelopen week een kapot product ontvangen via Amazon, die gaat wel terug, maar ik ga niet iets terug sturen omdat het product me niet bevalt omdat je gewoon ergens kan weten dat het allemaal geregistreerd wordt en op een gegeven moment ondervind je er nadeel van. Of het nu eerlijk is of niet.
is nogal een verschil of iemand vaak iets terugstuurt of een enkele keer.
 
Bijzonder dat ze mijn geld dan toch op m'n accounttegoed lieten staan en het ging niet om hygiënereden, ik ben consument, daar worden dan schijnbaar toch fouten mee gemaakt of moedwillig misschien.
In ieder geval was het voor mij het signaal dat wanneer andere winkels hetzelfde artikel ook verkopen om dan daar te gaan kopen.
Er zijn genoeg bedrijven die de regels niet volgen. Ook grote bedrijven doen dit. Het kan bewust zijn maar ook zeker gebrek aan kennis van de regels. De meeste consumenten weten het ook niet en accepteren het dan. Als je zo 80% afhoudt kan dat een hoop kosten schelen. Een boete omdat je de regels niet juist toepast krijg je ook niet zo snel dus risico is vaak redelijk beperkt om dan niet aan de regels te houden als webshop.
 
Ik retourneer ook zelden iets, maar de keren dat ik een retour aan heb gevraagd bij Bax omdat een product me niet beviel of omdat ik voor een ander alternatief koos, heeft me dat in elk geval nooit gezeik opgeleverd.
 
Kan best iets misgegaan zijn, of zelfs moedwillig, kan ook zijn dat jezelf een fout het gemaakt bij de retour procedure, ik kan dat niet beoordelen.
Ik stuur zelf in ieder geval nooit wat terug, als ik iets koop dan hou ik het of ik verkoop het door, ik heb geen zin in een streepje achter mijn naam bij de grote shops.

Toevallig heb ik afgelopen week een kapot product ontvangen via Amazon, die gaat wel terug, maar ik ga niet iets terug sturen omdat het product me niet bevalt omdat je gewoon ergens kan weten dat het allemaal geregistreerd wordt en op een gegeven moment ondervind je er nadeel van. Of het nu eerlijk is of niet.
Dat registreren mag helemaal niet. Mss voor een paar maanden maar daarna moeten ze het weg gooien.
 
Dat registreren mag helemaal niet. Mss voor een paar maanden maar daarna moeten ze het weg gooien.
Jawel hoor. Zijn geen bijzondere persoonsgegevens dus valt niet onder GDPR/AVG.
 
Je kan gemakkelijk opzeggen en vragen of ze je persoonlijk gegevens willen verwijderen. Zij moeten dit doen. Als je een half jaar later je opnieuw aan meld mag niemand je meer beoordelen met de gegevens die ze hadden. Maar ik hoor dat jouw bedrijf waar jij voor werkt stiekem dat toch bewaard. Dat is tegen de wet . Ik zeg niet dat het niet gebeurd. Maar dat is dan een NAP werk gever is.
 
Je kan gemakkelijk opzeggen en vragen of ze je persoonlijk gegevens willen verwijderen. Zij moeten dit doen. Als je een half jaar later je opnieuw aan meld mag niemand je meer beoordelen met de gegevens die ze hadden. Maar ik hoor dat jouw bedrijf waar jij voor werkt stiekem dat toch bewaard. Dat is tegen de wet . Ik zeg niet dat het niet gebeurd. Maar dat is dan een NAP werk gever is.
Ik betwijfel het. Als iemand bij een verzekeringsmaatschappij geroyeerd is dan wordt dat ook niet verwijderd. Daarbij heeft een winkelier volgens mij nog zelf de keuze of ze wel of niet iets willen verkopen aan iemand.
 
Je kan gemakkelijk opzeggen en vragen of ze je persoonlijk gegevens willen verwijderen. Zij moeten dit doen. Als je een half jaar later je opnieuw aan meld mag niemand je meer beoordelen met de gegevens die ze hadden. Maar ik hoor dat jouw bedrijf waar jij voor werkt stiekem dat toch bewaard. Dat is tegen de wet . Ik zeg niet dat het niet gebeurd. Maar dat is dan een NAP werk gever is.
Misschien moet je je eerst eens in de regels verdiepen (en ze ook echt begrijpen) voordat je dingen roept, Dre. Wat je zegt klopt gewoon niet.
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar in Nederland moet een bedrijf sowieso de administratie 7 jaar lang bewaren. Voor een webwinkel betekent dat dat je alle order informatie ook 7 jaar moet bewaren. Als een Nederlandse klant van Music Store een order retourneert, dan mag de afgedragen BTW ook weer terug geclaimed worden door Music Store. Dan moeten ze wel kunnen aantonen welke order dat precies was. Er is dus sowieso vanuit de wet een gerechtvaardigd belang voor de winkelier om de gegevens te bewaren.
 
Ik ben geen winkelier maar laten we er niet omheen draaien, sommige 'klanten' wil je echt liever niet hebben, vooral die de gewoonte hebben om van alles maar terug te sturen.
Dat je op een blacklist komt na vaak te hebben terug gestuurd vind ik niks mis mee.
( Ik heb het nu ff niet over de wettelijke regels)
Enig maatwerk lijkt me dan wel op zijn plaats.
Heb je bv. van 5 aankopen alles terug gestuurd of van 20 aankopen maar 2 keer iets is natuurlijk een wereld van verschil.
 
Ik ben geen winkelier maar laten we er niet omheen draaien, sommige 'klanten' wil je echt liever niet hebben, vooral die de gewoonte hebben om van alles maar terug te sturen.
Dat je op een blacklist komt na vaak te hebben terug gestuurd vind ik niks mis mee.
( Ik heb het nu ff niet over de wettelijke regels)
Enig maatwerk lijkt me dan wel op zijn plaats.
Heb je bv. van 5 aankopen alles terug gestuurd of van 20 aankopen maar 2 keer iets is natuurlijk een wereld van verschil.
En de toon/inhoud van de communicatie of de staat waarin het product geretourneerd wordt kan ook nog een rol spelen.
 
En de toon/inhoud van de communicatie of de staat waarin het product geretourneerd wordt kan ook nog een rol spelen.
Dat is hier niet het probleem. Sowieso bewaar ik altijd netjes dozen en ga ik zuinig met alles om
 
Ik snap beiden kanten van het verhaal. Het verdiend zeker niet de schoonheidsprijs dat je op een blacklist wordt gezet.. maar een retour kost tijd en geld. Het gaat allemaal om de knikkers en als winstmarges hierdoor te klein worden en de prijzen omhoog moeten, koop je vervolgens toch ook ergens anders.

Ik heb ooit tijdens corona 2 x B-stock PA geluidsysteem gekocht van Thomann, op de gok. (sub + satteliet). Was een behoorlijk huge pakket verpakt in 2 dozen en zullen behoorlijke verzendkosten zijn geweest. 1 van de sets was (of ging) de zekering kapot. Vervangen voor een nieuwe met het zelfde amperage hielp niet. Deze kon ik gelukkig terugsturen maar toen zat ik dus met 1 sub en sattelietspeaker. Had ik ook kunnen terugsturen maar heb toen maar heb toen gekozen voor een nieuwe set zodat ik stereo kon luisteren :).
Toen die aankwam bleek dat er andere onderdelen bij zaten en de set niet kon matchen met de eerder geleverde B-stock. Toen na veel communicatie het probleem eindelijk duidelijk was werd geadviseerd de eerder geleverde B-stock set ook retour te sturen en een nieuwe te bestellen. Voor mij veel gedoe maar helemaal voor Thomann, om nog maar te zwijgen over de extra kosten.
Ik heb na enkele maanden deze sets ook niet meer op de webshop teruggevonden... Natuurlijk hadden ze die B-stock sets gewoon moeten testen.. maar ja.
De niet B-stock sets die ik nu nog heb zijn prima, behalve dat ze iets teveel ruizen op afluisteren bij laag volume.. maar het zijn dan ook meer PA speakers dan studio speakers.

Heb naderhand nog eens iets teruggestuurd naar Thomann. Een geluiddempende behuizing voor om de saxofoon (vanwege problemen met de buren gekocht). Totaal onhandelbaar ding waardoor de sax minder goed bespeelbaar was en het hielp maar matig. Enorm groot ding ook. Ik voelde me ook schuldig maar ja..

Kan nog steeds bij Thomann bestellen dus misschien hebben ze een ander retourbeleid bij Thomann?
 
Laatst gewijzigd:
Je kan gemakkelijk opzeggen en vragen of ze je persoonlijk gegevens willen verwijderen. Zij moeten dit doen. Als je een half jaar later je opnieuw aan meld mag niemand je meer beoordelen met de gegevens die ze hadden. Maar ik hoor dat jouw bedrijf waar jij voor werkt stiekem dat toch bewaard. Dat is tegen de wet . Ik zeg niet dat het niet gebeurd. Maar dat is dan een NAP werk gever is.
Neem dit even door..:

 
Ik snap beiden kanten van het verhaal. Het verdiend zeker niet de schoonheidsprijs dat je op een blacklist wordt gezet.. maar een retour kost tijd en geld. Het gaat allemaal om de knikkers en als winstmarges hierdoor te klein worden en de prijzen omhoog moeten, koop je vervolgens toch ook ergens anders.

Kan nog steeds bij Thomann bestellen dus misschien hebben ze een ander retourbeleid bij Thomann?
Volgens mij hebben ze nog precies hetzelfde retourbeleid, tijdje terug alweer een keer iets teruggestuurd en geld gewoon na wat dagen op de rekening.
Maar misschien dat die bedrijven wel een blacklist bijhouden in de trant van als je 3x achter elkaar iets terugstuurt dat hun het retourbeleid ook wat anders interpreteren want klanten die meer terugsturen dan iets kopen zit niemand op te wachten natuurlijk.

Aan de andere kant is dit hele gedoe ook een beetje het gevolg van die dozenschuivers, ze boden dingen goedkoper aan waardoor kleine winkels het steeds moeilijker kregen en er bleven minder winkels over waardoor je ook minder makkelijk bij een winkel langsgaat om iets uit te proberen zodat je op afstand gaat kopen.
En dan kan het produkt als je het thuis hebt soms wel tegenvallen terwijl als je in de winkel iets uitprobeert heb je vaak toch een completer idee en weet je beter wat je koopt.
 
Back
Top