EuroPi Allen Synthesis Eurorack module Python code

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.740
Iemand hier ervaring met de EuroPi van Allen Synthesis? Wellicht voor iemand zoals ik die nog nooit een module heeft gebouwd een een niet zo moeilijk project met als belonging een interessante module.
Volledig open source.

Twijfel om hier aan te beginnen of gewoon built te kopen.

Analoog / Digi IN
6 out.



Screenshot 2024-03-25 at 11.26.50.png
 
Oh nee he, heb ik iets geopperd wat te maken heeft met het verschrikkelijke Euro song festival?
 
Op zich een leuk idee, maar dat er maar twee draaiknoppen op zitten lijkt een groot bezwaar. Het leuke van Eurorack (en modular in het algemeen) is nu juist dat het hands-on is, met menu diving doe je daar weer afbreuk aan.
 
Het leuke van Eurorack (en modular in het algemeen) is nu juist dat het hands-on is, met menu diving doe je daar weer afbreuk aan.

Kan meevallen, het lijkt me dat je het helemaal naar eigen inzicht kunt programmeren? In dat geval zou je misschien een aantal uiteenlopende preset-functies kunnen maken waar je niet eens zoveel aan hoeft te veranderen.
 
soms heb je niet meer knoppen nodig om een module te bedienen,er zijn modules met nog minder draaiknoppen,Pamela’s workout bijvoorbeeld,ligt er ook maar aan wat voor functie een module heeft,dat is ook enorm menu diven maar toch een goed verkochte module
 
Zal inderdaad ook een kwestie van smaak zijn, maar ik zie modular zelf graag als iets fundamenteel anders dan het bezig zijn met software en naar schermpjes turen. Dat binnen in modules ook vaak kleine computertjes zitten is niet erg, zolang de externe bediening van die modules maar analoog aandoet. Menu diving doet daar naar mijn gevoel afbreuk aan.
 
Kan meevallen, het lijkt me dat je het helemaal naar eigen inzicht kunt programmeren? In dat geval zou je misschien een aantal uiteenlopende preset-functies kunnen maken waar je niet eens zoveel aan hoeft te veranderen.
Heb inmiddels ook gezien dat er een usb breakout 1/2hp is die direct toegang geeft tot de micro usb aan de Europi zonder dat je elke keer je module lost hoeft te maken.
Of daar ook midi controllers met knoppen op kunnen weet ik niet. Wel sneller te programmeren.
 
@ProgHead heb je zelf iets aan eurorack staan? En ben jij niet altijd met computers aan de gang?

Mijn Eurorack is nu ongeveer voor de helft gevuld, en de verdere aanschaf gaat maar heel langzaam (vanwege de hoge kosten). Daarom ben ik nu noodgedwongen nog meestal met (gratis) software in de weer. Voor de broodnodige variatie heb ik daar graag analoge hardware (zoals modular) naast. Maar als gezegd de aanschaf van dat laatste vergt veel meer tijd.
 
met een half gevuld eurorack kan je toch ook al aan de slag? Muziek maken bijvoorbeeld? Of koop je alleen maar modules met zo veel mogelijk draaiknoppen maar waar je eigenlijk niets mee kan?
 
Muziek maken is niet de bedoeling. Daar heb ik het talent niet voor. En mijn Eurorack moet een analoge computer worden. Ik heb er ook al wat mee geëxperimenteerd, maar er ontbreken nog belangrijke modules voor verder experimenten. Verder heb ik ook al een paar synth plugins gemaakt. Dat zijn het soort van dingen waar ik nu mee bezig ben.
 
Ik zie dat de software geschreven is in Micropython, en het ziet er allemaal niet zo ingewikkeld uit. Maar aannemelijk dat het allemaal niet zo snel draait op de onderliggende RPi Pico, dingen die veel rekenkracht vergen vallen dan waarschijnlijk buiten de boot.
 
Back
Top