Akso?

Het ziet er voor de knutselaar heel interessant uit, maar als ik het forum probeer te bezoeken zie ik dit:

Warning: Potential Security Risk Ahead​


En als ik het ding probeert te kopen lees ik het volgende:

$89​


Worldwide postage included.

Availability: sold out. Currently restocking. Order now to reserve or check back for availability.

Akso comes fully assembled by default. If you would prefer a board without TRS jacks attached, check the box below. Jacks will be included so you can attach them later if you like.

En dat geeft dan weer te denken over hoe toekomstbestendig het is om daar in te stappen...

Tips zijn welkom!
 
Over de beschikbaarheid zou ik me niet onmiddellijk zorgen maken. We zien soms ook bij populaire bordjes als bv. de Raspberry Pi dat die niet of maar mondjesmaat verkrijgbaar is. Het lijkt me ook vooral iets om mee te experimenteren, als je een commercieel product eromheen wil ontwikkelen zou ik wel eerst de kat uit de boom kijken.
 
Commercieel wil ik niets ondernemen. Dat ligt mij niet. Maar wellicht kun je met die Raspberry Pi dan wel hetzelfde?
 
Als ik het zo lees lijkt me deze handiger als je iets wil maken specifiek voor muziek/geluidsdoeleinden, wellicht dat je minder het wiel opnieuw moet uitvinden omdat veel al beschikbaar is. De RPi is meer general purpose. Lijkt me een aardig bordje om 'ns mee te experimenteren.
 
OK - ik hou 'm in gedachten. Het heeft geen haast, voorlopig ben ik nog druk genoeg met andere speeltjes.
 
Ik zag ergens een nieuwer board dat ook gebaseerd op Axoloti. Gevonden : Ksoloti Core PCB – Thonk – DIY Synthesizer Kits & Components

Ik heb 2 Axolotis. Wat mij erg bevalt is dat je kan patchen en coden door elkaar, en de USB host functie voor USB midi en meteen genoeg geheugen voor delays en loopers enzo, en SD card reader ingebouwd.....
Als je niet kan programmeren kan je toch al super veel door te patchen. Maar je kan dus alle modules in de patch omgeving "open maken" en met de code klooien.

Het Daisy DSP platform is ook heel interessant.
 
Laatst gewijzigd:
Ja ik heb één Axo ook in een net kastje met knoppen, daarop heb ik wat eenvoudige MPE synths op basis van Braids oscillatoren. 3-4 stemmen lukt nog wel, maar is teveel. maar voor wat ik doe vaak genoeg : )
About - Ksoloti
 
Wat ook leuk is aan Axoloti is dat je een patch van SD card kan laden, vanuit een andere patch.
 
Vondelbunker optreden in deze stream rond 33 minuten kan je mijn bruine kartonnen Axo kastje horen en zien. Dat blauwe ding is het MPE keyboard. Wordt helaas niet meer gemaakt, (Sensel Morph met Buchla Thunder overlay)
 
Is dit 'm? En geeft die het metaalachtige geluid?

screenshot.png
 
Keuzestress! Wat de software betreft ben ik eruit, aan waar ik nu mee werk heb ik al meer dan genoeg. Maar daarnaast wil ik ook wat hardware spul om daadwerkelijk "aan knoppen te draaien". En daarbij zijn er weer eindeloos veel opties! Ik weet het niet meer. Die Ksoloti ziet er ook alweer leuk uit... 8~
 
Maar daarnaast wil ik ook wat hardware spul om daadwerkelijk "aan knoppen te draaien".

Ja, een digitale synth met allerlei exotische algoritmen en methoden voor de klankopwekking, zonder schermpje, zonder menu-diving, maar met heul veul knoppen waar je lekker aan kan draaien, dat zou inderdaad leuk zijn. :W De gevestigde fabrikanten maken dat toch niet, dus DIY is the way to go.
 
Hoever gaan die beperkingen van Nord Modular G2 eigenlijk? Misschien kan ik beter doorsparen en dan een tweedehands hardware Nord Modular G2 kopen...?
 
Ja, een digitale synth met allerlei exotische algoritmen en methoden voor de klankopwekking, zonder schermpje, zonder menu-diving, maar met heul veul knoppen waar je lekker aan kan draaien, dat zou inderdaad leuk zijn. :W De gevestigde fabrikanten maken dat toch niet, dus DIY is the way to go.

Ligt daar geen schone taak voor Behringer? Clavia wil de Nord Modular niet meer maken, dus het zou in zo'n geval ook geen valse concurrentie zijn als Behringer een kloon zou uitbrengen.
 
Ligt daar geen schone taak voor Behringer?

Zie de bijdragen van vandaag in het draadje 'Nieuws van Behringer', aankondiging van alweer een analoge synth... Die CEO van Behringer moet nodig 'ns met pensioen en plaats maken voor iemand met frisse, originele ideeën.
 
Back
Top