De heb ik (af)gebouwd draad voor 2024!

1000004006.jpg

CAPI BT-50 equalizer.

Hele goede kwaliteit DIY kit. Goede instructies ook om de boel netjes op te bouwen. Ik geloof niet zo in op-amps dus ik heb de goedkoopste optie gekozen, de CA-0252 kit. Dat zijn die priegeldingen achteraan op hoge poten.

Tip: als je iets wilt bestellen op capi-gear.com moet je een EORI-nummer opgeven. Als je een bedrijf bent kun je dat aanvragen bij de belastingdienst. Als particulier moet je de magische woorden "NATURAL PERSON" invullen. Invoerheffing is niet leuk maar de kit kost nog steeds minder dan de helft van een nieuwe API 550A.

IMG_5706.jpg

Mooi, (als ik vragen mag?) wat was je ervoor kwijt? Ik had zelf vorig jaar 2x een hairball Lola kit besteld en gebouwd, zat toen op de €1000 all-in

Groetjes

Er kwam $80 verzending bovenop, €14,45 inklaringskosten van UPS en 21% BTW over het bedrag inc. verzending. Dus voor 2 stuks BT-50 Litz met CA-0252 opamps, bij een dollarkoers van €0,89, in totaal €1232. Een nieuwe API 550A kost nu €1390.

Geen koopje dus maar in mijn ogen wel een goede deal, mits je het zelf afbouwt. Het grote nadeel is dat je geduld moet hebben tot er een batch beschikbaar is.

Nou t mag wat kosten idd hè,, hobby’s 😅. Maar zat zelf al een tijdje te ogen naar een setje 500 eq’s, vandaar de vraag, ik ben der nog niet helemaal over uit namelijk, en weinig in de buurt om te luisteren / testen. Zelf bouwen geniet qua prijs de voorkeur, en is ook geen moeite verder.

Kijk ook eens naar Link Audio en Sound Skulptor, die zijn voordeliger want in de EU. Ik wilde zelf graag iets met proportional Q en DIY en kwam zo bij de BT-50 uit.

Snap ik, als het je eens uitkomt, zou je een demo willen delen? Simpele drum loop ofzo maar hem wel lekker in de extremen draaien. Ik was reeds bekend met je voorgestelde vind van link audio de f22x filter wel een mooie tool. Verder neig ik zelf altijd naar modules met een trafo-trapje erin. Ik vind de verzadiging hiervan een prettige klank hebben.

Snap ik, als het je eens uitkomt, zou je een demo willen delen? Simpele drum loop ofzo maar hem wel lekker in de extremen draaien. Ik was reeds bekend met je voorgestelde vind van link audio de f22x filter wel een mooie tool. Verder neig ik zelf altijd naar modules met een trafo-trapje erin. Ik vind de verzadiging hiervan een prettige klank hebben.
Maar goed de audio trafo’s alleen al kosten ook zo een €80,- of iets.

Back