Make Noise introduceert DXG: dubbele stereo LPG en mixer

1704757806168.png


De Dual Stereo Gate (DXG) muzieksynthesizermodule is een Dual Stereo Low Pass Gate en Mixer. Hij treedt in de voetsporen van de QMMG, Optomix, RxMx, DynaMix en LxD. In tegenstelling tot zijn voorgangers is de DXG specifiek gericht op het mixen van stereosignalen, waardoor het een belangrijke aanvulling is op elk systeem dat modules bevat zoals XPO, QPAS, Morphagene, Mimeophon, Spectraphon en andere stereomodules van Make Noise of anderen.

- 8hp
- wordt deze maand naar dealers verstuurd
- MSRP $215

fabrikant: Make Noise Co. | Home

 
Eerste bevindingen:

Ik heb ‘m vergeleken met mijn Optomix en hij is wel wat anders. Een stuk zachter, cleaner. Optomix is ‘buzzier’, heeft een specifiek karakter wat misschien niet altijd passend is. En DXG is leuk om te moduleren op audiosnelheid of op zeer snelle LFO's. Optomix kan daar niet mee omgaan omdat dat echte vactrols gebruikt, maar met DXG kun je leuke drone-dingen krijgen. DXG klinkt wat netter, minder karaktervol.
 
Mooi dat die Mirage van Rob zich als een Gallisch dorpje dapper staande houdt..
Ik heb er zelfs al twee keer mijn case voor aan moeten passen... :D Is een wat diepere module, dus daar past geen busboard achter. Maar het is mijn favoriete filter, heerlijke sound! Die gaat pas weg als ik zou stoppen met Eurorack.
 
Maar het is mijn favoriete filter, heerlijke sound! Die gaat pas weg als ik zou stoppen met Eurorack.
Ja! De CEM3328 in deze opstelling is erg geslaagd.. jammer dat de chip zo zeldzaam is en tot op heden niet gekloond (Alpha! Coolaudio!).
 
Eerste bevindingen:

Ik heb ‘m vergeleken met mijn Optomix en hij is wel wat anders. Een stuk zachter, cleaner. Optomix is ‘buzzier’, heeft een specifiek karakter wat misschien niet altijd passend is. En DXG is leuk om te moduleren op audiosnelheid of op zeer snelle LFO's. Optomix kan daar niet mee omgaan omdat dat echte vactrols gebruikt, maar met DXG kun je leuke drone-dingen krijgen. DXG klinkt wat netter, minder karaktervol.
Zou hij wel de optomix kunnen vervangen in een shared system?
 
Zou hij wel de optomix kunnen vervangen in een shared system?
Hangt er van af of je focust op het stereo aspect. Als je dat niet doet zou ik zeggen: Optomix. Sowieso spreekt het karakter van de Optomix me wat meer aan, maar dat blijft natuurlijk een smaak dingetje (en volgens mij ook een beetje geluk hebben met de vactrols die er in zitten). Standaard Shared System is (volgens mij) allemaal behoorlijk mono, dus daar vind ik 'm zonder verdere aanpassingen niet zo op z'n plek.
 
Back
Top