Iets anders ipv Kawai K1

Allemaal leuk en aardig.. die ronkende en ruizende DA's.. maar even heel wat anders..

Aangezien je ook vocalist bent.. Ik heb een tijdje terug een Roland MV1 op MP aan mijn favorieten toegevoegd.. stond voor 350 en is een maand later nog steeds niet verkocht.. deze was bieden vanaf 250.. ≥ Roland Verselab MV1 — Midi-apparatuur — Marktplaats
Hier kan je ook een Mic in prikken, zelfs een condensator doet het erop.. en werkt met 'takes' principe bij opnemen.. Super leuk, compact en compleet schetsboek..

Als het niet persee hardware hoeft te zijn en overloopt van de inspiratie zou ik een iPad pakken en daar een DAW als Cubasis in steken.. nog wat extra synth APPs en 'n USB mic inpluggen.. (heb je al voor onder de €100).. Ik heb nu een iPad pro die een extreme CPU power heeft maar zelfs met een normale iPad kon ik al prima dingetjes opnemen.. super compacte setup.. je moet alleen wel flink schakelen als je een PC gewend bent.. en dat brengt ons gelijk bij de volgende vraag:
Waarom niet een compact USB klaviertje en een DAW in je PC?? Zoveel mogelijkheden... zelfs freeware.. Ook audio opnemen met een Mic.. als ik echt overloop van de inspiratie en het eruit moet pak ik toch nog het liefst een PC na de vele hardware die ik heb verkend.. :)
 
Siel SX-500 zelf nooit gehad.

Siel EX80 of Suzuki SX500 (zelfde apparaat, maar blijkbaar vonden de italianen het halverwege de jaren80 in de stortvloed van RolandYamahaiKorgKawai lucratiever om zich als Japanners voor te doen.

Is een soort discount EX800, echt nog een treetje lager dan de K1. Heeft daar ook niet veel mee te maken. Weinig indrukwekkend, vooral een raar ontwerp. Klinkt erg dun en bediening is simpel, met een tweecijferig display. Je schijnt hem met wat geknutsel wel aardig te kunnen tweaken.

Heb de Suzuki in opslag staan, met wonky adapter. Meen ergens te hebben gelezen dat-ie eigenlijk als voice-uitbreidingsmodule voor de keyboardversie was bedoeld. Zit een hele rare 5 pins (non din) aansluiting op en is 16 v Ac, dus nogal pijn in het achterwerk om dat weer aan elkaar te knutselen. Staat op mijn to-do lijstje maar niet heel erg hoog, mss dat ie ooit de verkoop ingaat.

suzuki sx 500.jpg
 
Aangezien je ook vocalist bent.. Ik heb een tijdje terug een Roland MV1 op MP aan mijn favorieten toegevoegd.. (...) Waarom niet een compact USB klaviertje en een DAW in je PC??:)

Even een snelle reactie. Ja, naar de MV1 heb ik ook wel 'ns met een schuin oog naar te gekeken, die lijkt me leuk. Mooi compact ook, dat is voor mij echt een plus. Wat betreft het tweede, het gebruik van de PC wil ik eigenlijk zo veel mogelijk beperken, maar het heeft natuurlijk ook (best wel veel) voordelen.
 
Ik geloof dat een PC voor sommige zaken (de MV1 kan ook sampeltjes inladen die je op de PC kunt bewerken en op de SD zetten) toch wel handig is. Of gewoon om wat sampeltjes van het net te plukken..

btw.. de MV1 heeft ook een soort iPad app die handig kan zijn voor het arrangerern.. en afmixen.. maar hoeft niet. Oh.. en er is een beperking met de editbaarheid van geluiden.. dit kan alleen via de Zenology software, na een of andere subscription.. maar er zitten wel heel veel sounds in.. en klinkt allemaal behoorlijk gelikt.. En kwam een tijdje een dude op YT tegen die best into de MV1 is... leuke jams.. :)

 
Met een beetje geluk kun je de OP1 voor 700 euro scoren.
Daarmee kun je een hoop plezier beleven.
Sluit je K1 erop aan en opnemen maar.
 
Met een beetje geluk kun je de OP1 voor 700 euro scoren.
Daarmee kun je een hoop plezier beleven.
Sluit je K1 erop aan en opnemen maar.

Nou ja, dat wil ik er niet aan uitgeven, maar het brengt je wel op een andere gedachte. Een effect/signaalbewerking die het geluid (op een goede manier :D) verziekt. Dan ben je niet afhankelijk van een synth die "van nature" een lofi karakter heeft en ben je misschien ook wat flexibeler. Wat het meest voor de hand ligt is om dit met plugins te doen, maar ook hier is een kastje met knoppen leuker. :)
 
E-mu Morpheus, Orbit 9090 etc.

Morpheus heb ik gehad, die was naar mijn smaak juist te hifi. :D De Morpheus is leuk voor ambient enzo, maar buiten dat kon ik er weinig bruikbare klanken uithalen voor andere dingen.
 
Nou ja, dat wil ik er niet aan uitgeven, maar het brengt je wel op een andere gedachte. Een effect/signaalbewerking die het geluid (op een goede manier :D) verziekt. Dan ben je niet afhankelijk van een synth die "van nature" een lofi karakter heeft en ben je misschien ook wat flexibeler. Wat het meest voor de hand ligt is om dit met plugins te doen, maar ook hier is een kastje met knoppen leuker. :)


Het geluid van de Kawai K1 is best wel uniek, ik had ooit een kawai k3m en de kawai k5000r en vond de klank best wel ok.

een verder kijk ook eens richting casio.
 
Back
Top