Noorderlicht

Cool! Gewoon terugkoppen ;)

Ik heb het een aantal keer vanuit het vliegtuig gezien, niet bepaald fel oid maar toch 'wel aardig'. Ik boek voor nacht vluchten van Noord Amerika naar Europa vaak bewust een stoel links bij het raam zodat je zicht hebt op het noorden.
 
Lijkt me zoiets als vuurwerk. Eens ik t een keer gezien heb is t voldoende.
 
Hier niet te zien helaas!
Noorderlicht staat hoog op mijn lijst van verschijnselen die ik wel zou willen zien.
Wel al een paar keer lichtende nachtwolken, eerder dit jaar de groene flits en vorige maand een meteoor die het nieuws haalde.


204193511_2107032012772559_5670414927932754523_n.jpg
Scherm­afbeelding 2023-11-06 om 07.24.11.png
 
Lichtende nachtwolken en avondrood zijn hier wel geregeld te zien. Is ook mooi.
 
Ik heb eens tijdens een vakantie op Schiermonnikoog s'nachts mijn dochters uit bed gehaald om op het strand naar lichtgevende bacteriën te kijken.

Prachtig gezicht gaf dat als je met slepende voeten door het water liep, alsof er groen vuur uit je voeten komt...
 
Ik heb eens tijdens een vakantie op Schiermonnikoog s'nachts mijn dochters uit bed gehaald om op het strand naar lichtgevende bacteriën te kijken.

Prachtig gezicht gaf dat als je met slepende voeten door het water liep, alsof er groen vuur uit je voeten komt...

Das ook mooi! :)
 
Alleen in België?:


En zou je het met een speciale antenne ook op kunnen nemen voor later audio gebruik?
 
Hm - je zit bedenk nu wel met de EM-velden die in de bewoonde wereld sowieso al aanwezig zijn...

Buiten is hier aan de hemel door de mist ook niets te zien.
 
Ja, in de stad gaat het sowieso niet lukken. Je zult echt naar een open gebied met zo weinig mogelijk stoorzenders moeten gaan. Die Ether is wel heel leuk, ik heb er zelf eentje en het is best magisch om al die velden die de hele dag onzichtbaar om je heen hangen ineens waar te kunnen nemen. Ieder elektrisch apparaat heeft ook zijn eigen 'geluid'.
 
Grappig. Zet dat apparaat het ook zelf al om in audio?

Ja!
Sommige bomen blijken ook prima antennes, dus als je hem daar tegenaan houdt hoor ik soms de BBC.
Buiten bij de muur van de scanruimtes van het plaatselijke ziekenhuis hoor ik ook interessante dingen.
Langs het spoor en bij hoogspanningsmasten gebeurt ook veel, dus het zal nog niet meevallen een echt 'stil' plekje te vinden.
 
Grappig. Zet dat apparaat het ook zelf al om in audio?
Ja, je kunt er een koptelefoon of recorder inpluggen en mee over staat lopen en allerlei objecten en ruimtes scannen en beluisteren. Je ziet er dan wel uit als een zonderling die mogelijk weinig goeds in de zin hebt of, als je er een geel hesje bij aantrekt, iemand van de EOD op zoek naar een bom :D

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top