Harm en Remon - Dogge Wot We Do (hiphop) NIEUWE TRACK

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Er zijn niet zo veel Friese rappers, maar het voordeel is dat ons ons kent.

Check deze kakelverse samenwerking van oldschool cat Mc Remon en mij.
 

Attachments

  • harm - dogge wo we dogge (ft mc remon).mp3
    7,8 MB
Nu heb ik geen idee, maar uit de vocals zou ik t laag gooien, vervolgens snufjes compr er op, limiting en dan eventueel nog n boost in t mid. Kwestie van wat frisser en verstaanbaarder uit de mix te komen. Al dan niet in die volgorde. Ik kan t best genieten!
 
Dank voor de reacties en tips. Ik heb ze meegenomen en de mix overnieuw gedaan.

@klinkske

Het laag heb ik niet geheel uit de vocals gedraaid want dan klonken ze te plat maar wel een groot deel en dat is een hele verbetering.

@e-Gloomy-nations

Ik heb hoog en mid toegevoegd en naar mijn idee is dit beter zo! Echter blijft het een sm58 mic wat een lofi sound is, dat is heel erg jaren 90 hiphop.

@Modus Operandi

De snare heb ik vervangen want de vorige was niet meer klappend te krijgen zonder dat ie heel apart begon te klinken.

@andreos

Bedoel je nou dat je ook geen fan van mij bent of dat ik geen hiphop maak? :P
 

Attachments

  • harm - dogge wo we dogge (ft mc remon).mp3
    7,8 MB
Hoorde nog een foutje in de mix maar te laat het vorige bericht te wijzigen.
 

Attachments

  • harm - dogge wo we dogge (ft mc remon).mp3
    7,8 MB
Masteren heb ik ook geen kaas van gegeten, maar ik heb een programma met presets en daaruit kies ik dan de master die ik het mooist vind klinken en blijf mooi van de instellingen af. De mix doe ik zo goed mogelijk in 1db en zo pendel ik wat tussen mix en master.

Overigens heb ik alles non destructief bewaard, dus kan het altijd nog beter gemixt en gemasterd worden. Aangezien het meeste op smartfoons wordt afgespeeld in mono kun je je afvragen wat de waarde van goed geluid geworden is.
 
Dank voor de reacties en tips. Ik heb ze meegenomen en de mix overnieuw gedaan.

@klinkske

Het laag heb ik niet geheel uit de vocals gedraaid want dan klonken ze te plat maar wel een groot deel en dat is een hele verbetering.

@e-Gloomy-nations

Ik heb hoog en mid toegevoegd en naar mijn idee is dit beter zo! Echter blijft het een sm58 mic wat een lofi sound is, dat is heel erg jaren 90 hiphop.

@Modus Operandi

De snare heb ik vervangen want de vorige was niet meer klappend te krijgen zonder dat ie heel apart begon te klinken.

@andreos

Bedoel je nou dat je ook geen fan van mij bent of dat ik geen hiphop maak? :P
Hola geen probleem.
Ik hou niet van hiphop.
Verder kan ik met velen soorten muziek meegaan.

Groeten van andreos.
 
Heb de snare nog veranderd, een mix van de nieuwe en de vorige zeg maar.
 

Attachments

  • harm - dogge wo we dogge (ft mc remon).mp3
    7,8 MB
deze is ook weer goed te pruimen :okdan:
ooit nog eens een demobandje gekocht van 8mm. traden toen op met de OP in zalen schaaf.
 
Back
Top