What is the best Moog ever made ?

De MemoryMoog wordt niet genoemd waaat? :P

Dat lijkt mij de beste Moog (met klavier, voor consumer) ooit gemaakt. Daarboven komt de Modular, wat echt uit bereik is voor de gemiddelde consumer.. en die stel je zelf samen, dus die is zo goed, als iemand zelf samenstelt. Dat telt, vind ik, dan niet echt mee. Als je 2 Moog VCO's koopt, en alleen dat, heb je toch een Moog Modular.. maar dan mis je wat. Dit kan je daarom niet beoordelen, a.d.h.v. vraag "wat is de beste Moog".
 
De Moog Prodigy is een beest!


Leuk dat je zulke filmpjes maakt voor het grote publiek ; de Prodigy up-close en in z'n uppie. Wat ik weleens mis bij al dat soort filmpjes, niet perse aan jou gericht dus, is context.. zet 'm nu eens in de context van een beat, of andere geluiden, en laat horen hoe een apparaat zich mengt met 'de rest', met FX, zonder FX, etc. Lijkt me veel interessanter om te horen. Dus, in de context, van hoe mensen hem echt gaan gebruiken in de praktijk.

Maargoed, da's mijn persoonlijke mening.
 
Leuk dat je zulke filmpjes maakt voor het grote publiek ; de Prodigy up-close en in z'n uppie. Wat ik weleens mis bij al dat soort filmpjes, niet perse aan jou gericht dus, is context.. zet 'm nu eens in de context van een beat, of andere geluiden, en laat horen hoe een apparaat zich mengt met 'de rest', met FX, zonder FX, etc. Lijkt me veel interessanter om te horen. Dus, in de context, van hoe mensen hem echt gaan gebruiken in de praktijk.

Maargoed, da's mijn persoonlijke mening.
Jouw context is de mijne niet.
"mensen" "echt" "in de praktijk" zijn wat mij betreft maar vage veralgemeningen.
 
Net heerlijk, synths getweak zonder meer, ik doe dat zo vaak. met fx klinkt alles goed, zegt me dus niets.
 
Memory Moog is de mount Everest. De tweede is een rotje in de oceaan. Ik heb een prodigy maar eigenlijk is dus maar een zandkorrel.
 
Bediening is vrij makkelijk hoor, je moet wel eerst even een parameter selecteren voor je de waarde kan wijzigen, maar dat is het wel.
 
Voor mij was het grootste bezwaar geen traploze instellingen te kunnen maken, verder ging het wel. En idd, ik vind hem ook beter klinken dan de Minimoog.
 
Jouw context is de mijne niet.
"mensen" "echt" "in de praktijk" zijn wat mij betreft maar vage veralgemeningen.
Was niet bedoeld als vage veralgemenisering, meer dat het soms fijn is een synth te horen met muziek eromheen.. en dat is toch echt de praktijk sorry.

Zo gaf ik al aan dat het slechts mijn mening is in t algemeen, succes met de filmpjes!
 
Bediening van de Source vond ik geen probleem. OK je hebt maar 1 knop, maar het is wel de beste knop die ooit op een synth gestaan heeft. Wat een kwalitatief gevoel! En alle parameters hebben hun eigen selector dus het kost je ook 0.1s om de gewenste parameter te selecteren.

Qua klank vond ik hem strakker, chirurgischer dan de Minimoog. Richting techno en andere meer sequencer based muziek vaak te prefereren. Maar als je een goddelijke synth solo wilt spelen of de kalk van de muren wil halen, wint de Minimoog toch. Gary Numan had misschien beter een Source gehad op sommige tracks, maar Skrzek moet aan de Mini.
 
Back
Top