Keuze midi controller met goed keybed.

Synthopius

Ingeburgerd
Lid sinds
26 april 2021
Berichten
93
Locatie
Nederland
Keuzes te over maar ik ben op zoek naar een goede midi controller met een goed semi gewogen keybed met full size toetsen.

Daar zit best verschil in. Heb m'n Novation Impuls 61 verkocht omdat deze niet lekker speelt.
Om een voorbeeld te geven bij een blues waar je wat extra noten meepikt worden deze gewoon niet weergegeven.
Ik heb nu een oude Technics workstation erachter hangen en dat speelt perfect alleen is 61 keys te weinig.
Dus ik ben op zoek naar een iets grotere keybed met 73,76 of 88 toetsen.
76 blijkt moeilijk vindbaar en kom je al snel uit op 88.
Daar heb ik na vele reviews gelezen te hebben uitgekomen op de volgende midi controllers:

- Novation Launchkey 88 mk3
- Arturia Keylab essentials 88

Zijn er hier die met bovengenoemde controllers ervaring hebben, en dan met name het keybed, alle overige ben ik niet geïnteresseerd in?
 
Zijn er hier die met bovengenoemde controllers ervaring hebben, en dan met name het keybed, alle overige ben ik niet geïnteresseerd in?

De K2500x (zonder x denk ik dat je bedoelt). Daarnaast zijn me deze apparatuur te oud, teveel (eventuele) problemen die er aan komen te zitten waar ik niet op zit te wachten.
 
Ik zou eens naar de nieuwe Kontrol S serie,Native controllers kijken.Poly aftertouch.
 
Als je weet welk type keybed je prettig vindt, is deze thread op gearspace heel waardevol. De constructie van de rest van de controller telt ook mee.

Voor een goed, semi-gewogen 76 keybed en een controller zonder al te veel toeters en bellen zou ik naar een Yamaha Motif 7 kijken. Die speelt heerlijk en is super degelijk gebouwd.
 
Aftertouch zou mooi zijn, poly niet echt noodzakelijk.
Alle genoemde controllers/synthesizers zijn me gewoon te duur, vandaar dat ik ook vroeg om de 2 genoemde controllers of iemand daar ervaring mee heeft.

@Synthesist : ik zal dat eens doorspitten. De Motif is mij te duur vandaar dat ik een controller wil en geen full synthesizer (of betaalbare 2ehands).
Om een idee te geven, ik heb altijd op een D70 gespeeld, die vond ik subliem maar ging aan alle kanten kapot. Nu speel ik op een Technics KN-6000, ook zeer goed te doen.
In de tussentijd heb ik een Novation Impulse 61 gehad, die komt net een octaaf te kort en de toetsen spelen gewoon niet lekker.
Het is net of de toetsen zelf een fractie kleiner zijn dan wat ik gewend ben en de velocity lijkt wel of deze kleine snelle noten niet pakt.
 
Bijzondere keuze :D
Oude workstations spelen vaak fijn en als je de 2ehands sites in de gaten houdt zijn ze nog wel eens voordelig te vinden. De vraagprijzen lopen sterk uiteen dus geduld loont.
En een controller als de Roland a33, is dat wat voor je? 76 toetsen, geen toeters en bellen.
 
Zal het eens in de gaten houden. Tijd hebben we wel, is geen moetje.
De A33 is ook alweer 10 tallen jaren oud, zelf heb ik daar geen goede ervaring mee.
Binnenkort zal ik eens een weighted keybed uitproberen, eens kijken of dit wat voor me is.
Ben alleen bang als ik gitaar partijen moet inspelen dat deze minder 'snel' zijn dan een semi-weighted, maar kan het mis hebben.
 
@Synthopius verschil: Native Instruments Komplete Kontrol S MK3: Poly Aftertouch & More

The hardware has received a complete overhaul. All three Komplete S MK3 series keyboards feature sleek new unibody enclosures and a huge color screen tucked away beneath a glass surface. The big screen replaces the dual screens of the predecessors for an even better editing experience. It’s accompanied by eight aluminum push encoders, as well as an illuminated data encoder to the right. The pitch and modulation wheels are also made of machined metal. In addition, the Komplete S MK3 series features an RGB-illuminated ribbon controller.
 
Is dat een betrouwbare site?
en in welk opzicht verschilt de mk2 vs mk2
!00% betrouwbaar, is de officiële NI B-stock shop.

S88 MK1 heeft geen lcd display, wel gewogen keys met hammer action, heb die van mij voor 450 gekocht, had alleen een beschadigde doos

 
Laatst gewijzigd:
Die S88 is inderdaad wel erg mooi.
Maar zoals ik zei ik heb heel m'n leven op een semi gespeeld, moet binnenkort maar eens wat spelen op een hammer en kijken of dat wat voor me is.
 
Vorige week een tijdje op een weighted keybed gespeeld (Roland mini vleugel) maar dat is het niet voor mij, en dan met name zoals ik al dacht de gitaar partijen (snelheid). Ik moet te ver drukken om snel te kunnen spelen.
Kan uiteraard gewenning zijn.

Deze week kwam ik ook de Studiologic Numa compact 2 tegen welke eigenlijk alles heeft wat ik zoek (op spec dan).
Eens kijken of ik deze ergens in m'n buurt kan bekijken.
 
- Fatar keybed.
- Ook zo te gebruiken om even snel te spelen.
- Zo te horen in het filmpje erg dynamisch (zacht - hard in stappen) dat heb ik wel eens slechter gehoord.
- Prijs, belachelijk laag.

 
Back
Top