Hoogwaardige 76-key midi controllers, worden ze nog gemaakt?

Lacrosse

Rise of the Machines
Lid sinds
4 juni 2002
Berichten
1.231
Ik ben op zoek naar een hoogwaardige 76-toetsen tellende midi controller met synth keys.
Kijk ik naar Novation, Akai en M-Audio dan valt mij op dat deze controllers vaak zijn voorzien van goedkope plastic pots en faders en blijkt ook niet iedereen even blij met de toetsaanslag etc.
Ik vind de fatar keys van de Moog Voyager bijvoorbeeld fijn spelen maar ook de D50 (om je een idee te geven wat mijn 'smaak' zo ongeveer is.)
Mooi zou zijn een controller met een Fatar keybed ( a la Moog Voyager ) in een metalen behuizing voorzien van Alps pots en faders.
Bestaat er zoiets of is dat wishful thinking anno 2013 ?
 
ik heb nog een doepfer lmk1 te koop.

stuur me een pbtje indien je interesse hebt, de ad is hier wel ergens te vinden op het forum
 
Bedankt voor je aanbod maar ik zoek toch echt een 76 (of eventueel 61) klavier met platte toetsen (geen piano of hammerfall).
 
Roland A50 of A70
Roland D70 heeft ook een mooi keyboard :)
Zijn niet nieuw meer te krijgen maar worden op de tweedehands markt
regelmatig aangeboden .
 
Heb een paar dagen terug 220 km gereden voor een A-50 die zogenaamd zo goed als nieuw zou zijn. De toetsen rammelde aan alle kanten, de velocity response verschilde per toets en de aftertouch functionaliteit zou een optie zijn maar in dat exemplaar niet ingebouwd. Daarnaast zag de behuizing er behoorlijk geleefd uit.
Wat is dat toch met verkopers in de regio Amsterdam en de waardering 'Zo goed als nieuw' ?

De zoektocht gaat verder.
 
Als budget geen beperking is voor je zoektocht naar een hoogwaardige 76-key midi controller is de VAX 77 misschien iets dat het overwegen waard is?

wp54a4c5ed_05_06.jpg


Zelf heb ik hem nog niet bespeeld, maar hij schijnt wel héél erg goed te zijn.
Meer info op http://www.infiniteresponse.com
 
Semiweighted geen optie? speelt licht en ook geschikt voor synth. Moderne masters ken ik er niet zoveel van, maar de aloude MX1000 is bijna onverwoestbaar, speelt ontzettend lekker en is 76 keys.
 
Semi weighted is inderdaad wel een optie; ik heb inmiddels als tussenoplossing een tweedehands Novation SL 61 MK2 aangeschaft. Nog niet helemaal het gevoel waarnaar ik op zoek ben maar voorlopig prima. Die VAX77 ziet er wel fraai uit maar het prijskaartje is inderdaad wel behoorlijk pittig.
 
Mij lijkt de aloude Yamaha KX-76 ideaal. Die heeft alleen geen knoppen om diverse controllers mee te besturen. Maar als dan overkombaar is: ik vind het het lekkerste klavier dat er te krijgen is.
 
De KX-76 lijkt mij ook een fijn instrument al vrees ik dat het lastig zal zijn om nog een mooi goedwerkend exemplaar te vinden.
 
Er stond een tijdje geleden nog eentje op Marktplaats te koop. Ik stond erg in de verleiding om hem te kopen, maar ik heb hem in principe niet nodig.
 
Back
Top