IMPULSE: Nieuw MIDI speelgoed van Novation

Dacide

Ouwe rot
Lid sinds
28 juni 2004
Berichten
730
Locatie
Echt
Novation Impulse MIDI keyboards aangekondigd

novation-impulse-660-80.jpg


Impulse is de nieuwe generatie MIDI keyboard controllers van Novation, en de vervanger van de populaire Nocturn keyboards. Er komen 2 modellen op de markt: Novation Impulse 25, Novation Impulse 49 en Novation Impulse 61.

Alle modellen hebben semi-gewogen toetsen met aftertouch, een pitch en modulatie wiel, drumpads, draaiknoppen en een groot display. De 49 en de 61 hebben 9 55mm faders.

Doordat de Impulse robuust gebouwd is, zijn deze MIDI controllers zeker geschikt voor op het podium. Zoals je van Novation gewend bent, is Automap ook aanwezig. Dis houdt in dat je een perfecte integratie hebt van al je software instrumenten in je studio, en je nooit zelf meer functies aan knoppen hoeft te mappen.

Momenteel zijn de prijzen nog niet bekend, de eerste Impulse keyboards zullen eind september 2011 worden uitgeleverd.

Novation_Impulse_midi_keyboards_Overview.jpg




Ziet er goed uit mijns inzien.. ben erg benieuwd naar de prijzen.
Ben benieuwd of ik dadelijk ga balen dat ik vorige maand een SL 49 mk2 heb gekocht.
 
Novation Impulse: Preis & Verfügbarkeit

Novation Impulse ist ab sofort in den drei Größen verfügbar: Das 25-Tasten-Modell bekommst Du für 259,- Euro, für 49 Tasten zahlst Du 339,- Euro und für das 61er Modell 399,- Euro. Die Software Novation Automap 4 liegt allen Modellen bei.


Mehr zu usb-controller bei www.delamar.de
 
inderdaad, want ik vond op de drumpads na, de MPK serie van akai toch wel een van de betere controllers.

plus het feit dat ik niet echt kan wennen aan dat automap... begrijp me niet verkeerd, mooi systeem, maar tegenwoordig kan ik ableton OOK WEL elke parameter van elke plugin mappen, daar heb ik geen extra app voor nodig
 
Ziet er best leuk en stevig uit, alleen weer jammer van de op het eerste oog cheap ass fadertjes.
Doet me verder een beetje aan de ZED serie van Allen & Heath denken.
 

Attachments

  • allen-heath-zed-14-460-80.JPG
    allen-heath-zed-14-460-80.JPG
    38,2 KB · Bekeken: 87
Als je moest kiezen, zou je voor een Impulse, SL MKII of een Axiom gaan (Allemaal 49)
Of voor compleet iets anders ?

Ik vindt hem er erg gelikt uitzien _0_ (De impulse dan)
 
Ik heb de 61 gekocht, en ben er erg tevreden van! Niet meteen plug en play, daarvan had ik meer verwacht maar hij speelt erg aangenaam...
 
Ziet er leuk uit. Ik vind de MPK49 van Akai ook wel een fijne controller.
 
Ik heb de 61 gekocht, en ben er erg tevreden van! Niet meteen plug en play, daarvan had ik meer verwacht maar hij speelt erg aangenaam...

Wat bedoel je met "niet meteen plug and play"? Moest je nog veel toewijzen in de software?
Is het een heleboel geprogrammeer of valt dat mee?

Ze hadden wat mij betreft V station erbij mogen leveren ipv basstation en die andere meuk.
 
Automap en dergelijke worden niet meteen toegewezen. Ableton herkende niet meteen de novation. Ik heb live 7 en die herkent hem hem gewoon als midi klavier, dus ik gebruik nu de bijgeleverde 8 lite en daar draait hij wel super op... Er zit trouwens nog een foutje in het programma, vrij vervelend eigenlijk. De sustain pedal stuurt een verkeerd midi signaal door, maar las op het ableton forum dat ze er mee bezig zijn...
 
Back
Top