Arturia Acid V (TB-303 emulatie)

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
zo.... Arturia komt eens met een TB-303 emulatie... hangt af van wat je hebt, zoals altijd de prijs, zal schommelen tussen €99 en €49....

 
Benieuwd of deze iets beter of meer gaat doen dan Phoscyon 2.

ik ook, want die heb ik ook. (veel ooks)...

zal wel weer een hele diskussie worden ABL3 - Phoscyon 2 - Acid V...

maar Acid V heeft wel een paar mooie dingen toegevoegd. 1 ding lijkt bijna gepikt, de pot instellingen...

EDIT: mmmmh MTS-ESP.....
 
Hier voor 49 euro, maar ik sla hem ff over.. Ik heb al Phoscyon en ABL 3
 
Mooie interface, veel rustiger dan P2 de die komt vaak druk over bij mij.
 
Ik heb hem vergeleken met Phoscyon 2 en de basis klinkt praktisch hetzelfde. De cutoff range is hier en daar iets anders, maar dit kun je bij beide nog finetunen. Uiteindelijk lukte me het om ze nagenoeg identiek te laten klinken.

Dus dan zijn de overige zaken belangrijker:

- GUI
- FX
- Sequencer mogelijkheden
- Modulatie mogelijkheden
- CPU verbruik

En dan scoort Arturia op alle vlakken het beste in mijn ogen, op misschien CPU gebruik na. Maar wanneer ik de FX allemaal uitschakel in beide, dan zijn ze op mijn pc ook praktisch gelijk qua CPU gebruik.

Ik heb hem dus gekocht!

Wie mijn Phoscyon 2 licentie wil overkopen, hoor ik graag ;)
 
heb ook ff geprobeerd, zie wel wat mogelijkheden en vrij makkelijk qua gebruik..toch ga ik wachten tot er nog is een V Collection upgrade is in promo.
 
Hij klinkt goed en werkt een stuk makkelijker dan de meeste andere 303 plugs die ik ken met die overzichtelijke modes. Ik kreeg hem gratis bij een upgrade van V Collection 5 naar 9 voor €150... Das nog geen €10 per nieuwe synth tussen die twee versies :D
 
heb ook ff geprobeerd, zie wel wat mogelijkheden en vrij makkelijk qua gebruik..toch ga ik wachten tot er nog is een V Collection upgrade is in promo.
Je kunt ook nu een licentie van 303 kopen en later upgraden naar V10
De upgradeprijs is dan ook wat gereduceerd en je kunt je licentie van 303 verkopen, omdat een ander licentie van 303 in je V10 collectie zit.
 
Back
Top