De Liefde is Zijn wens.

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.130
Locatie
Belgie
De liefde is zijn wens

Ooit was er de tijd
Van een doodsbeleid
We zaten onder een juk
voor bekering hadden wij het te druk
Wij droegen lasten alom
en vonden de waarheid maar dom
Wij keerden tegen Hem
en verhefte onze eigen stem
Waar is die Redder waar men van sprak?
We zitten hier in as en zak.
Te wachten, maar op wat?
Waar is die Redder waar men van sprak?
Ongeloof kwam ons tegemoet
en wij hebben er voor geboet
Want ieder die vasthield aan zijn wens
werd alleen maar een betere mens

De liefde! Dat is Zijn wens!
Hervorm uzelf tot een beter mens
Van liefde!
van liefde!
x2

Opeens kwam de tijd
van het einde van spijt
weer waren we dom
en vervloekte Hem erom
Hij bracht ons het beloofde land
En nam Zijn schapen bij de hand
en vergaf ieder dat naar Hem ging
En deed daarmee wat God vant int begin
Voor Zijn Zoon, had bereid
De eer tot Hem als onze Majesteit.
We sloegen Hem erom tegen een kruis
en gingen dan al lachend weer naar huis
Wat deden we toch de hele tijd
we maakten nieuwe redenen voor nieuwe spijt
Andere stonden voor Hem in de rij
En tegen hen was het dat Hij zei:

De Liefde! Dat is mijn wens!
Hervorm uzelf tot een beter mens
Van liefde!
Van liefde!

Keyboard: Yamaha PSR SX700


 
Niet direct mijn ding maar toch ff mijn reactie.

De tekst vind ik best wel goed en kan me voorstellen dat je daar heel wat tijd hebt aan besteed, zeker als het ook nog eens rijmt.

De muziek vind ik zelf niet direct 'passen' bij zo'n thema maar weet zelf ook niet direct wat dan wel zou passen.
Bij zo'n 'zware tekst' hoort natuurlijk niet een vrolijk melodietje (of toch).

De melodie en refrein zijn, zonder de tekst, moeilijk te onderscheiden en een beetje eentonig.
Geen idee of je het refrein iets meer in de verf kan zetten?

Maar zo'n song moet zeker kunnen. Het hoeft niet altijd moderne 4tothefloor muziek te zijn.

Ben zelf absoluut geen zangtalent maar ik merkte wel dat er 'iets apart' is met de stem. Wellicht gebruik gemaakt van autotune of zo? Soms klinkt het onnatuurlijk.

Niet dat ik het direct beter weet of zo maar voor mijn gevoel is er iets te veel tekst voor het gekozen tempo van het liedje.
Ik denk dat bij een lager tempo (en wellicht een andere maatsoort) de tekst beter tot zijn recht komt.

Wel fijn dat je dit wilt delen met iedereen en ik heb er met interesse naar geluisterd.
 
Niet direct mijn ding maar toch ff mijn reactie.

De tekst vind ik best wel goed en kan me voorstellen dat je daar heel wat tijd hebt aan besteed, zeker als het ook nog eens rijmt.

De muziek vind ik zelf niet direct 'passen' bij zo'n thema maar weet zelf ook niet direct wat dan wel zou passen.
Bij zo'n 'zware tekst' hoort natuurlijk niet een vrolijk melodietje (of toch).

De melodie en refrein zijn, zonder de tekst, moeilijk te onderscheiden en een beetje eentonig.
Geen idee of je het refrein iets meer in de verf kan zetten?

Maar zo'n song moet zeker kunnen. Het hoeft niet altijd moderne 4tothefloor muziek te zijn.

Ben zelf absoluut geen zangtalent maar ik merkte wel dat er 'iets apart' is met de stem. Wellicht gebruik gemaakt van autotune of zo? Soms klinkt het onnatuurlijk.

Niet dat ik het direct beter weet of zo maar voor mijn gevoel is er iets te veel tekst voor het gekozen tempo van het liedje.
Ik denk dat bij een lager tempo (en wellicht een andere maatsoort) de tekst beter tot zijn recht komt.

Wel fijn dat je dit wilt delen met iedereen en ik heb er met interesse naar geluisterd.
Bedankt voor je tijd en reactie.

Ik vind de tekst niet echt zwaar, misschien is het maar aan welke kant je staat, bij mij gaat het over hoop en oproep tot het goede doen.

refrein en melodie eentonig, Heel raar want de melodie bestaat uit vele minder instrumenten dan het refrein...

Natuurlijk is de vocal bewerkt, ik kan totaal niet zingen, heb Nectar 3 gebruikt en daar ook de correction tool bij gebruikt en andere instellingen.

Ik vind het raar dat u het teveel tekst vind, want er zijn constant momenten dat ik pauzes moet inlassen omdat de tekst niet genoeg is...

Eigenlijk is dit gewoon gemaakt voor het plezier... sommige mensen maken nog muziek gewoon voor het plezier... ik heb dus ook geen andere ambities dan het delen met mensen.

Het kan zeker beter, ik kan niet zingen en kwa muziek maken ben ik ook niet een expert, kwa plugins en daw ook niet. Bij mij gaat het gewoon om het plezier maken...

Bedankt voor je tijd en voor de listen en voor je comment! Dankjewel ook om me niet meteen gewoon uit te lachen, dat apprecieer ik.

als ik het deel met andere schrijf ik er bij dat ik niet kan zingen en dat het HEEL HARD bewerkt is... ik ben dat hier vergeten... ik wil zeker niet doen alsof ik kan zingen want ik kan niet zo goed zingen HAHAHA.

Edit: ik denk dat ik begrijp waarom het eentonig is, ik luister nu opnieuw en kan het inderdaad begrijpen, heb misschien de muziek te stil gezet en de vocal te hard waardoor je het verschil inderdaad niet zo goed hoort.
 
Laatst gewijzigd:
ik vind de tekst en muziek wel bij elkaar passen, je kunt zeker horen dat de stem artificieel gekorrigeerd wordt, maar vanuit wat je wil en kan, werkt het.
ik kan het nu wat moeilik beoordelen (mijn rechteroor zit al een dag dicht, dat luistert vreemd), maar de stem lijkt me veel te hard staan.

(even terzijde; heb zelf Nectar 3 plus, al gebruik m niet, ooit gekocht vanwege prijsfout, en te kijken of het iets was... en zelfs die te lage prijs werd teruggestort.... want ze zouden ook de licentie intrekken, heeft Izotope niet gedaan, wellicht ook vanwege mijn emails, maar die kan idd ook korrektie zie ik dus. toch eens proberen....)

terug naar je nummer; je zegt het gaat om het plezier, dat heb je met dit nummer bereikt, vind ik. al is het ook niet mijn ding, kan ik je plezier wel voelen.
 
ik vind de tekst en muziek wel bij elkaar passen, je kunt zeker horen dat de stem artificieel gekorrigeerd wordt, maar vanuit wat je wil en kan, werkt het.
ik kan het nu wat moeilik beoordelen (mijn rechteroor zit al een dag dicht, dat luistert vreemd), maar de stem lijkt me veel te hard staan.

(even terzijde; heb zelf Nectar 3 plus, al gebruik m niet, ooit gekocht vanwege prijsfout, en te kijken of het iets was... en zelfs die te lage prijs werd teruggestort.... want ze zouden ook de licentie intrekken, heeft Izotope niet gedaan, wellicht ook vanwege mijn emails, maar die kan idd ook korrektie zie ik dus. toch eens proberen....)

terug naar je nummer; je zegt het gaat om het plezier, dat heb je met dit nummer bereikt, vind ik. al is het ook niet mijn ding, kan ik je plezier wel voelen.
Dankjewel, ik vermoed inderdaad dat de stem te luid staat, ik zal het proberen aan te passen want jullie hebben waarschijnlijk groot gelijk, ik ben enkel bang dat je dan niet goed hoort wat ik zeg omdat ik zoiezo al slecht articuleer en totaal niet kan zingen:p zal toch even proberen het nog te veranderen en zien wat het geeft.
ik heb nectar 3 nooit gebruikt maar heb eens de mix bundle gekocht met neutron 3 advanced, ozone 9 advanced en neoverb in, nectar 3 zat er ook in maar aangezien ik nooit iets proberen te zingen heb heb ik dat ook nooit gebruikt. kwam handig van pas nu :p
Heel hard bedankt voor je listen en je comment Vink!
 
Klinkt inderdaad eentoniger dan ik dacht. Dacht dat er meer verschil was tussen de keyboard variaties. Heb nu wel deze track maanden geleden gemaakt en nu pas tekst op gezet.
Zal toch zo moeten zijn vrees ik, weet allang niet meer wat voor akkoorden ik heb gebruikt want ik herinner me bij die liedjes akkoorden met twee handen te spelen.
Beetje ingewikkelder dan normale akkoorden en ik zou begot niet meer weten wat ze zijn.
 
Nou knap gemaakt als je dit zelf geschreven hebt.
Ik liet even Chat GPT er op los om de tekst beter te kunnen begrijpen.
Zie hier :

De tekst lijkt te gaan over de thema's van berouw, bekering en liefde in relatie tot een goddelijke figuur, mogelijk Christus. Hier is een mogelijke interpretatie van de tekst:
Het lied begint met het beschrijven van een tijd waarin mensen zich bezighielden met "doodsbeleid" en onderdrukt werden door een soort van autoritair regime. In die tijd hadden ze geen ruimte voor religieuze bekering omdat ze te druk waren met hun wereldse zaken. Ze keerden zich af van de waarheid en verzetten zich tegen de goddelijke wil. De vermeende 'Redder' die ze verwachtten, leek afwezig en ze bevonden zich in een toestand van wanhoop.
Toen kwam een moment van ongeloof, en ze leden de gevolgen van hun afkeer van de goddelijke wil. De tekst stelt dat degenen die vasthielden aan hun eigen verlangens en niet naar de goddelijke boodschap luisterden, uiteindelijk een prijs betaalden.
Dan neemt het lied een positievere wending. Het benadrukt dat "De liefde" de wens van de goddelijke figuur is. Dit kan verwijzen naar Gods verlangen naar liefde en bekering van de mensen. De tekst moedigt aan tot zelfhervorming om betere mensen te worden, en dit wordt geassocieerd met liefde. Het idee is dat het omarmen van liefde en bekering tot een positieve verandering in individuen leidt.
De tekst vervolgt met een beschrijving van een keerpunt in de tijd, waarin berouw en verlossing plaatsvinden. De tekst suggereert dat God het "beloofde land" brengt en degenen die naar Hem gaan, vergeeft. Er is spijt over het eerdere verzet tegen God en de crucifixie van Jezus wordt genoemd. De tekst lijkt te erkennen dat mensen verkeerde keuzes hebben gemaakt en dat ze niet begrepen wat echt belangrijk was.
Het lied sluit af met een herhaling van de nadruk op liefde als de wens van God en een oproep tot zelfhervorming. De herhaling benadrukt het belang van liefde en bekering als kernwaarden.
Houd er rekening mee dat liedteksten vaak open zijn voor interpretatie en dat verschillende mensen verschillende betekenissen uit dezelfde tekst kunnen halen, afhankelijk van hun eigen perspectieven en achtergronden.
 
Nou knap gemaakt als je dit zelf geschreven hebt.
Ik liet even Chat GPT er op los om de tekst beter te kunnen begrijpen.
Zie hier :

De tekst lijkt te gaan over de thema's van berouw, bekering en liefde in relatie tot een goddelijke figuur, mogelijk Christus. Hier is een mogelijke interpretatie van de tekst:
Het lied begint met het beschrijven van een tijd waarin mensen zich bezighielden met "doodsbeleid" en onderdrukt werden door een soort van autoritair regime. In die tijd hadden ze geen ruimte voor religieuze bekering omdat ze te druk waren met hun wereldse zaken. Ze keerden zich af van de waarheid en verzetten zich tegen de goddelijke wil. De vermeende 'Redder' die ze verwachtten, leek afwezig en ze bevonden zich in een toestand van wanhoop.
Toen kwam een moment van ongeloof, en ze leden de gevolgen van hun afkeer van de goddelijke wil. De tekst stelt dat degenen die vasthielden aan hun eigen verlangens en niet naar de goddelijke boodschap luisterden, uiteindelijk een prijs betaalden.
Dan neemt het lied een positievere wending. Het benadrukt dat "De liefde" de wens van de goddelijke figuur is. Dit kan verwijzen naar Gods verlangen naar liefde en bekering van de mensen. De tekst moedigt aan tot zelfhervorming om betere mensen te worden, en dit wordt geassocieerd met liefde. Het idee is dat het omarmen van liefde en bekering tot een positieve verandering in individuen leidt.
De tekst vervolgt met een beschrijving van een keerpunt in de tijd, waarin berouw en verlossing plaatsvinden. De tekst suggereert dat God het "beloofde land" brengt en degenen die naar Hem gaan, vergeeft. Er is spijt over het eerdere verzet tegen God en de crucifixie van Jezus wordt genoemd. De tekst lijkt te erkennen dat mensen verkeerde keuzes hebben gemaakt en dat ze niet begrepen wat echt belangrijk was.
Het lied sluit af met een herhaling van de nadruk op liefde als de wens van God en een oproep tot zelfhervorming. De herhaling benadrukt het belang van liefde en bekering als kernwaarden.
Houd er rekening mee dat liedteksten vaak open zijn voor interpretatie en dat verschillende mensen verschillende betekenissen uit dezelfde tekst kunnen halen, afhankelijk van hun eigen perspectieven en achtergronden.
Amai das straf!

Ja heb de tekst zelf geschreven, al begin ik daar sterk aan te twijfelen want die tekst is eigenlijk op een tiental minuten ofzo geschreven...
 
Laatst gewijzigd:
Zo zo Jimmy .dat doe je wel goed hoor!:okdan:
De zang is niet helemaal mijn ding ...zou daar een professionele zangeres inzetten,dan zou dit nummer zomaar goed aanslaan bij een groot aantal luisteraars dat van dit genre houd.
Ik de boel wat meer in balans gezet qua sound .Zie bijlage


MIx balans:

De bassynth staat tehard vergeleken met de kick
Teveel volume aan hoge frequencies vanaf 6Khz>>>>
 

Attachments

  • untitled.mp3
    8,6 MB
Zo zo Jimmy .dat doe je wel goed hoor!:okdan:
De zang is niet helemaal mijn ding ...zou daar een professionele zangeres inzetten,dan zou dit nummer zomaar goed aanslaan bij een groot aantal luisteraars dat van dit genre houd.
Ik de boel wat meer in balans gezet qua sound .Zie bijlage


MIx balans:

De bassynth staat tehard vergeleken met de kick
Teveel volume aan hoge frequencies vanaf 6Khz>>>>
Dankje maar ik houd mij daar niet meer mee bezig.
 
Ik vind je zus daarentegen heel erg leuk ;)
 
Jezus is vaak bezongen, je zong it vanuit je hart door een filter
Maar als je niks in een filter stopt dan komt er komt ook niks uit
:luv:
 
Back
Top