Pivoting [ambient - dub techno]

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.268
Locatie
Grou
Ga kennelijk door een productieve periode, weer een track afgemaakt!

Omdat het het synthforum is: de ambient lead dit door het hele nummer zit: V-SynthXT, de dubtech sounds komen uit naast galm en echo uit Ableton heb ik aan de dubtech sound echo's uit Replika XT toegevoegd. De sporadische akkoorden in de break en richting het einde komen uit Drift, de acid bass uit ABL3. Zit nog een klein foutje in, de outro staat er niet helemaal op.

 
Je kick zou een klein beetje meer sub laag mogen hebben. Echt een tikje om het zo wat deeper en aanweziger te maken in het laag. De chord vind ik echt super klinken, mooi geluid. Weet niet of de 303 de juiste toevoegen is. Zou zelf denk ik meer voor een ander geluid kiezen, of de 303 iets meer naar voren brengen. De drone is trouwens ook super!
 
Bedankt voor de feedback zover. Zal de kick nog een tik geven :). Leuk om de verschillende reacties op de 303 te lezen. Mijn gedachte erbij was: als ik het klein houd moet het kunnen.
 
Hey, ik vind de mix niet helemaal in balans. De drone staat behoorlijk op de voorgrond terwijl ik de kick nauwelijks hoor (relatief dan hè). De kick mag wat mij betreft veel prominenter, niet dat tikkeltje wat @metatron bedoeld maar flink :P (zowel in volume als sub). Ook sommige andere elementen in de track zouden wat meer naar de voorgrond mogen.
 
Laatst gewijzigd:
@metatron @Fifth Bot : heb wat dingen aangepast in het laag. Denk dat de kick en sub bas daardoor beter doorkomen. De ambient sound is in het begin inderdaad erg aanwezig maar daalt geleidelijk met 11dB om op het allerlaatst weer wat volume erbij te krijgen. De nieuwe file staat inmiddels op SC:

 
Ik ben geen dub-techno kenner, maar heeft dat genre juist niet vaak een zachtere kick? Die rustig in het laag mee deinst?
Zoals in dit voorbeeld:



Alle synths en geluiden klinken in ieder geval erg goed :okdan:
 
Knap gedaan! Ik ben ook voorstander van zachte kicks bij dub techno, dus hij staat voor mij nu te hard. Maar goed, je kan niet iedereen tevreden houden.

Af en toe net nog een andere (hoger/meer reso) chord syncopated ertussendoor gestabt zou tof zijn, denk ik
 
Back
Top