behringer bcr 2000 aansluiten aan midi-interface Esi M8uEX

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
592
Hallo

Ik kan de Behringer bcr 2000 via een usbkabel rechtstreeks aansluiten op de Macbook Pro, dan werkt dit. Liever zou ik werken via de midi-interface van Esi, model M8uEX.
Dus hier op de usbkabel aansluiten. Dit lukt niet, ondanks dat ik dit vroeger kon.

In Ableton staat alles van Preference goed, denk ik (zie bijlage)? Alhoewel ik niet weet welke van de 16 poorten de 3usb-aansluitingen zijn, aangezien er ook 16 midi-aansluitingen zijn?

Wat zie ik over het hoofd?

Bedankt!
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2023-07-09 om 19.46.15.png
    Schermafbeelding 2023-07-09 om 19.46.15.png
    22,4 KB · Bekeken: 81
  • Schermafbeelding 2023-07-09 om 19.46.28.png
    Schermafbeelding 2023-07-09 om 19.46.28.png
    11,8 KB · Bekeken: 63
Alhoewel ik niet weet welke van de 16 poorten de 3usb-aansluitingen zijn

Geen één, toch? Die midi-poorten staan los van het usb-hub-gedeelte, als ik het zo zie. Zou dus moeten werken, alsof je de kabel van de BCR direct in je MacBook steekt.

Even gespiekt op ESI - M8U eX

Daar staat in de lijst met features:
  • downwards compatible to USB 2.0 with a USB 2.0 legacy mode

En op het plaatje van de voorkant zie ik een "mode"-knop. Misschien gebruikt de BCR usb 2.0, en staat je Esi op 3.0?
 
Bedankt voor je antwoord. Momenteel sluit ik de bcr rechtsteeeks aan op de laptop en kan ik zo ermee werken. Maar dit zou toch ook via de Esi M8uEx moeten kunnen?

Esi staat ingesteld op 3.0!
 
Maar dit zou toch ook via de Esi M8uEx moeten kunnen?

Dat lijkt mij ook. Misschien kan je even bekijken en aangeven wat er onduidelijk was aan mijn reactie (waarin ik aangeef dat het zou moeten kunnen).

Goed om te weten dat je de Esi op 3.0 hebt ingesteld. Had je al opgezocht welke usb-versie de BCR nodig heeft? Simpelweg die andere mode proberen zal wat sneller zijn.
 
Back
Top