Programma's geschreven in de programmeertaal Faust kun je draaien op de volgende twee gratis online websites:
faustide.grame.fr
faustplayground.grame.fr
In Faust kun je ook chaotische systemen simuleren die signalen in het audiofrequentiegebied genereren. In dit topic is dat al even aangestipt. Hier gaan we daar verder op in, en proberen we er ook een leuke soft synth mee te bouwen. Ziehier een (al eerder gegeven) voorbeeld van wat mogelijk is:
Faust IDE

FaustPlayGround
In Faust kun je ook chaotische systemen simuleren die signalen in het audiofrequentiegebied genereren. In dit topic is dat al even aangestipt. Hier gaan we daar verder op in, en proberen we er ook een leuke soft synth mee te bouwen. Ziehier een (al eerder gegeven) voorbeeld van wat mogelijk is:
Code:
declare name "Chaos1";
import("maths.lib");
import("reverbs.lib");
import("filters.lib");
tc = hslider("[1]Time Constant[scale:log]", 0.001,0.0001,0.01,0.0000001);
le = hslider("[2]Leak[scale:log]", 0.00000000001,0.00000000001,1,0.00000000001);
pa = hslider("[3]Parameter", 0.6, 0.55,1,0.001);
add(x,y) = x,y : +;
block(x,y) = x,y :_*(1-_);
leak(x) = x*(1-le);
A(x,y) = x,y,y;
AA(x,y) = x,x,y,y;
AAA(x,y) = x,x,y;
B = _ : _/SR : _/tc : _ ;
C = ((add,_) : (block:leak)) ~ _;
Integrator = A : B,_,_ : block,_ : C;
P = _,_,_ : add,_ : A : Integrator,_ : AA : _,Integrator,_ : _,AAA : _,_, Integrator : _,_,_;
Q(x,y,z) = -1*pa*x - y + abs(z) - 1;
R = (P : Q) ~ _;
t60 = 10;
damp = 0.5;
size = 3;
early_diff = 0.5;
mod_depth = 0.1;
mod_freq = 1;
low = 0.5;
mid = 0.5;
high = 0.5;
low_cutoff = 500;
high_cutoff = 5000;
V = jpverb(t60, damp, size, early_diff, mod_depth, mod_freq, low, mid, high, low_cutoff, high_cutoff);
process = R : _ <: _,_ : V : _,_ : dcblocker,dcblocker;