Tangerine dream in NL.

De hele originele bezetting ligt toch onder de grond of in een verzorgingstehuis inmiddels? Had begrepen dat het nu eigenlijk een coverband is met de originele naam.
 
TD was nooit echt mijn kop thee, maar paar jaar geleden gezien op Dekmantel, vond t niet slecht.Zeker geen coverband.
Enneh, Kraftwerk is ook al jaren een soloproject/jukebox. Zou ik (ook) zeker weer heengaan als ze in de buurt komen
 
Volgens Wikipedia:

"Since Froese's death in 2015, the group has been under the leadership of Thorsten Quaeschning (Froese's chosen successor and the current longest-serving band member, having joined in 2005)."

Misschien dan niet helemaal een coverbandje, maar de huidige bezetting heeft evenmin iets van doen met de band uit de jaren '60, '70, '80, '90...
 
TD was nooit echt mijn kop thee, maar paar jaar geleden gezien op Dekmantel, vond t niet slecht.Zeker geen coverband.
Enneh, Kraftwerk is ook al jaren een soloproject/jukebox. Zou ik (ook) zeker weer heengaan als ze in de buurt komen
Kraftwerk heb ik 2x live gezien. Na de 2e keer kwam ik tot de conclusie dat 1x genoeg zou zijn geweest. Maar wel leuk natuurlijk, blijft een legendarische band.
 
Ze hadden naar mijn mening na Froeses dood onder een andere naam moeten doorgaan. Froese had ook in een interview aangekondigd ooit te stoppen met de band maar daar is hij van teruggekomen. Maar goed, als Froese het zo gewild heeft; zijn wil was wet. Ik heb hem overigens muzikaal erg hoog zitten. Vooral zijn solo-albums draai ik nog vaak met veel plezier. Als persoon kon ik hem niet zo serieus nemen. Zo ontkende hij dat TD een elektronische band was, voerde hij volgens een betrouwbare bron rechtszaken tegen zijn zoon en overanalyseerde hij zijn eigen muziek zonder enige vorm van zelfspot. De inspiratie van de huidige TD is rijker dan die van Froese in zijn jaren met zoon Jerome, naar wie ik in zijn band Loom met ex-TD-lid Johannes Schmoelling liever luister. De kaarten van het concert in Maastricht waren nog redelijk betaalbaar maar die locatie is me te ver weg voor een concert op een doordeweekse dag. Je kan voor minder geld een hele dag op 20 mei naar E-day in Eindhoven gaan. Daar krijg je meer waar voor je geld.
 
Back
Top