Even doekje erover, voor de verkoop?

Sander02

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 mei 2002
Berichten
5.103
Locatie
Hellevoetsluis
Hoi,

Benieuwd hoe jullie er tegen aankijken, met grote regelmaat zie ik mensen dure spullen verkopen.. die helemaal onder het vuil/stof zitten.
Bijvoorbeeld: ≥ Deckard's Dream MK2 — Soundmodules — Marktplaats Lijkt wel beginnende corosie!

Nu moet ik mss opletten, kan van een forumlid zijn natuurlijk :P Het zegt w.m.b. iets over hoe diegene met spullen omgaat + hoe serieus die een Koper neemt.
Voor mij is dat sowieso al "paar honderd eraf" of laten zitten.

Vinden jullie, is het teveel gevraagd, om je gear even te laten shinen voor de verkoop?
 
Ik haal er meestal wel een doekje over, maar ik vind wel dat stof op foto's vaak overdreven duidelijk zichtbaar is, mogelijk door de manier waarop in de processing het contrast verhoogd wordt oid. Soms maak ik een foto van een apparaat dat ik wil verkopen dat er prima uitziet, en op de foto lijkt het dan ineens alsof 'ie onder het stof zit terwijl dat met het blote oog reuze meevalt.
 
Ik haal er meestal wel een doekje over, maar ik vind wel dat stof op foto's vaak overdreven duidelijk zichtbaar is, mogelijk door de manier waarop in de processing het contrast verhoogd wordt oid. Soms maak ik een foto van een apparaat dat ik wil verkopen dat er prima uitziet, en op de foto lijkt het dan ineens alsof 'ie onder het stof zit.
Daar zit wat in! klopt :P Je kan altijd nog een andere foto vragen natuurlijk.
 
Ik poets altijd wat ik koop en verkoop…
eigenaars zijn vuilaards 😂
echt.
Na aankoop ook een doekje erover idd. Al moet ik zeggen dat de meeste dingen die ik koop er nog schoon en als nieuw uitzien, maar ik koop ook vooral jonge tweedehandsjes ipv echt oude bakken.
 
Ik ken n live performer die foto's/ video van zijn vuile gear online zet tijdens zijn gig, ik heb m er al over aangesproken, en het hielp :D
 
Iets wat onder het stof en vuil zit koop ik bij voorkeur niet als er een goed alternatief is.
Ik koop graag van mensen die hun spullen netjes houden.
 
Dit geeft wel stof tot denken.
ligt er toch aan wat voor stof?
Huistof, lesstof, sterrenstof, stof uit Bolivia
Voor die laatste 2 gaat de prijs flink omhoog.

Anyhow op de foto van die DDMKII is het toch duidelijk een vintage filter om de prijs op te drijven.
 
Iedereen mag TEN ALLEN TIJDE mijn studio binnen vallen. Die is rook, vet, stof, vuil en dier vrij. Alles staat afgedekt met hoezen en / of fiberdoeken.
Het materiaal dat ik verkoop of verkocht heb, is steeds in 1ste klasse staat, zelfs na 30 jaar. Als ik zelf iets 2dehands koop, let ik bij het binnenkomen bij de verkoper meteen op de orde in huis, geurtjes, diertjes...daarna het toestel. Prijs is voor mij de 2de belangrijkste factor. Als de verkoper een Onslow is die al boerend naar drank en zijn laatste maaltijd ruikt en geeuwend zijn rotte bek toont, dan is het voor mij al een no-go. Tot nog toe altijd geluk gehad.

Ik wil geen 2dehands materiaal eerst moeten desinfecteren met DDT alvorens ik er zelf aan kom...
 
Laatst gewijzigd:
ja met stof uit Bolivia erop zou ik zekere niet kopen.

Maar somige DJ's en Producer doen er een moord voor.
 
Liever stof uit Bolivia dan doordringende shaggeur. Ik ben niet zo'n smetvrezerig type en met een doekje krijg je alles wel schoon, maar rooklucht is een van de smerigste en hardnekkigste dingen om uit je gear te krijgen, voor zover dat al lukt.
 
Ja rook is smerig en ook schadelijk voor de aparatuur.
Ik kan me herinneren toen ik een Matrixbrute te leen had van iemand die veel rookt en blowed dat de geur wel minder werd.
Maar ik zou dus nooit apparaten van hem overkopen.
 
Ik kocht eens voor een habbekrats een oude Monacor analoge delay uit de vroege jaren 80 van MP voor 2 tientjes ofzo, hing zo ongeveer van nicotine aan elkaar :D Ik heb dat ding uiteindelijk helemaal met schoonmaakdoekjes en spiritus schoongemaakt (ook de binnenkant voor zover ik er bij kon) maar zelfs maanden nadien rook je nog een vage caféwalm als je hem aanzette en de componenten warm werden. Maar hij deed het wel nog steeds uitstekend moet ik zeggen, dus zo slecht is het dan ook weer niet schijnbaar :D Uiteindelijk verkocht aan een zondering die keihard ging op de zelfoscillatie van oude echobakken.
 
Na aankoop ook een doekje erover idd. Al moet ik zeggen dat de meeste dingen die ik koop er nog schoon en als nieuw uitzien, maar ik koop ook vooral jonge tweedehandsjes ipv echt oude bakken.
Jong of oud, beiden trekken evenveel stof aan, hoor
 
Back
Top