Gezocht: Iemand die Moog Sub37 arp schakelaar kan vervangen (omgeving Den Haag)

mossie23

Stamgast
Lid sinds
10 april 2006
Berichten
364
De "arp" schakelaar van mijn Moog Sub37 heeft het begeven en ik zoek iemand die die voor mij kan vervangen. Ik heb van Moog al een nieuwe schakelaar ontvangen, en de printplaat is al uit de synth gehaald. Nu alleen nog 12 puntjes desolderen en de nieuwe schakelaar erop solderen. Een vriend van mij die aardig kan solderen heeft kort een poging gewaagd, maar durft het niet aan omdat het vrij fijn industrieel soldeerwerk is. Zie ook de bijgevoegde foto's. Iemand hier die dat wel aan zou durven of iemand kent in omgeving Den Haag? Uiteraard tegen betaling.
 

Attachments

  • IMG_1415.jpg
    IMG_1415.jpg
    81,8 KB · Bekeken: 100
  • IMG_1416.jpg
    IMG_1416.jpg
    241,2 KB · Bekeken: 59
Ik kan me voorstellen dat dit een complexe (de-)soldeerklus is. Er liggen verschillende kleine SMD-componenten vlakbij de schakelaar die bij desolderen ook kunnen loskomen. Maar aan de onderkant ziet het er echter eenvoudig uit. De pootjes zijn makkelijk te bereiken en te verhitten zonder omliggende componenten te raken.

Volgens mij is het voldoende om enkel langs de onderkant te desolderen om de schakelaar te kunnen verwijderen en vervolgens een nieuwe te plaatsen en te solderen.

De oriƫntatie van de schakelaar is wel 'apart'. Het lijkt wel of de ontwerper deze vergat bij een eerste ontwerp van het PCB en deze pas later toevoegde. En enkel nog plaats vond op het PCB door deze schuin op het PCB te plaatsen.
 
Back
Top