Dozart - Astrology

Gebeurt niet veel bij jou, maar deze vind ik minder. Vooral door de vocoderstem.

Hmmmm oke. Misschien is de balans van de vocal niet helemaal goed? Ik ga er nog ff naar kijken...
 
De versie is weer aangepast. Ik heb de vocal-settings wat aangepast. Er zit overigens geen vocoder op, want ik kan niet echt met zo'n ding werken. Wel zijn het 3 vocal-lagen, met alle 3 een andere transpose setting, en gespeeld met zowel de thoath-lenght in autotune als in AVOX-Throath. En dan met de volume-settings proberen een perfecte balans te krijgen zodat je een soort 'vocoder like' sound krijgt én hopelijk de verstaanbaarheid van de (zelfgeschreven) tekst behouden blijft.

Wellicht klinkt het nu al beter? Graag feedback. Want wil nu wel eens voor eens en voor altijd afrekenen met deze track :P En hij moet gewoon AWESOME worden :P
 
Ik heb er nog ff een poosje aan zitten kloten. Nu is de verstaanbaarheid iig volgens mij een stuk beter en komt de vocal veel beter door de mix.
 
De vocals moeten nu echt optimaal klinken volgens mij. Verdeling links-rechts-midden, en de verschillende toonhoogtes daarvan, veranderd. Kreeg je weer net een ander 'soepje' qua sound.
 
Ik kan deze wel waarderen, leuk nummer! De vocoderstem past er wel bij. En anders misschien elke keer de "this is the scene" refrein zonder vocoder en met zangstem voluit zingen? Of zo'n effect als de band Muse doet?
 
Tof hoor (nu ik 'm hoor herinner ik me dit nummer weer). Ik vind de break eigenlijk het meest geslaagd. Die vocals in dat stuk, de pads op de achtergrond en de overgang naar een heel ander ritme zijn dik. De 'coupletten' vind ik ook wat minder dan de rest.

Je hoort ook duidelijk dat het jouw stijl is, met die tapestops (ben ik minder fan van) en een bepaalde balans in de mix met wat nadruk op sommige hoge frequenties (vooral in de snare bij deze).
 
Lekker apart maar fris nummer...
mooie overgangen...
Er worden nog maar weinig nummers met een vocoder gemaakt...

Lekker doorgaan met experimenteren!! :okdan:
 
Back
Top