Nina Runs With Elves

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
484
Locatie
Amsterdam
Dit keer een iets grappiger track uit deze 2023 Tracker zomer. Gemaakt op de Polyend Tracker en gemixt in Logic Pro. Hoor altijd graag jullie feedback.

 
Dank! Ja, ben ook best blij met de mix. Na een firmware update heeft de Tracker nu een soort saturatie, en die geeft de verschillende geluiden toch wat meer "presence".

Het vervelende aan de Tracker is dat als je de stems exporteert, de reverb en delay een afzonderlijk kanaal vormen. Bij deze track heb ik daarmee gespeeld, door af en toe de reverb te laten primeren en af en toe het oorspronkelijke geluid, via automation. Het effect is vrij subtiel maar werkt wel, vind ik.
 
De hakkelige, tegendraadse timing van bas en leads is lekker. Hou ik van. Wel jammer dat het met 4/4 drums start, want daardoor heb je niet direct de potentie door van waar het heen gaat. Dat wordt pas duidelijk vanaf 2.45 en (al een beetje bij 0.59). Mix is lastig te beoordelen uit m’n laptop speakertjes hier aan de ontbijttafel :)
 
leken wel vocals rond 1 min 50+ - wel geinig
ik vind m nogal droog, die rimshot was saus lijkt me n poging waard (en meer)
 
leken wel vocals rond 1 min 50+ - wel geinig
ik vind m nogal droog, die rimshot was saus lijkt me n poging waard (en meer)
Ik begrijp wat je bedoelt met droog. Als er één ding is dat ik zou veranderen aan de Tracker is het de soundkwaliteit. Het is al veel verbeterd sinds de 1.7 firmware toevoegingen, maar het blijft toch vrij naakt/digitaal klinken. Maar zal wat meer van die rimshots toevoegen (zijn eigenlijk snares die behoorlijk geprocessed zijn). Dank voor de feedback!
 
Back
Top