Sonny Crocket wants his Tom Toms Back [eigthies wave]

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
484
Locatie
Amsterdam
Met deze vrieskou lijkt het heel erg ver weg, maar hierbij nog een nummer dat ik deze zomer op de Polyend Tracker in elkaar geknutseld heb. Ben er nu pas aan toegekomen om het af te mixen in mijn daw. Enkel en alleen samples die in de Legowelt editie zitten, en een radio sample uiteraard (is één van de leukste features van de Tracker). Deze keer een nummer met wat meer eighties Miami Vice invloeden. Hoor uiteraard graag wat jullie ervan vinden.

 
Eerlijkheid duurt het langst: ten eerste zou ik de intro een stuk korter maken en ten tweede zou ik hem laten stoppen op 3.30, de rest is een nutteloos aanhangsel, al bij al vrij origineel :)
 
Eerlijkheid duurt het langst: ten eerste zou ik de intro een stuk korter maken en ten tweede zou ik hem laten stoppen op 3.30, de rest is een nutteloos aanhangsel, al bij al vrij origineel :)
Maar als ik de intro inkort en stop na 3.30 dan blijft er helemaal niets meer over, Jan! (grapje) Maar ja, het stoppen na 3.30 zou misschien een goed idee zijn, het stuk erna voegt eigenlijk niets toe, en eindigen op een hoogtepunt is altijd wel goed. Het is dat mijn meeste nummers minstens 5 minuten duren, en dus vond ik 4 minuten al kort, maar misschien moet ik mijn inner pop artiest loslaten en gaan voor een drie minuten hit song. Dank voor het meeluisteren.
 
Ik hou wel van het wat meer expirementele, maar dan moet de flow en sounds wel goed zijn: voor de duidelijkheid dat heeft deze track wat mij betreft zeker (Un Moment vond ik bv minder, geen slecht track op zich, maar de dissonante overall tonr vond ik wat te, dissonant vinnik prima, maar die moet wel lekker zijn :D). Deze track doet me ook weer meer denken aan de eerste tracks die ik van je ken (en die vond ik super!). Lekker door blijven gaan dus zo.

leuk titel btw, kleine suggestie: kort um iets in, bv Sonny needs his Tom Toms, of Crockets Tasty Toms
 
Er is een duidelijk patroon: je vindt de nummers leuker die ik op de Tracker maak, en wanneer ik de Tracker niet gebruik vind je het minder ;-) Het is ook wel zo dat de logica van de Tracker tot andere geluiden en structuren leidt, meer glitchy stuff.
 
Hoor de eighties wave er niet zo in. Wél de VHS-actiefilm-tom-toms, maar de rest koppel ik er niet zo aan. Maar goed, da's wat betreft het plakkertje erachter.

De track zelf is dik man. Heel gaaf. Wel erover eens dat 'ie wat compacter kan. Noem je deze gewoon de "club mix".


leuk titel btw, kleine suggestie: kort um iets in, bv Sonny needs his Tom Toms, of Crockets Tasty Toms

Crockett's Tom.

:)



of.. als je de schrijffout erin wil houden.. Crocket Wants His T Back

:D
 
Hoor de eighties wave er niet zo in. Wél de VHS-actiefilm-tom-toms, maar de rest koppel ik er niet zo aan. Maar goed, da's wat betreft het plakkertje erachter.

De track zelf is dik man. Heel gaaf. Wel erover eens dat 'ie wat compacter kan. Noem je deze gewoon de "club mix".




Crockett's Tom.

:)



of.. als je de schrijffout erin wil houden.. Crocket Wants His T Back

:D
Haha, ik wist dat ik de naam had moeten googelen. Ik vind Crocket Wants His T Back eigenlijk wel goed klinken.
 
Back
Top