Piano Ambient

Dank je.
Ga deze later nog wat aanpassen, wil meer weglaten en (ook daardoor) meer variatie.
Ambient is best lastig eigenlijk, omdat je snel teveel en het te snel wilt doen, maar voor nu tevreden met de basis.
Ik probeerde echt zo kalm mogelijk te spelen maar toch heb ik het tempo nog vertraagd na de opname. :)
 
Mooi nummer hoor... :okdan:
en zo gratis...👍🏽
je moet ook even de gratis Free Colors downloaden...
 
Dat komt al dicht in de buurt van een prachtig ambient piano stuk. Ik zou zelf beginnen vanaf 30 seconden, dat stuk ervoor voegt in ambient niet zo veel toe denk ik en vanaf 30 seconden begint je main melody waardoor je direct in een ambient piano stuk zit.

Als je hem toch nog iets meer naar ambient piano wil toeschrijven zou ik een aantal dingen meenemen in je compositie. Ik vind dat het nog iets te twijfelend overkomt, het klinkt alsof je tijdens het spelen het stuk aan het bedenken bent. Je bent een enorm goede piano speler, maar in ambient piano komt het sterker over als je stuk zo uitgekleed is dat het klinkt alsof iedereen het zo na zou kunnen spelen (is natuurlijk niet zo, maar het is wel sterk als het zo overkomt).

Soundwise:
Ik zou die vinyl crackle eruit halen, de piano klank zou ik iets donkerder maken (dus de helderheid en transient attacks wat naar beneden). in je reverb het laag weghalen.
 
Dank voor het luisteren en de suggesties.
Ben zelf ook nog niet helemaal tevreden. Zoiets minimaals maken met piano is nog best een uitdaging.
Ik ga terug naar de tekentafel en het eindresultaat komt nog weleens voorbij.
Sowieso staat een 2e ambient album op de planning dit jaar en daar wil ik minimaal één Eno achtig piano stuk in hebben. :)
Het 1e album zit in de dark ambient/drone hoek en deel ik binnenkort in het Releases forum.
 
Ik vind het prachtig! In het begin dacht ik dat de vinyl crackle een soort golven op het strand geluid was (zou misschien goed werken? Met af en toe zo'n cliché meeuw erdoorheen :eureka:). Ik vind het ook geen probleem dat het soms wat "twijfelend" ingespeeld is. Heel rustgevend, perfect voor deze zondag ochtend. :okdan:
 
Super! Heel sfeervol. Vynil effect komt in het begin een beetje over alsof het er niet in thuishoort maar hoe meer je het beluistert, hoe meer het er toch bij past.

Die aarzelende speelstijl vind ik persoonlijk juist heel gevoelig (maar dat zal dan wel smaak zijn, zeker) :) .

Het laag van de reverb weghalen, sluit ik me bij aan.

Ik heb er ieder geval van genoten, ook al is het dan nog volledig klaar :okdan:

:doei:
 
Een juweeltje 👏🙏

Zelf zou ik wel de vinyl crackles iets meer naar de achtergrond gezet hebben of alleen op bepaalde momenten naar voren brengen, maar dat is waarschijnlijk een smaak kwestie.
 
Veel dank nog voor de feedback op deze piano ambient track.

De eindversie heb ik ondertussen uitgebracht op Bandcamp en Spotify etc.

Mede op basis van jullie feedback zijn de volgende wijzigingen aangebracht:
- Her en der wat weggelaten in de piano partij zodat er iets minder letterlijke herhaling plaatsvindt
- Vinyl crackle toch maar eruit gehaald
- Het eerste deel iets ingekort
- Minder laag op de reverb
- De attack op de piano iets verminderd
- Subtiele pad sounds toegevoegd om het wat verder aan te kleden
- Later in de track wat meer FX toegevoegd voor een vleugje space

Hier te beluisteren:


 
In gedachte zie ik de reflectie van de maan rustig dansen op de serene golven, midden in de nacht wanneer het leven grotendeels in een diepe slaap verwikkeld zit.

Heerlijk :okdan: :halleluja
 
Back
Top