Piano Ambient

Veel dank nog voor de feedback op deze piano ambient track.

De eindversie heb ik ondertussen uitgebracht op Bandcamp en Spotify etc.

Mede op basis van jullie feedback zijn de volgende wijzigingen aangebracht:
- Her en der wat weggelaten in de piano partij zodat er iets minder letterlijke herhaling plaatsvindt
- Vinyl crackle toch maar eruit gehaald
- Het eerste deel iets ingekort
- Minder laag op de reverb
- De attack op de piano iets verminderd
- Subtiele pad sounds toegevoegd om het wat verder aan te kleden
- Later in de track wat meer FX toegevoegd voor een vleugje space

Hier te beluisteren:



Ik had je eind versie nog niet gehoord, maar ik ben weggeblazen door wat je met alle feedback hebt gedaan. Wow man, wat is dit goed!

Wat ik met name goed vind is dat je hier de kunst van het weglaten tot in de perfectie hebt doorgevoerd, juist door die rust er in te brengen en op gezette tijden het aan te sterken met een paar voorbijkomende pad en effect sounds maakt dat deze track staat als een huis voor mij.

:halleluja
 
Dank je. Dat kan natuurlijk. Als je 'm echt op de achtergrond draait is het snel voorbij.
Maar het stuk is ook weer niet héél ambient en nog tamelijk melodisch. Zelf vond ik 'm wel af met deze structuur en lengte. Van mij hoeft ambient(achtige) muziek niet per se lang te zijn.

Pianoteq ken ik wel maar heb ik niet.
Voor deze track heb ik de Steinberg LoFi piano gebruikt vanwege het karakter, maar normaal gesproken gebruik ik de Ravenscroft 275 en soms de Embertone Walker 1955 Concert D gesampelde piano's om piano te spelen.
Afgaande op demo's geef ik tot nu toe de voorkeur aan gesampelde boven "physically modelled" piano's hoewel die laatste categorie wel steeds beter wordt. Het zit dicht bij elkaar, maar Pianoteq blijft iets steriels hebben in mijn oren.
 
Back
Top