Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

Omdat niemand echt in staat is het te rapporteren. Het systeem is een farce, gaat zo snel dat ik betwijfel dat er iemand echt naar heeft gekeken.

En jij en ik gaan niemand voor een rechter slepen omdat er kosten aan verbonden zijn. Enige wat zou helpen is als makers van software hier achteraan gaan, of een partij als Radar ze aanspreekt via andere kanalen dan wij consumenten dat kunnen doen.
 
Heb het via de chat geprobeerd, maar heb er een hard hoofd in. :)
Hier een kopie van de chat...

Welkom bij Marktplaats. Waarmee kan ik je helpen?
ik wil een verkoper van illegale software melden, maar jullie automatische systeem wijst alles af.
Wil je weten hoe je een verdachte gebruiker meldt?
dat weet ik al, maar dat helpt niets
Sorry, kun je alsjeblieft deze vraag met ja of nee beantwoorden? Wil je weten hoe je een verdachte gebruiker meldt?
nee
Wil je weten of het verboden is om je 'illegale software' te verkopen op Marktplaats?
ja
Het is helaas niet toegestaan om je illegale software te verkopen op Marktplaats. Bekijk ook de lijst met alle andere verboden en verdachte producten en diensten. Kan ik nog iets anders voor je doen?
ja, ik wil een illegale software verkoper melden
Bedankt dat je dit aan ons wilt doorgeven. Ben je zelf slachtoffer van oplichting of wil je juist een verdachte situatie melden (bijvoorbeeld een advertentie of een persoon die je niet vertrouwt)?
ja, dat laatste
Ik wil je hier graag mee helpen. Laten we even samen kijken wat je nu het beste kunt doen. Ben je verkoper of juist een koper?
melder van verdacht product
Als je denkt dat je bent opgelicht, raden we je aan nog even te wachten tot 5 dagen na de betaaldatum. Soms is er sprake van een misverstand. Probeer dus ook met elkaar in contact te komen en dit samen op te lossen. Als jullie het niet onderling hebben kunnen oplossen, kun je na die 5 dagen aangifte doen bij de politie via het Meldpunt Internetoplichting. Je kunt daarnaast ook een melding maken bij Marktplaats zelf. Wil je dat?
nee
Oké. Is er nog iets anders wat ik voor je kan doen?
ik wil een illegale verkoper van software melden
Wil je weten hoe je een verdachte gebruiker meldt?
ja
Bedankt dat je dit aan ons wilt doorgeven. Ben je zelf slachtoffer van oplichting of wil je juist een verdachte situatie melden (bijvoorbeeld een advertentie of een persoon die je niet vertrouwt)?
nee
Als de gebruiker nog advertenties live heeft staan, kun je deze melden via ons tip-systeem. Dit doe je door te klikken op de knop 'Meld aan Marktplaats' onderaan bij de advertentie. Onze klantenservice zal dan gepaste maatregelen nemen. Als deze optie niet meer beschikbaar is bij de advertentie, kun je het beste contact met mijn collega's opnemen en vertellen wat je verdacht vindt aan het gedrag van de gebruiker. Wil je dat?
die knop heb ik al gebruikt, maar alles wordt direct afgewezen!
Ik stel je eerst enkele vragen. Daarna noteer ik je vraag of opmerking zodat we een melding kunnen maken voor de klantenservice. Wat is je naam?
robert van der veer
Over welk advertentienummer gaat het?
Ik heb het advertentienummer nodig van de advertentie waar het om gaat. Het begint met een 'm' of een 'a'.
Wat is dat advertentienummer?
meerdere advertenties
Oké, ik help je zonder het advertentienummer verder. Kun je aangeven wat je verdacht vindt aan deze gebruiker?
illegale software
Heb je nog een bijlage of screenshot die je met mijn collega wilt delen?
Staat genoteerd! Wil je je bericht nog aanpassen of iets toevoegen?
nee, deze verkoper moet worden verbannen
Ik heb je bericht verstuurd. Mijn collega's zullen binnen 48 uur contact met je opnemen. Kan ik nog iets anders voor je doen?
het zal mij benieuwen
Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
nee
Tot slot wil ik je dan nog graag de volgende vraag stellen. Hoe tevreden ben je over de virtuele assistent? (1 = zeer ontevreden tot 5 = zeer tevreden)?
dat weet ik pas achteraf....
Oké. Dank je voor het antwoord. Prettige dag!
 
Snap eerlijk gezegd niet hoe MP erbij komt dat ze niks illegaals zien, dit is illegale software, en dat is bij wet verboden. Net ook een advertentie gerapporteerd.
Vraag me wel af, hij heeft ook "preset packs" te koop, daarvan zou ik me kunnen voorstellen dat het niet illegaal is, als ie niet ook de plugins erbij levert.
 
Ze hebben een ableton 12 melding nu wel in behandeling genomen ;) hoop dat die zo duidelijk is dat ze hem nu ff tegen t licht gaan houden…
 
Daarstraks een advertentie gemeld, en die is nu verwijderd, dus eerlijk gezegd denk ik dat het proces prima werkt.
 
momenteel wordt alles wat ik meld verwijderd, dus volgens mij staat ie op de radar van MP.
NU die fietsen nog ....zullen ook wel gekraakt zijn denk :)
 
Wat denken jullie van deze?

ligt wel 150,- onder normale prijs lijkt me..

En in Vaals was voor de meeste mensen wel aan de andere kant van het land ligt
Ik heb hier nog zo’n gevalletje. Mocht er iemand op Texel wonen kan je voor 550 een Elektron Syntakt ophalen.

 
Back
Top