Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

Rob Papen wordt geript waar je bij staat op marktplaats en kan er niks tegen beginnen, zijn bericht op facebook:

This guy below is selling crack software on the Dutch Markplaats.
Unbelievable, but Marktplaats doesn't want to remove it after my complaints and now they blocked me from reporting it.
If you are using Marktplaats you can help me out in also reporting this advertising/user.
I will also contact IMSTA if they can do something about it, but that is a longer story of course.


Echter krijgt iedereen deze melding:

1716300495788.png
 
Zou bijna zeggen: waar is Tim Kuik als je hem eindelijk eens nodig hebt.

Zit me al de hele week ontzettend te ergeren aan dat '25-jaar-marktplaats-gejuich' waarbij met geen woord wordt geschreven hoe deze club al 25 jaar oplichters, criminelen en fraudeurs vrij baan geeft om daar zelf beter van te worden.
Tegelijkertijd zou ik zeggen, wat het % oplichters in omzet op het geheel ?

Want ik ben nog NOOIT opgelicht via marktplaats. Geen enkele financiële schade geleden in 20+ jaar ofzo. Wel een paar bijna gevalletjes, maar dat is minder dan 1% geweest.
 
Tegelijkertijd zou ik zeggen, wat het % oplichters in omzet op het geheel ?

Want ik ben nog NOOIT opgelicht via marktplaats. Geen enkele financiële schade geleden in 20+ jaar ofzo. Wel een paar bijna gevalletjes, maar dat is minder dan 1% geweest.

Het is een misverstand dat eigen ervaring exemplarisch is voor iedereen. Mss ben je extra voorizchtig, gebruik je MP niet vaak, of koop je niche-zaken waar oplichters weinig weinig mee doen.

Rob Papen wordt nu wel degelijk opgelicht en MP werkt daaraan mee door (voor de zoveelste maal) niet in te grijpen.
 
Rob Papen is hierbij geen koper maar een externe verkoper waar handel van gepikt wordt via het platform, dat is iets anders.
Dat er sprake is van een oplichter via marktplaats is wel hetzelfde idd.
 
pfffffff

1716306100065.png
 
Ook gemeld! Verkoper een bericht ge stuurt dat ie een dikke boete tegemoet kan zien, hopen dat ie schrikt!
 
Ook gemeld. Ik heb deze knakker al eerder gerapporteerd met een andere ad, maar MP deed inderdaad niks.
 
Hier hetzelfde, MP pakt vast een graantje mee.
Je zou het bijna bij de politie rapporteren, maar dan hebben ze naar verluid meer geld nodig om aan hun werk te gaan.
 
Inmiddels 2x gemeld met verschillende accounts, en geen actie.

Verkoper reageert dat ik niet weet waarover ik spreek. Ik hoop dat ze m Pakken en 9ton boete geven ;)
 
Verkoopt die Mp verkoper zijn eigen gekochte plugins eenmalig door of verkoopt hij "licenties" telkens opnieuw voor plugins waarvan hij geen distributeur is?
 
En weg is de advertentie…
 
Gisteren heeft hij 2 nieuwe geplaatst
 
Back
Top