Oplichtertje moeilijk maken, wie doet er mee?

Ik heb laatst iets gekocht met kopersbescherming,de verzender had het apparaat in een trui gewikkeld en in een veel te grote bananendoos opgestuurd,waardoor er dus schade was ontstaan,ik heb geprobeerd tot een oplossing te komen met de verkoper,maar die gedroeg zich plots als een kleuter,ik had na een week ongeveer het volledige bedrag terug op mijn rekening,voor mij heeft het gewerkt,maar ik laat niets meer opsturen,ik haal het weer gewoon op voortaan
Dus je had al je geld terug plus het artikel in bezit ?
 
Het grootste probleem met kopersbescherming vind ik dat er geen verkopersbescherming is.
Yep, ik bied dat op marktplaats ook niet aan. Ook geen gelijk oversteken. Ze vertrouwen me maar op mijn 100+ 5 star reviews en anders komen ze het maar ophalen.
 
Yep, ik bied dat op marktplaats ook niet aan. Ook geen gelijk oversteken. Ze vertrouwen me maar op mijn 100+ 5 star reviews en anders komen ze het maar ophalen.
idem ! zit nu op 175+ ofzo
 
PayPal ben ik ook huiverig voor en gebruik het in principe ook niet bij verkoop. Onlangs toch gedaan bij verkoop van een lomp grote rompler hier op het forum, waarbij de koper wat extra zekerheid wilde. Omdat de koper hier al lang lid is en aantoonbaar meerdere transacties had gedaan zonder dat zijn naam negatief naar boven kwam, ben ik aarzelend akkoord gegaan. Is ook goed afgelopen verder. Maar bij een "random" zou ik het zeker niet gedaan hebben.
 
Net zoiets als het woonbeleid in Vlaanderen dat opgesteld wordt (werd) door "De Vlaamse Bouwheer". Let op: bouwheer, niet woonheer. Dan weet je meteen voor wie hij werkt. En zolang als MP geen verkopersbescherming aanbiedt doe ik niet mee met kopersbescherming, waar heel eenvoudige scenario's voor misbruik mogelijk zijn. Ik doe dan maar eens gek en probeer de goedheid van mensen in te schatten. Persoonlijk contact. Ruilen. Nog leuker ook.
 
Ik kocht op EBay met PayPal een scherm voor een drummachine, kwam beschadigt aan. Verkoper wil het niet terug nemen, claim gestart via Paypal en gewoon toch je geld kwijt zijn. Je zou denken ik heb dubbele bescherming want EN eBay EN Paypal zitten tussen de verkoper en de kopende partij. Niets van dat. Gewoon je geld kwijt. 150,- euro doei. (En niet betaald met familie and friends oid, maar gewoon officieeel binnen het eBay/paypal domein) - krankzinnig gewoon.
 
en je kon t niet verhalen op transport? Was t niet verzekerd dan? Moet jammer genoeg oa bij bpost dan nog gemeld worden door de verzender om de zaak in gang te zetten. Als ontvanger antwoordt bpost dan zoiets als 'dank voor de melding we zullen de postbode er op aanspreken' en verder lekker niks actie.
 
Nou verzekerd verzenden via bpost is ook een dikke wassen neus, daar heb ik hier al eens eerder over verhaald.


 
Verzekerd verzenden met postnl heb ik gehad dat ik niet kon aantonen dat het degelijk was ingepakt voor verzending, dus ze betaalden niet uit bij de ontstane schade (waar ik achteraf gezien in mijn onwetendheid de boel inderdaad beter had kunnen inpakken). Sindsdien gebruik ik 10 kilo piepschuim en 3 kuub bubbelplastic per pakketje :D En foto's maken van tevoren !
 
Het is tijd om ook de vervoersspecialisten van DHL weer eens te noemen... 8o):(

Iets verkocht op Marktplaats, lijkt kwijt te zijn geraakt, dus ik laat een onderzoek starten.
Ik krijg echter te horen dat de koper dat moet doen, want die heeft de verzendkosten betaald.
Die doet dat dus, en die krijgt weer te horen dat de verkoper dat moet doen.

Kastje - muur - gedoe, ... als ze nou net 1 week bezig waren, maar als je dit als al langer bestaand bedrijf zo in je procedures hebt zitten lijkt het op een rechstreekse poging de klant uit te putten en hopen dat die 't op gegeven moment maar opgeeft...
 
en je kon t niet verhalen op transport? Was t niet verzekerd dan? Moet jammer genoeg oa bij bpost dan nog gemeld worden door de verzender om de zaak in gang te zetten. Als ontvanger antwoordt bpost dan zoiets als 'dank voor de melding we zullen de postbode er op aanspreken' en verder lekker niks actie.
Nee het was al beschadigd in de doos gegaan vermoed ik. Het feit dat de verkoper al zo reageerd zegt al genoeg. Dat je überhaupt een claim moet starten is al gestoord. Ik had hem ook gewoon aangeboden om de verzending terug voor mijn rekening te nemen. Maar zelfs daarbij gewoon hakken in het zand. “Het scherm hoort zo”… gekkenhuis.
 
Ik verstuurde ooit een eindversterker via GLS maar het pakket kwam nooit aan. Het was verzekerd verstuurd, maar ik heb maanden moeten wachten op een beslissing. Uiteindelijk werd een "Standaard kilo prijs" vergoed. 😭
 
En die is bij lichte pakketten lager dan de verzendingskosten die ze je aangerekend hebben om hun werk niet te doen...

Ik begrijp dat er iets mis kan gaan, maar zorg dan voor een goede regeling om het te vergoeden.
 
Zelfde Oekraiens tafelkleedje als bij de Marktplaats advert. Benieuwd of 2dehands het net als Marktplaats ook geen probleem vindt.
 
Back
Top