Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Nog even over Fedex. Toevallig krijg ik morgen een pakketje uit Zweden van Fedex. Het is daarmee de eerste keer dat ik iets bezorgd krijg van Fedex, dus ik ben heel benieuwd!
 
Het eerste pakketje is binnen, nu via Fedex :okdan:
De eerste keer dat we een bezorging hebben van Fedex en dat is meteen heel positief !
Netjes, vroeg en keurig bezorgd en een hele aardige chauffeur. Daarmee een dikke plus voor Fedex :okdan::okdan:
Het kan dus wel en ben benieuwd of DPD dat ook kan waarmaken vanmiddag. Dit keer kreeg ik wel een tijdvak van DPD en dat is alvast positief.
 
Ik krijg net een mailtje binnen over mijn bestelling van afgelopen vrijdag:

Bedankt voor je bestelling bij Bax Music.

Helaas heeft je pakket vertraging opgelopen wegens de drukte rond Black Friday. Dit wil zeggen dat je pakket later komt dan vooraf is aangegeven. De komende dagen zetten we samen met onze vervoerders nog een extra stapje om de vertraging tot een minimum te beperken, zodat je bestelling alsnog binnen twee werkdagen in je bezit zou moeten zijn.
Je ontvangt zoals altijd een track en trace code zodat jij je pakket kunt volgen.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Het Bax Music team

Klinkt een beetje alsof ze DHL de schuld willen geven terwijl DHL het pakketje nog niet eens ontvangen heeft. Ik heb wel eerder gehoord dat Bax al heel snel labels aanmaakt en vervolgens een mailtje stuurt dat het 'verzonden' is, terwijl ze het pakketje nog niet eens hebben meegegeven met de vervoerder.

Het ziet er naar uit dat m'n bestelling bij een Duitse concullega nog eerder binnen is :D
 
... dan toch maar liever met PostNL... ;)


FedEx.JPG
 
UPS..... wonderlijk, pakketje vanaf Thomann, en wederom gaat het direct naar een Access Point, zonder dat ik me ervan bewust ben dat ik daarom gevraagd heb.

"Hold at UPS Access Point Requested"

Thomann heeft het ook niet verzocht. Nog maar eens opnieuw graven in m'n UPS-account of er ergens dieper een vinkje verstopt zit...

Herkenbaar?
 
UPS..... wonderlijk, pakketje vanaf Thomann, en wederom gaat het direct naar een Access Point, zonder dat ik me ervan bewust ben dat ik daarom gevraagd heb.

"Hold at UPS Access Point Requested"

Thomann heeft het ook niet verzocht. Nog maar eens opnieuw graven in m'n UPS-account of er ergens dieper een vinkje verstopt zit...

Herkenbaar?
Al een paar keer iets bij Thomann besteld, maar dat werd altijd afgeleverd op het aangegeven adres (m’n werk).
Nu heb ik/maak ik geen gebruik van een UPS account, maar als ik het zo lees jij dus wel; koppel jij een bestelling dan aan je account?
 
Al een paar keer iets bij Thomann besteld, maar dat werd altijd afgeleverd op het aangegeven adres (m’n werk).
Nu heb ik/maak ik geen gebruik van een UPS account, maar als ik het zo lees jij dus wel; koppel jij een bestelling dan aan je account?

Hi, Nee, geen bewuste koppeling aan UPS-account. 't Is alleen dat ik een account heb aangemaakt om (accuratere (?)) shipping-notificaties te krijgen.
Wie weet triggert dat het, maar bij Thomann-bestelling geef ik niets specifieks aan. Sowieso bij de free shipping die ik doorgaans heb niks shipping-related kiesbaar als ik het goed heb.

Access Point is dichtbij, maar blijft toch raar. Vandaar dat ik benieuwd was of dit vaker voorkomt.
 
Hola friends,

ik heb slechte ervaringen met Thomann die via UPS verstuurt.
Ons adres kunnen zij niet vinden ,terwijl ieder ander dat wel kan(of ik word gebeld)
Maar niet bij UPS. ik moest dus zelf alles uitzoeken waar het was en dat was 60 kilometer verder.
Zo verliest thomann een buitenlandse klant in europa,erg makelijk om het maar naar het magazijn te brengen en mij geen bericht te sturen:D
ik heb het Thomann verteld,je zou moeten kiezen bij wie je verstuurd(maar daar doen zij niets mee.
intussen een fijne shop in madrid gevonden en in twee dagen thuis voor de deur*D

groeten van andreos.
 
Ik heb prima ervaringen met Thomann, maar UPS is hard achteruit gehold hier.
Pakjes die op een Access point kunnen worden afgehaald, omdat ik niet thuis zou zijn geweest.
Access points waarbij je bijna het gevoel krijgt dat je eerder een kilo heroïne komt halen dan een boek/instrument.

Gisteren toevallig weer een pakket van UPS gekregen, gewoon aan de deur, alleen een dag eerder dan de tracking aangaf (en dat is niet de eerste keer).
In het geheel bezien natuurlijk ontzettende luxe problemen, maar op z'n tijd erg vervelend.
 
UPS + Thomann doorgaans OK hier. DHL is inmiddels ook dikke prima, waar ik voorheen toch altijd gezeur met hen had. Enige vervoerder die echt nog problemen geeft is GLS… zij hebben nog nooit op een normale manier hier iets afgeleverd.
 
Gisteren toevallig weer een pakket van UPS gekregen, gewoon aan de deur, alleen een dag eerder dan de tracking aangaf (en dat is niet de eerste keer).

Ja, lijkt erop dat UPS daar een gewoonte van maakt. Beetje vervelend, soms.
 
Het is op het moment hier weer drama met UPS.

Deze week twee pakketten die volgens de track & trace bezorgd zijn op een 'postkamer'.
Welke postkamer dat dan is wordt niet duidelijk.
Chat met een medewerker leert dat die postkamer een Access Point is waar ik het kan afhalen.
De bijgewerkte track & trace geeft overigens een compleet ander Access point aan, dus zoek maar uit waar je pakje ligt.

Op beide dagen was ik overigens gewoon thuis, dus ik zie nu voor me dat zo'n chauffeur van het depot rechtstreeks naar het Access point en daar de inhoud van zijn busje dumpt.
 
Even deze oude rakker wat nieuw leven inblazen met recente (ish) ervaringen:

- Bpost - Lyra-8 gekocht van forumlid. Kwam aan in beschadigde doos met buts en losgelaten knop. Gelukkig verzekerd verzonden. Lang verhaal kort, na de nodige (en gewaardeerde inspanningen) van de verzender met foto's en bewijs uiteindelijk slechts de verzendkosten teruggekregen. So much voor verzekerd verzenden. Gelukkig heb ik het zelf kunnen repareren en is 'ie weer helemaal goed, maar schandalig slechte service.
- DHL - pedalen verkocht. Pakket kwijt. Sorry, geen geld terug van DHL. Doorzeuren. Uiteindelijk opgedoken bij pakketpunt na 3 weken. Met sisser afgelopen.
- PostNL - 2 pakketten verwacht; in de app aangegeven om bij buren te bezorgen indien niemand thuis EN een briefje op de deur geplakt met opdracht pakketten bij buren te brengen. Krijg melding op app dat pakketten bezorgd zijn. Kom thuis, staan ze open en bloot voor de deur.

Gelukkig gaat het 49 van de 50 keer wél goed :P
 
Kunnen we inmiddels unaniem de ergste horror-bezorgdienst aanwijzen, of zijn ze allemaal op momenten de allerergste?

Heb hier een gevalletje DHL aan de hand (ik de verkoper) waarin een stevig MadeInGermany 19"apparaat, goed ingepakt,
dat desondanks de gehaktmolens van DHL niet overleefd heeft.

Nou, nu is het geval (door koper) niet onterecht voorgelegd aan de Marktplaats-bemiddelingsraad (Online PaymentPlatform, mediation).
Iemand DHL al eens over de brug zien komen met vergoeding?

Ik heb in advertentie altijd duidelijk: 'versturen voor kosten en risico koper' staan, dus als de koper dan onverzekerde verzending kiest .... maar wil ze ook niet in de kou laten staan... het mag DHL etc geen vrijbrief geven om die pakketten zo hardhandig te grazen te nemen.

Ik ben toevallig eea aan het opruimen, heb nu DHL uit adv. verwijderd als verzendoptie, maar wellicht is het een incident dat net zo goed ook bij de anderen had kunnen voorkomen.
't Is in elk geval hier wel de eerste keer met DHL dat ze het zo hebben zitten slopen...
 
Even deze oude rakker wat nieuw leven inblazen met recente (ish) ervaringen:

- Bpost - Lyra-8 gekocht van forumlid. Kwam aan in beschadigde doos met buts en losgelaten knop. Gelukkig verzekerd verzonden. Lang verhaal kort, na de nodige (en gewaardeerde inspanningen) van de verzender met foto's en bewijs uiteindelijk slechts de verzendkosten teruggekregen. So much voor verzekerd verzenden. Gelukkig heb ik het zelf kunnen repareren en is 'ie weer helemaal goed, maar schandalig slechte service.
:P
Wat was uiteindelijk de reden dat de schade niet gedekt werd?
 
Lang verhaal kort, kastje, muur, kastje, muur, we bellen, niet gebeld, bellen, kastje, muur, je krijgt alles terug, kastje, muur, oh toch alleen verzendkosten, dossier gesloten. Tegen die tijd had de verzender al méér gedaan dan verwacht mocht worden en ik was er ook wel klaar mee en had inmiddels probleem opgelost dus bij laten zitten. Maar laat het een waarschuwing zijn aan degenen die denken met verzekerde verzending gedekt te zijn; in elk geval zal bPost proberen je te naaien waar ze kunnen.
 
Kunnen we inmiddels unaniem de ergste horror-bezorgdienst aanwijzen, of zijn ze allemaal op momenten de allerergste?
Nee, ik heb de indruk dat het vooral 'the last mile' is waar dingen vaak misgaan, dus de pakketbezorger of pakketpunt die loopt te kloten. Dus dat is vooral geluk/pech hebben met wie je treft als bezorger(s) en pakketpunt(en) in je regio. De manier waarop bedrijven het oplossen is misschien meer over te zeggen. Mijn ervaring met DHL is dat ze weleens wat zoekraken, maar dat deze uiteindelijk wel weer boven water komen. PostNL heeft er bij ons een handje van pakketten voor de deur te zetten zelfs al geef ik in de app of met een briefje op de deur aan dat ze het bij de buren moeten bezorgen. Vermoeiend.

Vergeet nog te vermelden mijn laatste ervaringen met FedEx. Ik had bij Expressive-E kabels besteld (door nazending verdeeld over 2 pakketten) die door FedEx werden behandeld, maar was beide keren niet thuis met bezorging. Adres naar mijn werk omgezet. 1 pakket is kwijtgeraakt tijdens het 'omleidingsproces' en nooit meer boven water gekomen. Het andere pakket raakte dagen vertraagd maar kwam uiteindelijk wel tevoorschijn. En de klantenservice/klachtenafhandeling daar is 1 grote teringbende. Iedere keer een andere Shevanity of Dejalano die er geen reet van snapte en 'dossiers' aan ging maken, maar resultaten ho maar. Dus ik zou zelf FedEx niet snel kiezen als verzendoptie.
 
Back
Top