Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Maar een particulier (Marktplaats) of een klein bedrijf reageert gewoon niet eens op je klachten.

In het geval van een particulier is het een andere situatie, het hangt dan helemaal af van de afspraken die zijn gemaakt ((of juist niet!) tussen de particuliere verkoper en koper. Een klein bedrijf is wel volledig verantwoordelijk, het is inderdaad vervelend als je met de rechter moet dreigen om je gelijk te halen en dat er zelfs een deurwaarder aan te pas moet komen. Maar ik zie niet echt een voordeel om de vervoerder als partij erbij te betrekken, kans dat je gedeelde verantwoordelijkheden krijgt die soms ambigu zijn en gaan verkoper en vervoerder naar elkaar wijzen. Ben je nog verder van huis, want als je de gang naar de rechter moet maken weet je niet eens wie je moet dagen. Het is nu tenminste wel helder wie je moet hebben: de verkoper als het fout gaat.
 
Het gaat om een pakket dat ik besteld had bij L-1. Hij lijkt het vooralsnog keurig op te lossen, dus het komt wel goed, maar het irriteert me dat de partij die de fout maakt hier op geen enkele wijze voor aansprakelijk gesteld kan worden.
 
Zo, weer een verbijsterende Music Store Koeln - GLS ervaring rijker. Mijn pakket zou afgelopen vrijdag bezorgd worden; tot gisteren was er geen enkele tracking actief bij het GLS schuim. Dat bedrijf heeft indien überhaupt mogelijk een nog slechtere 'service' dan DHL. Gisteravond tracking actief: bezorging woensdag 13-10. Vannacht was dat veranderd in donderdag 14.10. Daarom er vandaag niet voor thuisgebleven.

Zie ik net dat het pakket vanmiddag zou zijn afgeleverd, op mijn eigen adres (daar is niemand thuis) en dat er door mijzelf is getekend voor ontvangst. Wat een tuig. Verbijsterend ook dat MST naar GLS is geswitched. Dit is voor mij de laatste keer MST geweest.

Ik wil binnenkort een wat grotere bestelling doen bij Music Store en ik hou nu mijn hart al vast als het aankomt op de bezorging.
We hebben met DHL en DPD zeer slechte ervaringen zoals bijna iedereen. Bijvoorbeeld zonder aanbellen briefje in de bus en dan zit jij gewoon thuis de hele dag te wachten..
Daarna kun mag je kilometers maken om de bestelling op een industrieterrein in een vaag pand op te halen..
Met Postnl hebben we juist hele goede ervaringen. Dat komt vooral omdat we hier een vaste bezorger hebben die inmiddels na jaren een vertrouwd en bekend gezicht is in de wijk.
Ik vroeg me af, zou het mogelijk zijn om het bij Music Store voor elkaar te krijgen dat de bestelling via Postnl verloopt, door bijvoorbeeld ook af te zien van de gratis bezorgkosten?

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
 
Ik vroeg me af, zou het mogelijk zijn om het bij Music Store voor elkaar te krijgen dat de bestelling via Postnl verloopt, door bijvoorbeeld ook af te zien van de gratis bezorgkosten?

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?

Je zou kunnen vragen natuurlijk, maar ik denk dat bijna alles van Music Store uit Duitsland of Groot-Brittannië komt. Gaat lastig worden, ook al zouden ze het willen. Ze moeten dat een vervoerder nemen die het na aankomst in Nederland overdraagt aan PostNL.
 
Ik wil binnenkort een wat grotere bestelling doen bij Music Store en ik hou nu mijn hart al vast als het aankomt op de bezorging.
Ze hebben een contract met zo'n vervoerder dus dat wordt waarschijnlijk lastig, je kan vragen of ze het ergens bij post.nl afgeven maar met twee vervoerders is de kans dat iets misgaat alleen maar groter.
De afstand tussen je woonplaats en Keulen is twee uurtjes rijden, aangezien het om een hele grote bestelling gaat zoals je me eerder vertelde hebt is het dan niet een optie om een afspraak op je vrije middag te maken en het spul dan op te halen?
Dan heb je ook geen gezeik met de vervoerder, het gaat tenslotte niet om een paar kabeltjes.
 
Je zou kunnen vragen natuurlijk, maar ik denk dat bijna alles van Music Store uit Duitsland of Groot-Brittannië komt. Gaat lastig worden, ook al zouden ze het willen. Ze moeten dat een vervoerder nemen die het na aankomst in Nederland overdraagt aan PostNL.

Daar zit dus het probleem.. Postnl rijdt niet in Duitsland en daarom ook dat alle bedrijven verzenden via DHL en DPD? En hoe zit dat bijvoorbeeld dan met Fedex? Die rijden internationaal.
Ik ga het natuurlijk sowieso vragen. Wellicht komen zij zelf nog met een oplossing?
 
Ze hebben een contract met zo'n vervoerder dus dat wordt waarschijnlijk lastig, je kan vragen of ze het ergens bij post.nl afgeven maar met twee vervoerders is de kans dat iets misgaat alleen maar groter.
De afstand tussen je woonplaats en Keulen is twee uurtjes rijden, aangezien het om een hele grote bestelling gaat zoals je me eerder vertelde hebt is het dan niet een optie om een afspraak op je vrije middag te maken en het spul dan op te halen?
Dan heb je ook geen gezeik met de vervoerder, het gaat tenslotte niet om een paar kabeltjes.

Dat hebben we nog wel overwogen, maar we moeten ons eerst even verdiepen in het Duitse covid-beleid dat overal weer anders is.
 
Je kunt ook eens rondkijken en zelf een koeriersdienst regelen? Kan alleen misschien wel wat duurder zijn.
 
Je kunt ook eens rondkijken en zelf een koeriersdienst regelen? Kan alleen misschien wel wat duurder zijn.

Ik denk wel dat dit duurder is dan zelf gaan halen.
Ik lees trouwens zojuist dat je gewoon zonder restricties in Duitsland kunt tanken en boodschappen mag halen (binnen 24 uur). Alleen voor horeca e.d. gelden wel restricties.
 
Daar zit dus het probleem.. Postnl rijdt niet in Duitsland en daarom ook dat alle bedrijven verzenden via DHL en DPD? En hoe zit dat bijvoorbeeld dan met Fedex? Die rijden internationaal.
Ik ga het natuurlijk sowieso vragen. Wellicht komen zij zelf nog met een oplossing?
Ze verzenden nu met GLS, die zijn per pakket waarschijnlijk € 0,03 goedkoper. GLS heeft nog groter uitschot achter het stuur zitten dan DHL en DPD. Hadden aangegeven dat ikzelf voor ontvangst getekend had. Na veel gezoek en aanbellen bleek dat het pakket was gedumpt bij een Japanse, compleet stonede Airbnb’er die toen -ie open deed net op het punt stond te vertrekken. Het pakket lag in de gang op z’n koffer. MusicStore is hier trouwens zo verbijsterend laks mee omgegaan dat ik nooit meer iets bij ze zal bestellen. Een week na het indienen van een klacht bij GLS kreeg ik een standaard reply met deze strekking: ‘Wij kunnen geen contact krijgen met de chauffeur, hij reageert niet op onze verzoeken om contact’.
 
Ze verzenden nu met GLS, die zijn per pakket waarschijnlijk € 0,03 goedkoper. GLS heeft nog groter uitschot achter het stuur zitten dan DHL en DPD. Hadden aangegeven dat ikzelf voor ontvangst getekend had. Na veel gezoek en aanbellen bleek dat het pakket was gedumpt bij een Japanse, compleet stonede Airbnb’er die toen -ie open deed net op het punt stond te vertrekken. Het pakket lag in de gang op z’n koffer. MusicStore is hier trouwens zo verbijsterend laks mee omgegaan dat ik nooit meer iets bij ze zal bestellen. Een week na het indienen van een klacht bij GLS kreeg ik een standaard reply met deze strekking: ‘Wij kunnen geen contact krijgen met de chauffeur, hij reageert niet op onze verzoeken om contact’.

Als je bedenkt dat deze bedrijven zo slecht te boek staan dan vraag je jezelf af waarom doen bedrijven nog zaken met deze twee bedrijven? Tenslotte is dat natuurlijk ook bij hun bekend.
Zou het ook te maken kunnen hebben met de gratis bezorgservice wanneer je boven een bepaald bedrag besteld bij Music Store of Thomann, dat een slechte bezorging daar een uitwas van is?
 
Als je bedenkt dat deze bedrijven zo slecht te boek staan dan vraag je jezelf af waarom doen bedrijven nog zaken met deze twee bedrijven? Tenslotte is dat natuurlijk ook bij hun bekend.
Zou het ook te maken kunnen hebben met de gratis bezorgservice wanneer je boven een bepaald bedrag besteld bij Music Store of Thomann, dat een slechte bezorging daar een uitwas van is?
Verzend alleen Bax shop dan met PostNL?
 
Nee, Bax heeft PostNL al een paar jaar geleden verruild voor DHL
 
Aha, ja ik koop zelf weinig tot nooit bij Bax.
Maar het valt wel op dan dat vrijwel alle muziekzaken DHL en/of DPD als bezorger gebruiken en geen Postnl.
Ben zeer benieuwd waarom dat zo is?
Postnl heeft veel meer afhaalpunten en staat vaak beter aangeschreven dan DHL en DPD.
 
Ik gok gewoon simpel: DHL / DPD hebben een beter tarief in het contract geboden.
Uiteindelijk wordt er toch naar de centen gekeken - zeker als verzenden gratis is voor kopers.
 
Ja precies.
Dus dat gratis verzenden klinkt allemaal mooi maar uiteindelijk ben je daardoor vaak slechter af als het aankomt op de bezorging zelf.
Het zou mooi zijn wanneer je als klant gewoon zelf kunt bepalen of de bestelling gratis wil laten bezorgen of niet.
En als je dan kiest voor een betaling, dat je ook de garantie krijgt dat de bezorger het pakket ook daadwerkelijk bij jou aflevert met ondertekenen.
 
Tja, bestellen uit de muur is niet zo direct dan als je in de winkel staat.
Een auto kost altijd geld als je naar de winkel rijd 20 meter verderop.
Voor technische muzikanten is het meteen 200 KM verderop (naar van waar je woont)
Ik vindt best wel knap hoe al die bedrijven samen werken om jou product tot een goed eind te brengen...
Ik heb het binnen !:biertje:

Tuurlijk gaat er wel iets mis wat tot een discussie leid, maar ik weet zeker dat maar 20 procent is van het hele totale proces.
De rest van al je bestellingen zijn toch goed aangekomen?
BOL.com, Cool blue, Bax en dergelijke en hun vervoersbedrijven samen met 10 miljoen redenen waarom het pakketje niet binnen is.:peukie:
 
Ik weet niet hoeveel ik zou moeten inschatten, het kan ook 0,001 procent zijn. maar je moet niet alleen maar naar andermans problemen mee lullen over hoe slecht een bedrijf is.:erm:
Zo'n bestelling is toch een persoonlijke ervaring.
Er wordt zoveel via internet besteld dat het niet meer waarneembaar is om te vergelijken welke bedrijf het beste en/of het slechte is.
en eigenlijk op goed geluk is dat je pakketje binnen is.
 
Back
Top